Astilbe skrev 2014-09-04 19:13:58 följande:
JhjärtaK: åh de första sparkarna ser jag fram emot! Vecka 20? Gud det är ju bara 10 veckor kvar. Tycker tiden rusar iväg men nog för att det är lite skräckblandad förtjusning för mig iom att det är första barnet...
Förra mvc var väl ok men inte mycket mer. Jag var tom ledsen efter besöket på förra mvc för att de inte tog mig på allvar. Måste gå parallellt till specmödravård pga sjukdom men det tyckte inte de. Men på det nya stället var det inget snack om saken och dessutom väldigt varma och goa människor.
Är det någon här som har gjort kejsarsnitt? Det blir antagligen aktuellt för min del. Vilken vecka görs det i?
Jag har ej gjort KS men kanske blir det aktuellt för mig också, får se. Det planeras oftast in tidigt i vecka 40, dvs 39+ någonting. Mest för att bebisen skall vara så fullgången som möjligt vilket minskar riskerna för dålig andning och lite annat.
Det positiva med planerade KS är ju att risken för allvarliga hjärnskador pga syrebrist är i princip lika med noll. Ett rätt så stort plus i kanten får man säga
. Tycker nämligen att alla hela tiden tar upp nackdelarna med KS men det finns alltid två sidor av myntet