Inlägg från: Phosie |Visa alla inlägg
  • Phosie

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

FCet skrev 2014-10-25 23:39:05 följande:

Någon som börja fundera över namn nu redan? :)

Ja, vi har kommit överens om ett för varje kön så vi får se vad det blir =) 29 dagar kvar...
  • Phosie

Är det någon annan här som upplevt att magen har krympt i vecka 15-16? Vaknade igår och min stora mage var mer eller mindre borta! Har förstått att tarmarna kan skapa en enorm svullnad och att det brukar lägga sig i dessa veckor men man blir ändå lite orolig...

• Phosie
    mandalii skrev 2014-10-27 15:13:08 följande:
    Exakt samma här! Kolla mitt tidigare inlägg här nyss.
    Ja... Känner så med dig! Ringde till och med min barnmorska idag för att kolla om det var normalt, och jag skulle nog inte vara orolig! Det var säkert tarmarna.. Var på hon frågar om jag har mina vanliga graviditetssymptom? Dom har ju avtagit sen någon vecka bortsett från att brösten är enorma och man gråter till en sorglig reklam! Sen kunde hon inte lyssna på hjärtljuden? Är det inte lite märkligt i vecka 16.. Någon här som fått lyssna tidigare?
  • Phosie

Jag berättade för mina närmsta redan när vi plussade men på jobb i vecka 14! Men då gjorde vi också tidigt ultraljud i vecka 10 så kändes väldigt bra!

• Phosie
    LillaSandy skrev 2014-10-28 19:34:18 följande:

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Jag tror faktiskt att jag kände i helgen, det där bubblandet/fladdret som beskrivs! Men i vecka 16 ska det inte vara helt omöjligt vad jag läst =)
  • Phosie

Jag är i vecka 16 och har gått upp drygt 3 kilo men jag är också en känd vattensamlare! Går upp 5 kilo en vanlig mens haha =)

• Phosie
    Ice skrev 2014-10-30 09:47:25 följande:

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

Lycka till =)
  • Phosie
    Bell13 skrev 2014-11-04 08:58:25 följande:
    Då är det ju en annan sak för dig ju. Immunförsvaret blir nedsatt för alla gravida läste jag här. Jag har varit frisk som en nötkärna sedan jag blev gravid, barn och sambo har varit förkylda men jag har klarat mig från smitta.
    Jag som annars är sjuk var och varannan månad och har uselt immunförsvar har också varit frisk som en nötkärna sen dag ett! Märkligt det där =)
  • Phosie

Haha min mage känns enorm! Är i vecka 17 och folk på jobb har flera gånger frågat om jag inte väntar tvillingar..... Men är också liten i mig själv och det har bara vuxit utåt!

• Phosie
    Bell13 skrev 2014-11-05 12:41:46 följande:

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

Stort grattis!! =)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)