Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sabsab skrev 2015-03-28 19:01:58 följande:

Hej! Är nu i vecka 37+5, inte så mycket kvar med andra ord.. Men jag blir ibland (rätt ofta egentligen) så orolig när han verkar röra på sig mindre än tidigare. Kanske det bara är mindre utrymme där, men ändå.. Brukar ligga på sida nästan varje dag och räkna rörelser, men jag sku ju vilja kunna njuta oxå av den här sista tiden. Är det någon annan som upplever en liknade oro? I måndags var jag till rådgivningen, och då hade han inte fixerat sig ännu, så förväntar mig att jag kommer att gå över tiden med honom. Har ni tips på hur jag "snabbt" sku få honom att röra på sig när jag blir fundersam? Ibland brukar han börja röra på sig när hans pappa pratar med honom,

Känner igen mig. Tycker min har längre sovperioder nu och när han väl rör sig så rör han sig mer ordentligt. Förut var det mer lite hela tiden liksom. Är alltid orolig på morgonen när jag vaknar och det är totalt stilla i magen.
  • Sommarsnö
    Hanna 681 skrev 2015-03-28 20:51:28 följande:
    Känner igen det där med morgonen. Min bebis sover typ hela natten och är även still när jag går upp.
    Vi kan ju hoppas att det håller i sig när de kommit ut så att vi får lugnt på natten ;)
  • Sommarsnö
    Sabsab skrev 2015-03-28 19:49:45 följande:
    Ja, så jobbigt att känna oro nästan varje dag :/ Vet du var din moderkaka ligger? Min är på framsidan, så undrar om även det kan ha nåt att göra med att jag inte känner så mycket rörelser, om de små rörelserna inte lixom känns. 
    Min moderkaka ligger i bakvägg så jag borde kanske känna mer rörelser än du då.....
  • Sommarsnö

Hur ofta känner ni rörelser - alltså hur lång tid går det mellan rörelseperioderna? Jag har nästan känt varje timme förut men de senaste dagarna kan det gå flera timmar utan att jag känner något. Det känns precis som om bebisen sover flera timmar i sträck nu vilket han inte gjort tidigare.

• Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-03-29 09:37:06 följande:
    Jag grinar ofta för jag tycker att ingen fattar hur det känns att bara gå här hemma och dra. Igår var jag ledsen när jag hade ont av mina förvärkar och jag blev rädd för smärtan. Jag ska göra en cheesecake idag och vräka i mig vaknade kl 04.30 och har tänkt på dajmcheesecake sen dess.
    Får man fråga vilket recept du har på det? Är det något som finns på nätet? Lät grymt gott
  • Sommarsnö
    Fr1da skrev 2015-03-29 16:18:53 följande:
    Det är nog latensfasen som är igång. Känns inte som de förvärkar jag haft tidigare, utan mycket kraftigare, och så kommer dom ju ganska regelbundet. Så gör mitt bästa för att andas igenom dom.
    Är det första barnet? Känns det hanterbart med smärtan såhär långt?
  • Sommarsnö
    Fr1da skrev 2015-03-29 17:16:16 följande:
    Ja första barnet. Smärtan tycker jag är ganska rejäl redan, men tar mig igenom det med hjälp av min fästman. Ibland kommer lite kraftigare värkar då jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, men gör mitt bästa för att försöka slappna av med hjälp av andningen.
    Dusch säger ju en del är bra också. Men det går ju inte att duscha hela dagen förstås.
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-03-29 15:27:22 följande:
    Sök på jennys matblogg och dajmcheesecake så hittar du
    Tack, det måste jag prova
  • Sommarsnö

Vilka spjälsängar har ni köpt? Har tänkt ha babynest i vår säng första tiden men lär ju behöva spjälsäng förr eller senare. Några tips? Vet iaf att jag vill ha en som man kan ta bort en sida från som ska stå mot vår säng.

• Sommarsnö

Hehe...det där med att man strålar som gravid - undrar vad det kommer ifrån. Det är då inget som jag märkt av iaf ????

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)