Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-06-30 20:55:24 följande:
    Men usch! Tycker verkligen synd om dej! Min var också sådär när ettan föddes. Allt skulle göras och vara på henns vis. Vi skulle följa hennes traditioner osv.. Till slut sade jag ifrån! Sedan dess lugnade hon ner sig. Visst, hon pratade inte med mig (oss) på ett par månader, men det var det värt! Sedan fick man höra att det var JAG som hade gjort hennes son så konstig osv.. Jag sa bara att vi var en egen familj och ville ha egna traditioner smile1.gif

Det var hon som vackert introducerade sötsaker som tex nappen doppad i saft osv.. Nu med nr 2 & 3 så frågade hon först och accepterade ett nej fast hon blev grinig.. 3an har också problem med magen emellanåt så vi var väldigt försiktiga med vad hon fick äta.. Varför kan de inte bara låta saker och ting vara? Fatta att det är inte som förr och att de inte alltid vet bäst?? Blir så jäkla less... Nej det bästa är att säga ifrån så de blir snopna. Låt fanskapet bli tjurig..
    Ska be min sambo ryta i åt henne och säga att hon måste behandla mig med respekt och vill han inte det så vet jag inte om det är värt att ha det så här livet ut.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-06-30 22:30:44 följande:
    Usch det låter inte som en rolig situation. Min svärmor och svärfar är också knäppa. Men maken valde själv att bryta helt med dem då de inte respekterade honom/oss. Men självklart är det jag som är boven som drivit deras son till brytningen. Men det bryr jag mig inte så mycket om.

Hoppas du kan förmå sambon att förstå hur jobbig situationen är för dig och att han säger ifrån.
    Det är ju han som måste säga åt henne att hon behöver respektera mamman till hans son. Om jag går på henne så kommer hon starta ett triangeldrama och gråta till honom och förmodligen överdriva hela grejen och det vill jag inte ha. Men den här gången ska jag säga att om han inte lyckas prata med henne så kommer jag att vägra vidare umgänge med henne och säga att han väljer själv om han vill vara familjefar eller om han vill fortsätta att vara mammas lilla pojke.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-07-01 14:45:06 följande:

Måste man ha en ljus filt över sufletten också - kan det bli för varmt annars? (vår suflett är gråblå). Funderar på hur mycket man måste skydda om bebisen är i skuggan - hur mycket solljus får de ändå på sig då? Är det därför du har solhatt i skuggan BigMami eller missuppfattade jag?

Jag har inte filt över suffletten. Min sufflett går nästan ända ner i liggdelen.
    Jag har body på honom med solhatt och han ligger i vagnen i skuggan eller på en filt och alltid i skuggan. Det är nästan lika varmt ute som inne här just nu så det kvittar att stanna inne.
    Jag har också köpt Uvtält som jag tar med om det inte finns plats i skuggan.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-07-02 20:13:52 följande:

Ni som skriver att ni har solhatt på, vad är det för typ och var har ni köpt den?

Jag tycker det är jättesvårt med just mössa. Tösen avskyr att ha mössa. Jag har inte hittat någon solhatt i små storlekar (mindre än 42/44). Och mössa med uv skydd som man knyter under hakan blir hon helt hysterisk om jag sätter på.

Det är en i bomull utan snören från Newbie och har även en mjuk keps i bomull från pop
  • Bell13
    Freje skrev 2015-07-06 09:38:10 följande:

Tack för tipsen om solhatt. Jag har hittat en som passar, men hon fortsätter att protestera, men mindre när hon är nymatad ????.

Apropå äta så har min tös äntligen börjat äta mer sällan på natten. Hon somnar mellan 20-21 och sover ca 4 timmar innan det är dags att amma igen. Sen sover hon två 4 timmar pass till. Vilken skillnad det är mot varannan timme ????

Man brukar säga att barn som sover 5 h på natten sover en hel natt. Douglas sover också 4 till 5 h och sedan vill han äta. Nu när det varit så varmt har han ätit varannan timme på natten men det är nog pga törst mest.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-07-07 20:37:53 följande:

William inviger sitt rum inatt, första natten i eget rum. Men nu har han i 2 veckor sovit hela natten utan avbrott, 7-11 timmar i sträck.. Och givetvis hysteriskt hungrig när han vaknar efter 11 timmar.. Men allt som oftast möts man av ett leende och sprattlade i spjälsängen när man kommer och ska plocka upp honom :D

Får se vad han tycker om detta i natt då ;) Kanske inte funkar alls... Men han sov middag, ostörd i sitt rum. och drog till med 2,5 timme! :D

phpWeEC1052507.jpg

Hur gammal är han? Min lilla sover max 4 till
    5 h och han är 12 v nu.
  • Bell13

Douglas sov i sin säng första gången inatt. Så hemskt det är att sluta samsova säkert värre för mig än för honom. Han somnade 21.30 och vaknade till vid 02.30 och ammade och då somnade jag med för att vakna vid 07.30 så somnade vi om och gick upp vid 10.00
    Tror ändå att vi båda sov lite bättre inatt

• Bell13
    BigMami skrev 2015-07-08 12:41:21 följande:

Undrar varför tiden alltid går så fort när de väl är ute? smile1.gif

Bell13: redan 12 v!? Kommer ihåg på slutet när du trodde att han aldrig skulle komma.

Vidar är också jätteduktig att sova om nätterna & det är så skönt! Dock har han ingen egen säng.. Men det gör inget smile1.gif

Hans pappa undrade när han kan flytta tillbaka in i vårt sovrum från gästrummet där han sovit de senaste 12 veckorna. Jag inser att det nog är dags att låta Dolle sova i sin säng nu. Det är mer jobbigt för mig för det är så mysigt att ha honom intill mig.

Jag kommer också ihåg hur jag var förtvivlad för att dagarna bara gick och inget hände och sen 12 dagar över tiden satte det igång.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-07-08 22:20:05 följande:
    William blir 4 månader den 20 juli (sjuukt vad fort tiden går!!! :O)

William började sova 6 timmar i sträck första omgången sömn redan när han var 1,5 månad ungefär..
    Vad skönt att han sover så långa pass. Får han ersättning? Har förstått att de sover bättre/längre på natten med ersättning.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-07-09 06:10:11 följande:
    Nä jag ammar enbart :)

bvc tyckte att jag måste ha bra mjölk när han sover så och dessutom gick upp 300-500gr/vecka första tiden ;) (nu lugnat ner sig något, men gått från att ligga 2 kurvor under medianlinjen till 2 kurvor över! Haha)
    Douglas går också upp bra på enbart amning han har legat på en ökning på 400 g per vecka. Vi har inte vägt eller mätt sedan 25 maj men ska till BVC nästa vecka, ska bli spännande att se hur det är nu.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)