Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-04-12 17:18:31 följande:
    Ja, ring och fråga! Annars brukar de bli lugnare när det börjar bli dags smile1.gif Hoppas!!
    Åkte in och allt såg perfekt ut. Känner mig lugnare nu. Förvärkarna kommer var femte minut hela tiden i alla fall
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-12 20:01:47 följande:

Vad skönt! Så det är i alla fall på G nu då eller? smile1.gif

Hade fem värkar på 25 min. Kurvan såg jättebra ut sa läkaren. Han gjorde ul som också var bra. Han frågade om jag ville stanna men vi åkte hem.

Har duschat och värkarna avtar inte och gör bara ondare och ondare.

Kanske är skarpt läge nu ingen blir gladare än jag över det
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-04-12 20:24:09 följande:
    Åhh vad spännande! : ) Men hur mycket var du öppen när du åkte in?
    Det gjordes ingen gynundersökning. Har värkar var sjunde minut nu som varar i 90 sekunder och det känns som the real deal det gör ont som fan rent ut sagt.

Tror det är min tur nu men det har ju stannat av förut iofs. Men det känns annorlunda.
  • Bell13

I natt födde jag min son. 52 cm lång och 3700 g tung.

Tog 4 h och 40 min och vi mår så bra.

• Bell13

Tack för alla grattis. Vi fick en tuff start med ont i magen i natt med skrik mellan 18.30 och 03.30 mitt hjärta höll på att gå sönder det kan ju bli så där när magen och allt ska i gång.

Idag har han rapat, pruttat och bajsat så vi hoppas på en lugnare kväll. Vi har också fått komma hem i dag.

Hur går det för er andra?

• Bell13
    LaMoi skrev 2015-04-16 14:23:06 följande:

phpEDGDBm79362.jpg

Grattis till alla bebisar :)

Här gosar jag och min 12 dagarsFrans :)

(Hoppas bilden kom med :s )

Bedårande liten bebis. Grattis igen
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-04-17 19:51:45 följande:
    Känner igen det där. Bf+8. Går knappt utanför dörren.
    Hemskt att gå över tiden och inget nån säger får det att kännas bättre.

Sänder en kram!
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-04-18 12:49:19 följande:
    Gick över 10 dagar med dottern, men de känns som att lillebror kommer stanna ännu längre. Imorgon är tionde dagen. Blä, går o lägger mig. Tack för omtanken Bell13! Du gick med över länge va?
    Han föddes på bf +11 och det var en psykisk pärs.

När han föddes var det så otroligt skönt för jag hade ju längtat så länge.

Kommer ihåg att det var så jobbigt att alla ringde och frågade och sa men han kanske kommer i natt

Hoppas din bebis kommer snart.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-04-21 10:17:14 följande:

Får jag "gnälla" lite med er trots att jag har min bebis i famnen? smile1.gif

Alla menar att april är en sååå braaa månad att föda barn i.. Men nej! Ärligt så tycker jag att november är mycket bättre! Då kan man sitta inne med gott samvete! Nu sitter jag mest och tittar ut genom fönstret på det fina, varma vädret! Igår hade vi 18 grader varmt. Mannen kom in och sa det är sååå varmt & skönt! Här sitter jag i soffan med tuttarna framme konstant! Han använder mig som restaurang, napp, trygghet, sovalkov osv osv! Matningen tar 1 timma MINST varje gång.. Hur kul är det att sitta ute i lekparken och inte göra annat än att amma snutta amma tutta amma?? Är också fast besluten i att inte ta till flaskan i första taget. Känns också onödigt då jag har mat så det svämmar över! Men det är inte kul att sitta klistrad i soffan heller. Speciellt med en 2,5 åring som också kräver sitt... Skulle hon ramla och göra illa sig i lekparken så skulle jag inte hinna med, eller om hon får för sig att sticka när vi är ute...

Pumpa känns inte heller som ett alternativ då produktionen kan minska och han tar knappt napp.. Projektet nu framöver är att träna på amning i sele. Varje barn är verkligen en egen individ och ingen annan lik smile1.gif

Hoppas att det vänder snart!

Har det likadant just nu. Han försöker öka produktionen.

Jag tänkte pumpa för att snabba på det lite grann men du menar att det istället kan minska?

Nu vet jag varken ut eller in.
  • Bell13
    Emmadee skrev 2015-04-22 00:19:22 följande:

Ligger på soffan klarvaken och nervös. Vattnet gick för en och en halv timme sen. Borde försöka få lite sömn, men det är ju omöjligt. Har enstaka värkar men de känns inte tillräckligt kraftiga eller regelbundna än. Får se när det kommer igång. Ska in för kontroll vid 8 imorgon bitti om det inte kommit igång.

Hoppas det är din tur nu
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)