• cameleon

IVF Västerås 2014

Jag är superglad att jag har många i frysen!
    Vet inte hur snabbt jag får göra FET, har inte fått svar från kliniken än men det får max ta 2 månader enligt deras regler, det är bra.

Vad kommer vara annorlunda med att göra FET istället för ET? Förutom hela processen fram till äggplock.. Ruvar man lika länge, tar man Lutinus, skall man göra något särskilt..?

• cameleon
    Anonym (C) skrev 2015-03-10 19:05:52 följande:
    Det finns 2 olika metoder för FET, stimulerat (vet inte allt om detta men då får du mediciner), då får du även åka på vul och kolla slemhinnan innan det är dags. Då kan det planeras in en dag för FET precis som det varit planerat en dag är ÄP och ET i färskförsöket du nyss gjort. 
    I ostimulerat så tar du inget alls, det är helt naturligt. Du får då ta ägglossningstest och när det blir överslag så får du ringa Uppsala och sedan komma dit 4 dagar senare. Om det då skulle krocka med helg så får du testa med ägglossningstest månaden därpå igen.
    Dom vill att man gör ostimulerat så långt det bara går för att missfallsrisken är betydligt lägre då. 
    Jag är rätt säker på att du måste ha en mens nästa månad och när du haft den så kan du börja sedan med ägglossningstest. 
    Hoppas att du blev klokare!
    Jag blev absolut klokare, tusen tack för svaret!
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-11 15:16:22 följande:

Ruvare! :) endast ett i frysen nu då ett blev dåligt.

Spännande, hoppas det går bra :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-03-11 18:57:11 följande:

På fredag ska jag på ultraljud och nästa vecka är det uppsala. jag är så peppad.SÅ peppad. Hoppas allting det går bra allting. 

Jag håller tummarna :)
  • cameleon
    Andje skrev 2015-03-12 20:22:38 följande:

Wihoo!! Sprutstart imorgon. Puregon, dos 150. Äggplock v 13. Nu har vi klivit på ivf-karusellen :)

Vad roligt att du får börja direkt!
    Hur kommer det sig att du fick korta protokollet?
  • cameleon
    Anonym (C) skrev 2015-03-13 08:21:05 följande:
    Härligt att du fått börja på nu. Jag som trodde du skulle få långa för den lite högre åldern, men som du skrev så kanske det berodde på din Pco. 
    Kan tänka mig att det inte var speciellt trevligt med undersökning om du hade mens. 
    Spännande med att vara ett steg närmare!
    Hur går det för dig då (C)?
    Orkar inte leta i tråden ifall du redan skrivit det..
  • cameleon
    Mama C skrev 2015-03-13 11:22:58 följande:

Här är en som gjort IVF i Västerås o Uppsala :D

Gjorde ÄP förra påsken med världens värsta överstimulering som tyvärr inte ledde till nån graviditet, men fick 6 fina blastocyster i frysen. Gjorde ett stimulerat FET i november, som tyvärr inte heller ledde till nåt. Gjorde ännu ett stimulerat FET i jan/feb med återinsättning 12 februari, plussade 1 mars och nu är jag i vecka 7 :D
    Ska på ultraljud i Västerås den 26 mars. Mår jätteilla hela tiden, sjukt trött o lämnar inte huset utan Loka Citron o clementiner :P vill bara att illamåendet ska ge med sig, ha en växande bebis i magen o få fortsätta med träningen. 

Grattis Mama C!!
    Jag följer "Västmanlands-tåden" men det verkar som om alla är försvunna där. Synd att den inte är aktiv.
  • cameleon
    Mama C skrev 2015-03-13 18:47:38 följande:
    Om du vill kan du joina vår grupp "Västmanländska hönor", en sluten grupp som vi bildade efter att en tråd blev för stor :) 
    Det är så galet många trådar överallt, så man tappar kollen :P 
    Ja det vill jag jätte gärna göra :)
    Var hittar jag den och hur går jag med? Är inte med i någon sluten grupp så jag har inte koll..
  • cameleon

Mama C: Jag hittade tråden och har nu skrivit ett inlägg och väntar på svar :)

• cameleon
    Andje skrev 2015-03-14 21:31:44 följande:

Ni som tagit Puregon, hur har ni haft det med biverkningar? Jag har bara tagit två doser men tycker redan att jag har ont i magen. Jag kanske bara inbillar mig, det känns tidigt med eventuella biverkningar.

Jag kände inte av någonting, varken av Puregon eller Orgalutran. Min kropp mådde och kändes precis som den brukar.

Hur mår du nu, fortfarande ont?
Svar på tråden IVF Västerås 2014