• cameleon

IVF Västerås 2014

Jag har precis pratat med Uppsala. Skall vänta på min mens och på dag 10 börja testa med ägglossningstest. När jag får utslag skall jag ringa så får jag en tid för återföring.
    Får jag ägglossning på en onsdag så krockar det med helgen så snälla, håll tummarna för mig att jag inte får utslag en jävla onsdag!

Vad spännande, tänk att ni snart skall ruva :)

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-22 05:49:22 följande:
    Men åh vad tidigt du har testat, stort grattis!
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-22 14:53:24 följande:

Tack! Vågar inte hoppas än...

vad kul bergamott! Har allt gått bra?

Varför vågar du inte hoppas? Är du rädd att Pregnylen fortfarande sitter i? Det tar ca 10 dagar innan den är ute ur kroppen.

Jag håller tummarna att allt går bra :)
  • cameleon
    Andje skrev 2015-03-23 12:43:17 följande:

Aj aj, öm mage nu efter morgonens äggplock. Fick ut 14 ägg. Det var ingen behaglig upplevelse men absolut ingen fara. Har ett konstigt rött märke på höger sida av magen som jag inte förstår vad det är.
    Återföring på torsdag eftermiddag. Hoppas på många fina befruktade ägg.

Jag fick också ut 14 :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-03-23 08:02:08 följande:

Ni som fått blödning vilken dag kom den efter insättning? Jag har inte börjat blöda. Är bara nyfiken.

Jag fick spottings på rv 11 och på rv 12 fick jag mens.

Jag blödde ungefär 6 dagar efter äggplocket också så det fick inte vara "vitt" i mina trosskydd så värst många dagar!
    Hoppas på bättre lycka med min kommande FET.
  • cameleon

Åh vad jag hoppas att denna tråd håller sig vid liv! Uppdatera gärna hur det går för er..

Jag väntar ju fortfarande på mens så jag kan påbörja mitt första frysförsök :)

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-05 17:34:29 följande:
    Min mena har varit väldigt riklig. Mer än vanligt. Jag har testdag på tisdag. Det blev inget till frysen. Så nu blir det att ringa och säga hej kan vi börja om från början. Jag har fortfarande ont i ena äggstocken och så är jag ledsen. Hur är det själv?

Hur mår ni andra då? Går det bra för er?
    Fy vad tråkigt att det inte blev något till frysen, förstår att det är tungt.

Jag har lite molvärk så förhoppningsvis är mensen på gång, hoppas jag. Bara den inte bestämmer sig för att krångla efter det misslyckade försöket..

Andje, hur går det med ruvandet?
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-06 08:39:42 följande:

Ja, Det känns som att den här gången var det tvärkört. Jag funderar på om jag ska gå på akupunktur. Det kanske fungerar? 
    Sedan fråga om de kan göra något annorlunda. Min mamma hade väldigt många missfall. Jag skulle haft 4 syskon. Det var bara jag som klarade mig. Så jag funderar på om man kan göra något annat för att det skulle stanna bättre. Är det några som har några tips? Det känns som att de inte var så intresserade av att veta min historia.

Jag har läst att det finns något som heter embryo glue, vad det är vet jag inte riktigt men det skall iaf hjälpa embryot att fästa, vet inte när det sätts in men kanske inte om man "bara" har misslyckats en gång..

Sen har jag fått uppfattningen att man får mer hjälp och att läkarna vågar "experimentera" mer om man går privat. Men det kanske bara är jag som upplevt så när jag läser här på forumet..

Akupunktur skulle jag personligen inte testa, för mig känns det bara som lurendrejeri men vissa lovordar ju det så känner du att det kan vara rätt för dig så är det ju bara att testa :)
  • cameleon

Imorgon skall jag till Västerås och planera min kommande FET.
    Det blir stimulerat och det är inte högre risk för missfall vid stimulerat försök (läste det någonstans i denna tråd).

Eftersom min cykelläng är 28-57 dagar tyckte Uppsala att det skulle bli stimulerat, jag är bara glad eftersom jag slipper ägglossningstest.

ivf2014 hur går det för dig, dags för ultraljud snart? *spännande*

• cameleon
    Andje skrev 2015-04-07 19:55:27 följande:

[quote=75115469][quote-nick]cameleon skrev 2015-04-05 19:25:54 följande:[/quote-nick]

Fy vad tråkigt att det inte blev något till frysen, förstår att det är tungt.

Jag har lite molvärk så förhoppningsvis är mensen på gång, hoppas jag. Bara den inte bestämmer sig för att krångla efter det misslyckade försöket..

Andje, hur går det med ruvandet?

Vad gullig du är som frågar! :) Jag har legat lite lågt här på fl under påsken. Har träffat massor med släkt och vänner och det har varit så himla skönt att bli distraherad i ruvandet. Fy tusan, vad tiden går långsamt!

RD 12 idag och än så länge ingen blödning. Känns oroväckande mycket som mensvärk emellanåt. Ömma bröst men det är Lutinus som spökar. Har varit väldigt trött de senaste dagarna. TD på måndag. Tålamod.....

Gud vad spännande, hoppas att det tar sig!
    Lever du på som vanligt eller är du extra försiktig under ruvandet?
  • cameleon

Bergamott83: Uppdatera oss gärna vad läkaren har för åsikt om Embryo glue när du varit på ditt besök.

Jag är nämligen också intresserad av det men jag kommer först ge mina frysisar en chans, blir det ingen graviditet av dom så kommer jag också vilja testa klistret.

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-11 05:31:16 följande:

Klart jag ska=)

Vet ni jag ringde till Västerås för att berätta om att jag inte var gravid och så sa jag att jag fick en blödning den 31/4 och sedan slutade mensen den 5/4 och så började den igen den 9/4. För hon sa att det skulle gå en  mens emellan. Men min mens är ju så här. Fyra dagar stopp och sedan kan jag ha mens i flera månader. 
    Hon lät lite småirriterad men jag fick en ny tid i slutet av april. Alltså det var inte det jag ville . jag ville bara berätta hur min mens fungerar. Jag har ingen aning om det här är en mens emellan eller inte hur ska jag kunna veta det och jag vill ju ge min kropp de bästa förutsättningarna att klara det hära. 
    Har ni konstig mens?

Som jag tolkar ditt inlägg så ville du inte ha en ny läkartid? Ring tillbaka imorgon och säg att ni missförstod varandra, säg att du bara ville berätta om din oregelbundna mens och hur ni skall gå vidare utifrån den, inte boka en ny tid.

Hoppas det är bra med dig :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-12 18:50:14 följande:

Jag vill dock ha ett försök till innan sommaren så det är inte det. Jag kanske ska ringa igen till veckan men ja. Jag blev bara irriterad. Hoppas det är den andra som svarar nästa gång

Jag tror jag vet vem det var du pratade med..
  • cameleon

Nu är jag igång igen, andra dagen med Progynon idag. Den 4 maj är det dags för VUL.

• cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-25 23:59:46 följande:

Vad är progynon för något? Är det en annan medicin för att kunna göra Fet?

Ja, den medicinen hjälper till att bygga upp slemhinnan. Slemhinnan måste vara 7 mm innan man får göra en återföring :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-04-26 10:17:55 följande:

Aha, då förstår jag. Vad spännande. Jag funderar på har någon pratat om embryoglue med uppsala?

Jag har inte haft någon kontakt med Uppsala så jag har inte frågat. Tror inte dom använder sig av det, har inte hittat något när jag har letat i alla fall :(
    Skicka ett mail till dom och fråga. Fast Västerås borde ju också veta.
  • cameleon
    Mama C skrev 2015-05-13 19:43:24 följande:

Weeeee, är i v 16 nu (15+2) o idag har det buffat där inne! Det gick inte att ta miste på det Solig

Hur går det för er?

Härligt! Gud vad roligt :)

Jag är på RD 6 och tiden går så långsamt...
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-05-14 07:09:13 följande:

Mama c -å vad härligt! Minns när min dotter buffade första gången. Bästa känslan som finns ?

Cameleon- hur gick det till med frysta ägg?

Håller tummarna för att det ska fastna denna gången! :)

Vi klev idag in i vecka 13, veckorna susar fram. :)

Jag hade ju 8 ägg i frysen och första klarade upptiningen så nu väntar 7 i frysen.
    Jag fick göra stimulerad FET eftersom min menscykel är så oregelbunden. Fick börja äta Progynon på andra mensdagen för att bygga upp slemhinnan, därefter ett VUL för att kolla slemhinnan, den var 11-12 mm, perfekt med andra ord.. Då började jag med Lutinus och några dagar senare åkte vi till Uppsala för återföring.

Funkar inte detta så hinner vi eventuellt med ett försök till innan sommaren :)

Svar på tråden IVF Västerås 2014