Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Hej.

Väntar min tredje. Har två tjejer på 6 och 2,5 år.

Bebis är beräknad till 7 maj. Nu kan den gärna få komma när som helst då jag har det riktigt jobbigt med foglossning, fruktansvärda kramper i lårmuskler och hemsk ryggont. Har tyvärr fått så jobbig foglossning att jag inte kunnat ta mig utanför huset själv på flera månader. Har fått kryckor som jag använder inomhus. (Vågar mig inte ut själv) När jag vaknar på morgonen tar jag mig knappt upp ur sängen utan hemska smärtor. Nä. Nu är jag riktigt trött på att vara gravid.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    Blicka skrev 2015-04-09 22:16:01 följande:

Hej o grattis till nr tre i magen! Men låter verkligen inte kul utifrån hur du mår... Förstår om du är färdig med graviditeten. Vet ni vad det blir? Väntar nr tre jag med, har en pojke som fyller sex strax före o en pojke som fyller två senare i sommar. BF 27/5 men snitt 21/5. På rul trodde bm på en tjej i magen så vi får se om det stämmer.

Hej. Ja nu är den välkommen att komma så snart som möjligt. Även om allt inte är färdigt med det praktiska. Det tar ju på krafterna både fysiskt och psykiskt att ha det så här. Sen när man har två barn att ta hand om också blir det extra utmanande.

Ja vi vet vad som bor i magen :)

Grattis till din tredje! Är din stora också glad över ett nytt syskon? Min stora tjej kramar ofta magen och pratar med bebisen. Hon längtar att bli storasyster igen.
  • litetmoln

Ha ha, jag kan förstå om lego är roligare än bebismagen fär en 6 åring. ???? Ja. Min minsta förstår inte riktigt heller. Pekar och säger hej till bebisen i magen. Men det blir en stor skillnad när det plötsligt är där en bebis i familjen. Det är nog jättesvårt för dom minsta att förstå och hantera. Men vi ska låta den minsta få vara med så mycket som möjligt vid blöjbyten påklädning nattning osv. Att få hjälpa till om hon vill stärker nog banden till bebisen lite mer. Man får ta en dag i taget. Går ju inte veta nu hur de små reagerar.

• litetmoln
    Bebben84 skrev 2015-04-10 09:17:20 följande:

Oj låter som om vi har lika med foglossningen :(. Har haft det sedan V8 och kryckor sedan v13. Men i mitt fall diskuterar läkare och bm att sätta igång mig i v38 för att jag ska slippa gå runt och ha ont mer i onödan. Bebisen är ju klar då och då kan man börja tänka på mig för första gången i graviditeten. Inget din bm pratat med dig om?

Fy. Stackare!

Jag fick foglossning runt vecka 20. Och sen bara blivit värre. Hon har inget nämnt om igångsättning. Jag har nog inte den bästa BM då hon inte varit så intresserad av mina smärtor alls. Viftar mest bort det. "vissa får ju foglossning". Men jag kan ju knappt röra mig så förstår inte varför hon inte har mer att komma med. Jag kanske skulle ta upp igångsättning med henne.
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 14:21:38 följande:

Är inne på kontroll nu så får vi se vad dom säger. Fick som en mensblödning efter flytningen så jag åkte in. Uppdaterar så snart jag vet mer :)

Hoppas att det är bra med bebis och dig! Blödningen kan väl bero på olika saker.
  • litetmoln
    Bebben84 skrev 2015-04-10 11:42:40 följande:

Men fy vad trist med en sån bm :(. Min har nog tagit det på mer allvar än jag gjort tror jag. Hon ville sjukskriva mig tidigare än jag gjorde och vill ta ut bebisen så jag kan börja må bra igen. Tar ju oerhört på psyket att konstant ha smärta. Ja du vet ju :/. Ta upp igångsättning och se vad hon säger. Jag får besked om 10 dagar om hur det blir. Hoppas innerligt på att bara behöva gå till v38

Ja. Jag ska nog fråga lite. Gillar inte riktigt tanken på igångsättning egentligen då jag förra gången gick över tiden och fick komma in för igångsättning. Men den misslyckades och dessutom gjorde det så ont när dom satte in ballongen. Valde att avbryta då det inget hänt på ett dygn och jag var helt slut. Hade aldrig orkat med en förlossning efter all den väntan. Det blev ju också en påfrestning psykiskt. Men jag ska nog prata med BM i alla fall.
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 15:43:07 följande:

Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)

Spännande! Men man kan vara öppen flera centimeter i några veckor innan det är dags på riktigt. Jag hade också blödning och var öppen några centimeter i några veckor innan hon kom ut vid första graviditeten.
  • litetmoln
    Cherryay skrev 2015-04-10 21:28:11 följande:

Vet hur det känns, är i v 35+1 idag och fick bekräftat i förra veckan att bebis är fixerad i säte, här känner inte bm efter hur bebis ligger förrän först i denna vecka men jag vet att bebis legat likadant de senaste två månaderna, dock tog jag ju för givet att det var huvudet jag känt fixera sig - inte säte... Tankarna bara far runt i huvudet, måste fatta beslut angående ev vändningsförsök, planerat kejsarsnitt eller vaginal sätesbjudning. Har läst allt som går att läsa om alla tre så informationen har jag visserligen, men känner sån ångest och panik inför vad jag ska välja, totalt borta, förstår inte hur jag ska kunna stå ut med de här känslorna eller komma fram till ett val, håller på att bryta ihop efter bara en vecka... Kände mig så redo för förlossningen men nu vet jag varken ut eller in, nära ett sammanbrott...

Fy vilken jobbig situation. Ett vändningsförsök går väl att avbryta om det blir för jobbigt? Och ibland får man tänka på sig själv först. Ett kejsarsnitt är kanske snällare mot kroppen än sätesbjudning? Jag är inte så insatt i de olika valen. Det kanske går att prata med någon mer barnmorska / läkare som kan komma med mer råd?
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 23:36:44 följande:

Ja jätteskönt :) Jag har sambon med mig på förslossningen. Han fick också sova kvar så det känns skönt!

Hur har det gått för er?
Svar på tråden Bf Maj 2015