• Titt ut

Bf Maj 2015

Hej!
    Jag hoppar gärna in här.
    Jag är i vecka 8 och har bf 9 maj. Det är 3:e barnet så jag vet vad jag har att vänta mig.

Jag har redan fått mage, mår illa dygnet runt sen 4 dagar tillbaka. Till och med när jag vaknar på nätterna! Så fruktansvärt jobbigt! Men det är bara att stå ut och hoppas att det snart går över. Måste äta konstant, jag är samtidigt jätte hungrig.  

Ska till mvc i vecka 11 för inskrivning. Längtar!

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-09-22 19:24:23 följande:

Kan inte någon i vecka 8 berätta lite hur ni mår och känner! Känner för att jämföra lite:)

Jag är i vecka 8 och mår illa dygnet runt, är trött somnar nästan på lunchen på jobbet ibland. Men försöker se så pigg och glad ut jag bara kan för att ingen ska misstänka något.
    Jag känner mig skakig och matt i kroppen flera gånger om dagen. Väldigt svårt att koncentrera mig och orka på jobbet. Jag har ett fysiskt tungt jobb där jag också står upp hela dagen och rör mig hela tiden. Vilket i och för sig gör att jag inte känner av tröttheten lika mycket som när jag sätter mig ner.
    Jag är hungrig konstant, känns det som i alla fall, vet inte om det har med illamåendet att göra. Som ett sug i magen och under tungan samtidigt som illamåendet pågår. Ingen bra kombination. Illamåendet blir bara värre och värre ju längre jag håller mig vaken på kvällen och måste äta regelbundet. 
    Just nu känns det fruktansvärt jobbigt att vara illamående, det tar över allt, kan inte leva normalt, dagarna blir till en kamp mot illamåendet.

Hur känner du själv?

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-09-22 20:16:05 följande:
    Jag känner mer eller mindre ingenting längre! Fram till vecka 7 hade jag mycket växtvärk, men nu har det avtagit helt. Ellet jag känner i alla fall inget längre. Är inte det minsta illamående och har heller inte varit *peppar peppar*. Mår nästan för bra! Blir såklart lite nojig av det också ;) Men ska på UL(VUL?) 1 oktober, så bara att hålla ut!
    Jag hade också växtvärk fram till vecka 7, nu känner jag ingenting i magen. Kanske något stick och hugg ibland.
    Vad kul att få gå på VUL jag kommer inte få se min lilla bebis förrän v.20 då de inte gör UL runt v 10 här där jag bor.
  • Titt ut
    Bullen11 skrev 2014-09-22 21:12:47 följande:

Välkommen till alla nya! Nu börjar vi bli ett rejält gäng :)

Gick in i v.7 idag. Mitt värsta symptom är ömma bröst, de har vuxit och gör såååå ont bara jag stöter emot dem lite grann - värst vid bröstvårtorna. Ibland gör det liksom ont att ligga på sidan för de kommer i kläm :P Och de är inte stora så är inte alls van vid att de är ivägen på det här sättet :P 

Min växtvärk har minskat lite men det känns nästan skönt, det var så extremt mkt förut att jag blev orolig pga det... nu är den inte lika ihållande och kommer och går lite. Ibland känns det även som träningsvärk i hela magen, antar att det är musklerna som förbereder sig för delning? 

Mår lite illa då och då, men för mig funkar det att äta... och idag kom den extrema hungern, skulle kunna äta hela kvällarna! :)

Ni som har barn sedan innan, upplever ni också starkare symptom innan första barnet?? Kan inte komma ihåg att det var så här starkt i början med sonen... 

Annars väntar vi med spänning på VUL nästa fredag! :D

Jag som har två barn innan upplever dessa tre graviditeterna som snar lika, förutom att jag kände ingen växtvärk med mina två tidigare. Antagligen fattade kroppen direkt vad som var på gång den här tredje gången och började växa på en gång, för jag fick mage i vecka 6 redan. Växtvärken kom 3 dagar efter ägglossning och jag började redan då misstänka att jag var gravid.

Spännande med VUL
  • Titt ut
    un poco skrev 2014-09-22 21:17:25 följande:
    Usch, vad jobbigt! Lider med dig! Vet hur det är att må illa. Mådde konstant illa med kräkningar från vecka 9 till 24. Hoppas slippa det denna gång!

Har du mått illa de tidigare gaviditeterna?

Idag fick jag göra ett vul pga en större blödning för 2 veckor sedan och sen för att se hur långt gången jag är (var väldigt osäker)

Allt såg bra ut hittills och är i vecka 6+1. känns otroligt skönt!
    Tack! Jag kräks inte än i alla fall och hoppas att jag slipper det.
    Ja jag mådde illa med mina tidigare graviditeter från vecka 7-17 med båda. Kräktes aldrig någonting men hade det i halsgropen under hela dagarna. Det var som värst de första veckorna sen trappade det av tills det helt försvann 10 veckor senare...huga! Bara tanken på att jag förmodligen kommer ha det så här i 10 veckor framöver...usch

Skönt att allt såg bra ut på VUL. Det är så mysigt att se de små liven
  • Titt ut
    Rockchaos skrev 2014-09-22 22:24:43 följande:
    Jag känner allting mycket starkare med andra barnet! Mer illamående o mer växtvärk. Tror det är för att kroppen vet mera hur det ska kännas denna gången:p är inne i v 7 (6+2) är oxå konstant hungrig... o magen är redigt svullen! Kan redan ana en mage... livrädd för att kollegorna ska komma på mig.

Tror ni magen syns fortare på omföderskor?
    Ooo Ja, det gör den. Så här fort syntes magen med mina tre graviditeter:
    1:a graviditeten: vecka 22
    2:a graviditeten: vecka 13
    3:e graviditeten: vecka 6
  • Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-09-23 23:18:23 följande:

Finns inte möjlighet till privat heller?

Jo det gör det säkert, vilket jag också tänkt på. Ska nog kolla upp det. Vill ju se att allt är bra redan nu.
  • Titt ut

Så himla konstigt att det inte är samma rutiner på UL i alla kommuner. Att vänta ända till vecka 20 tycker jag är konstigt. Det här är min tredje graviditet och med mina två tidigare fick jag vul vecka 10 men inte nu med tredje för nu bor vi i en annan kommun. Man vill ju få det bekräftat och se att det ser bra ut och om det är en eller fler barn i magen. Måste verkligen kontakta en privat och kolla hur de gör.

Det verkar vara många som ändå ska få göra och har gjort vul här vilket är bra. Det borde vara rutin på det i ALLA kommuner. Så mycket kan det väl inte kosta att starta maskinen och ha på lite kladd på magen.

• Titt ut

Jag har inte gått ut med graviditet för någon än. Väntar tills efter inskrivningen i vecka 11.

Måste få gnälla av mig, hoppas det är okej.

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Känner mig sjuk hela tiden, illamående, svag huvudvärk, svag i kroppen, orkeslös, yr, skakig, dålig i magen, ont i ryggen och extremt trött och detta samtidigt dygnet runt i över 1 vecka nu.

Jag har aldrig mått så här dåligt med mina två andra barn. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Tänk om det kommer vara så här i flera veckor framöver. Jag orkar inte ens leka med mina barn efter jobbet knappt läsa en bok på kvällen för dem. Vissa dagar när det är som värst kan jag knappt ta mig igenom en hel dag på jobbet.

Är det fler som mår som jag, hur mår ni andra?

• Titt ut
    Menlotta skrev 2014-09-29 11:37:08 följande:

Jag mår PRECIS likadant. Har varit hemma från jobbet i två veckor men chefen förstår inte riktigt varför. Är dock timanställd (men jobbar på schema ändå, en historia för sig) så jag får ju tacka nej till jobb när jag vill, med eko i plånboken som konsekvens. 

Har knappt orkat ta hand om lägenheten, orkar inte laga mat, är nästan som att jag skulle vara i en djup depression. Men jag mår ju bra psykiskt med tanke på att jag vet varför jag mår så dåligt haha.. 

Gick in i vecka 10 igår :)

Ja så fruktansvärt jobbigt! Det tar verkligen på en, jag kan inte njuta eller ens tänka på att jag har ett litet barn i magen. Illamåendet tar verkligen över ALLT! Jag gör det jag måste under dagen och sen är det sova som gäller så fort barnen har somnat. Det värsta är att INGET hjälper, har testat det mesta förutom piller (som jag gärna håller mig ifrån)
    Det ända man kan göra är att stå ut och försöka tänka på att det kommer att försvinna.
Svar på tråden Bf Maj 2015