Bf Maj 2015
V15 idag :D Inte långt kvar till RUL nu... Så neeeervös redan nu. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att ta reda på könet? :)
V15 idag :D Inte långt kvar till RUL nu... Så neeeervös redan nu. Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att ta reda på könet? :)
Är det någon som har börjat känna bebisen än? Ibland tror jag att det är den jag känner men sen tror jag inte de... Är väl gas antar jag ;p längtar sååå till jag känner det lilla livet inom mig...
Med min dotter kände jag i v 16 och med sonen i vecka 14, väntar med spänning nu :D
I eftermiddag har jag möte med min chef om månaden som gått och funderar på att berätta om graviditeten! Har provanställning så det kan bli intressant!
Jag hade velat vänta till efter RUL men min mage börjar bli stor och RUL om om tre veckor. Tycker ni jag ska berätta idag?
V15 (14+4)
Hej!
Är i vecka 15 (14+3)
Jag har känt bebis senaste 2 veckor med små "dunsar" lr vad man ska säga :) som små små sparkar,senaste två dagarna inte lika ofta. Senast igår kväll. Har tid för hjärtljud hos bm 20/11 .
Oroar mig dagligen att bebis är död,att något är fel. Vet inte varför jag känner denna oro. Någon mer som har denna oro? Kuben gick jätte bra och bebis härjade runt i magen, hade 1:20.000 så det kändes skönt !
Hur stor är risken för missfall eller att något ska va fel?tycker magen blivit mindre,inte samma illamående . Har ont i magen,ner till och gör ont i livmodertappen, men inget blod eller något.
Tacksam för svar
Det är nog lika bra att ta det idag antar jag. Risken att det inte är okej på RUL är ju väldigt liten eftersom jag är i v15 nu. Och skulle något vara fel så skulle jag ändå inte orka gå till jobbet. Någon som vet hur stor risken är att något är fel?
Efter vecka 16 kan man vaccinera sig. Jag är också kluven, risken att influensan övergår och blir farlig är i slutet av graviditeten och det är ju april/maj. Frågan är ju om influensan finns kvar då? Jag har två barn på dagis så risken att få influensan är hyfsad stor antar jag. Sååå svårt! Vill ju inte riskera biverkningar men samtidigt inte att bli allvarligt sjuk heller.
Samma här, bm har inte tagit upp det med mig. jag avvaktar till nästa besök på mvc i december så får vi se hur det blir.
Jag känner ca.1 gång varannan dag. En liten spark eller två korta efter varann. Jag går in i vecka 16 idag.
Det är ju så olika när man känner, normalaste är ju i vecka 18-20 och sen beror det ju på hur moderkakan är placerad och antal graviditeter man har haft.
Jag berättade på jobbet idag (v16) då magen börjar synas ganska rejält. Har provanställning till sista februari. Min chef tog det extremt bra. Hon kramade mig och sa att hon är jätteglad för min skulle och sa att vi får börja planera vem som ska täcka upp för mig efter bf... Hon är alltså inställd på att jag blir kvar efter min provanställning. Känns extremt härligt att ha berättat!
Är dock nervös för mf fortfarande trots att jag snart gått 16 fulla veckor. Ska bli så härligt att se bebisen på RUL 5 december :D