• Blicka

Bf Maj 2015

Nala80 skrev 2015-01-06 22:06:22 följande:

Hej!
    Har också BF i maj. Våran lilla är beräknad till den 14 maj. Väntar vårat tredje barn. Är det fler i den här tråden som har barn innan? Jag har två flickor.

Väntar tredje barnet jag med, har två pojkar sedan innan.
  • Blicka
    fridajonsson skrev 2015-01-06 22:43:34 följande:

Har läst lite då och då men kanske ska säga hej!

28åring från Hudiksvall, väntar andra barnet med BF 18maj :)

Hej o grattis
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-07 18:25:07 följande:
    Samma här!! Försöker även att inte äta socker (godis,bullar) sedan årsskiftet då det blev alldeles för mycket tidigare, rädd att få graviddiabetes!
    En till som kan äta mest hela tiden
  • Blicka
    Bebben84 skrev 2015-01-09 13:53:38 följande:

Idag har jag varit på gymmet för första gången på eeeeeevigheter! Nu ska det jobbad upp kondis och styrka inför förlossningen! :D

Åh vad härligt! Själv tänkte jag träna men illamåendet satte stopp (blev värre vid ansträngning) o nu kommer jag inte komma igång... Latmasken vinner
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-01-09 14:41:28 följande:

Försöker googla fram en riktigt bra checklista med vad man behöver köpa till bebis men hittar ingen bra! Större grejer kommer jag ju på själv, typ spjälsäng men sedan är det alla tillbehör som jag inte har koll på :)

Vad tänker du med tillbehör? Vi köpte iaf badbalja, skötbädd, säng, vagn, hygienartiklar o lite kläder när vi väntade första barnet. Då kommer man långt i min värld!
  • Blicka
    sofia86 skrev 2015-01-09 19:58:11 följande:
    Ja fick sonen som nu är 6 i maj oxå och ja Använde varken täcke ( hade sån mjuk bebis filt eftersom de va så varmt) och ingen kudde, han fick då inget platthuvud :)

Har köpt en tunn kudde till kommande bebis men tror man ska känna efter själv, känns som allt är försäljningsknep för o köpa mer till barnet .
    Vi har bara haft filt till våra små - de har förövrigt sovit utan så fort de kunnat sparka av sig. Tunn kudde hade vi fram tills de började vända sig på mage i sömnen utan att kunna vända tillbaka. När vändningarna satt la vi tillbaka kudden men både mina har varit/är små propellrar i sängen
  • Blicka
    redfox skrev 2015-01-10 11:31:07 följande:

Varför örontermometer? Är det några rekommendationer som har tillkommit sedan jag fick barn sist? Då skulle man absolut inte använda örontermometer, utan en för rumpan med mjuk spets. Detta eftersom bebisens hörselgångar är så pass trånga att det är svårt att få en korrekt temp på bebisen.

Jag tror rumptermometer mäter bäst men vi har alltid haft öron, även på bb hade dom det när yngsta föddes -13.
  • Blicka

Insåg igår på jobbet att det bara är ca fyra månader kvar innan bebis kommer! En kollega frågade hur länge jag skulle ta nytt jobb o hade själv inte ens tänkt tanken att jag kanske snart måste fokusera på att göra klart istället för börja nytt! Konstig känsla!

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-01-16 09:22:50 följande:

V 21 - o molande "träningsverk" i magen flera dagar nu, ngn mer?
    Kan man ta alvedon mot det? eller bara att gilla läget?
    Blir helt matt trött o slut av att ha värk..

Kollat om du har uvi? Jag har jag det under båda mina graviditeter o det har inte gett klassiska svidande symtom när jag kissat utan mer molvärk, sammandragningar o trötthet. Kan ju även vara att livmodern växer.
Svar på tråden Bf Maj 2015