• Cherryay

Bf Maj 2015

pco skrev 2015-01-29 19:14:51 följande:

Okej tack för tipset. Ska höra om det är nåt jag kan få :)

Coccilana skrivs dessvärre ut extremt sällan numera, du behöver i princip lunginflammation innan du får det. Finns andra alternativ dock, jag har också astma och är konstant förkyld med segt slem sen i höstas, har kört fått köra med acetylcystein när det är som värst. Slemlösande brustablett, också på recept men betydligt lättare att få utskrivet.
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-29 20:59:05 följande:

Jag ringde min husläkare bara och sa att jag hade slemhosta och svårt att sova så skickade hon receptet :)

Har aldrig haft någon husläkare, kanske är skillnad då? Går till vc och har där lyckats få det utskrivet två ggr, båda gångerna hade det hunnit sprida sig till lunginflammation innan de till slut gick med på att skriva ut det. (Fick först prova diverse receptfria host och slemlösande utan resultat i kombination med 4 antibiotikakurer efter varandra) Okej att de ska vara försiktiga med att skriva ut medicin, har full förståelse för det, men ibland känns det som det går till överdrift :/
  • Cherryay
    pco skrev 2015-01-29 21:25:47 följande:

Ursch tjejer!! Stackars oss!

Såg nån som fått acitylsystein (elr hur det nu stavas) jag har funderat på om det är nåt man kan få, då vet jag det :)

Det är inte lätt att vara sjuk med massa slem, ha astma och dessutom vara gravid. Bläää!

Kan verkligen kännas tungt ibland, som tur är närmar sig bf sakta men säkert ;)
  • Cherryay
    pco skrev 2015-01-31 08:03:45 följande:

Härligt att höra. Men du, vad är sf mått för nåt ? :)

Symfys-fundus mått, bör tilläggas att "normalkurvan" är ju ett medelvärde, alla är vi olika och växer i olika takt, viktigaste är därför inte att följa den utan att följa sin egen kurva, vilket visar sig efter några mätningar :)
  • Cherryay
    Sabine skrev 2015-01-31 09:46:12 följande:

Pco ser att fler har svarat på vad sf-mått är. Men som sagt måttet på magen :)

Jag vet att 3 kg inte är nått men har nog gått upp lite mer ändå då jag kräktes en hel del i början och gick ner i vikt. Men jag hoppas på max 20 kg!

Glömde skriva innan att jag även tog blod för blodgrupperingen också på besöket. Så nu hoppas jag att det är nog med stickande i armen har inget problem med att bli stucken i fingret men i armen usch! !!

Hehe, för mig är det precis tvärtom :P armen går hur bra som helst, men att bli stucken i fingret avskyr jag! Så olika det kan vara :)
  • Cherryay
    emelieh skrev 2015-01-31 19:21:52 följande:

Halkar in här på ett bananskal. BF 15 maj med barn nummer 2. Tänkte kolla in fb-gruppen, men länken funkade inte... Vad heter gruppen, så man kan söka istället?

Gruppen är hemlig, går alltså inte att söka på den. Skicka ett privat meddelande till MammaMia91 med din mailadress så lägger hon till dig! :)
  • Cherryay
    kanien skrev 2015-02-01 14:10:20 följande:

vecka 23 och jag känner mig gigantisk! Haha <3

Inte gigantisk, jättefin! :)
  • Cherryay
    pco skrev 2015-02-04 15:34:57 följande:

Nu har vi beställt barnvagnen. Det blev en Emmaljunga edge duoS black&white :) Åh längtar tills den kommer! ????

Har ni andra beställt?

Vi har beställt en teutonia mistral s v3, duovagn med handbroms, separat liggdel o sittdel. Valde också att beställa adapter till babyskydd så vi kan ha det på chassit vid kortare ärenden :) har fått hem chassit och sittdelen redan, väntar dock på allt annat till vagnen :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-02-04 17:44:44 följande:

Vi har beställt och fått hem den :). Bäste en joolz Earth edition duo och tillhörande babyskydd som vi kan klicka på vid behov.

Fick även en grym present här om dagen! En bedside crib från Troll. Sååå smidig! Så slipper vi ha spjälsängen i vårt rum.

Kollade på en sån, var bra sugen, men bestämde till slut att bara ta troll Lux hm drop-side spjälsäng och istället köra med babynest i dubbelsängen första tiden. Minns också att dottern sov mycket i vagnen i början, väldigt smidigt att få henne att somna där också, enkelt att bara dra vagnen fram o tillbaka tills hon somnade :P
  • Cherryay
    Malannisj skrev 2015-02-05 10:50:29 följande:

Hej!

Jag hakar gärna på jag me. Är 27 år snart, bor i Gbg och har Bf 5 maj:)

Hej och välkommen! :)
Svar på tråden Bf Maj 2015