• pco

Bf Maj 2015

Pyssilullan skrev 2015-03-10 14:15:34 följande:

Hej Hej!
    Lämnar ett litet avtryck, är i vecka 29, Mår hyffsat bra, Jobbar fortfarande heltid och pendlar 10 mil med bil varje dag. Känner mig mest klumpig och går som en vaggande anka tyvärr fast jag inte vill, det gär liksom ont i underlivet på någe vis.

Sover bra men är ett "helvete" att vända sig :)
    Namn har vi bestämt känns det som, även om det kanske är JAG Som bestämt och han verkar bara hålla med ha ha

Vagn köpt - check
    Bilstol klar
    Skötbord köpt
    Spjälsäng o vagga har jag kvar sedan syskonen.
    Lite kläder är inhandlat osv. Vi känner oss väl förberedda,
    men det här med förlossningsbrev!? är det ngt man ska skriva? Vad skriver man i det? Hur skriver ni?

Gött ni är en bit påväg :)

Förlossningsbrev skriver man tillsammans med sin bm om hur du vill ha det på sjukan typ om du vill bada elr som jag jag vill kanske ha epidural men vill att de ska fråga mig under värkarna o även säga till in i de sista innan det verkligen är försent. O det ska då stå med så att de vet hur jag vill ha det osv.
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-10 12:46:30 följande:
    Det blir en Lea Elisabeth Lindgren :). Mitt efternamn och mellannamnet är hans släktnamn. Kändes bara så rätt för oss båda :)
    Jätte fina namn :) vi ska ha ett mellan namn från min syster Emma o sen från min mans farmor som gått bort, Ella o det känns oxå naturligt men förnamnet är vi fortfarande osäker på.
  • pco
    akma82 skrev 2015-03-10 13:31:04 följande:
    Ja vi är riktigt nöjda med vårt vrålåk :)

Ja men namnen har vi enats om två namn på vardera sida :)

Och det är faktiskt namn som vi gillar båda 2.

sixten eller ludvig om det är en pojke, och my eller wilma om det är en tjej... men just nu står nog sixten och my högst i kurs på vardera sida :)
    Jätte fina namn :) det gäller att komma överens vilket inte alltid är det lättaste :p
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-11 07:06:26 följande:

Var hos bm igår. Alla värden såg bra ut men vikt och mage har stått stilla sedan sist. +10 kg. Fick tid för TUL 29/4. Längtar så jag dör <3

Det är ju bra att det kollas upp, men nog ingenfara, vet fler som det vart så för. När ska du dit?

Lycka till!
  • pco

Jag har oxå tänkt mkt på det här med kläder. Har ni även börjat köpa i 62? Hur många långärmade bodys har ni o kortärmade osv .. Någon tunn sommarjacka om man är ute på kvällen, typ tar en promenad eller så? Vad har ni nu i början?

• pco
    kanien skrev 2015-03-11 07:03:13 följande:

vecka 29 och 11,5kg viktuppgång <3 phperUTPu27115.jpg

Vilken fin mage :) :)
  • pco

Vart på barnloppis i öjersjö idag, jätte fina kläder och mkt med prislapp kvar på. De två bästa köpen var nog en sommarjacka tunn rosa med stjärnor som kostat 549kr som de sålde för 150kr sååå fin dock i 56 men ja hon kan ju ha den sena sommarkvällar elr så, hade velat ha i 62 då hon hade kunnat ha som höstjackan oxå isf men men.. Och sen en tunnare typ fleeceoverol aktig med fötter till hösten i 68 för 25kr. Sen blev det bara lite höstkläder då vi har allt nu iaf de första månaderna förutom en solhatt men det kommer väl snart :)

Hur går det för er? Börjar ni bli klara med inköpen?

• pco

Hej tjejer igår födde min bästa vän en liten prinsessa och jag fick turen att vara med. Haft många tankar i natt om när vår tur är kommen. Drömt både bra o dåliga saker o när jag vakna i morse så kändes allt som en dröm, att detta kommer jag aldrig få vara med om o kändes som om magen va borta o ja allt känns annorlunda idag på nåt konstigt vis faktiskt. Någon annan som känt såhär någongång?

• pco

Vart på föräldragrupp idag, det var bra men kände mer att det va min man som fick ut nåt av det, men det kommer väl grejer sen som är lärorikt även för mig :)

Hade även tid hos bm idag 7kg har jag gått upp nu i 32+1 o sf-ligger nu på 32cm så det är väl okej antar jag.

Har ni börjat på dessa kurser?

• pco

Jättefin mage babydoll :) :) vad har ni för kön på barnen tidigare? :) spännande med ett syskon till!

Svar på tråden Bf Maj 2015