• pco

Bf Maj 2015

Kanien: ja det är jätte viktigt. Elr on du ska ansöka om havandeskap så är det oxå viktigt om vilken dag man ska gå lixom.

Kissemiss: åh va sköööönt! Jag funderar oxå ibland varför jag inte känner mer ån vad jag gör, visst att jag har moderkakan i framvägg men ändå. ..

Känner mig oxå lite orolig över att alla verkar känna hårda sparkar? Kunna känna utanpå magen? För det kan inte jag. Jag känner lite rörelser kanske små buffar varje dag men inte heller så ofta.

• pco
    mybaby7 skrev 2015-01-25 20:32:23 följande:

Någon av er som vet om det är farligt med en halv hårt spark/snäll mot underlivet ? Alltså ej magen utan underifrån upp mot underlivet?

Nej det är inte farligt, den ligger så himla skyddad där inne. Själv jobbar jag inom vården och har fått både slag och armbågar i magen.
  • pco
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-01-25 21:26:30 följande:

Någon som ska söka graviditetspeng?
    Visst ska man skicka in gravidintyget man brukar få från BM? Var fyra år sen sist så minnet är inte med. Ska dit nästa vecka så kanske bäst att samla ihop alla papper och skicka allt på engång.

Hur tänker ni andra om söka, vad jobbar ni med som ska söka?

Japp moderskapsintyget ska skickas med. Själv jobbar jag inom vården då det innebär golvmoment, lyft, ensidigbelastning samt våld så jag har skickat in för två veckor sen så jag hoppas verkligen på det. Sen har jag fått extremt ont i ryggen varje dag, mer elr mindre beroende på vad jag gjort. Men alltid när jag jobbat. För ett tag sen så när jag kom hem på kvällen o skulle lägga mig så fick min man hjälpa till o vända mig i sängen då jag va så himla stel. Så därför ska jag i v träffa fn läkare för ev. Sjukskrivning. Men får väl se.

..sj då? Hur gör du? O vad jobbar du med?
  • pco

Super fina kläder kissemiss :) själv har jag inte vågat börja köpa än.

• pco

Hej tjejer? Här är en till som blivit sjukskriven. Ursch vad det bränner o drar i ryggen, kan knappt gå i stan för det kommer direkt och ännu mindre jobba 7-22 och vakna nätter med lyft och golvmoment o allt vad det nu är. Så 1 månad helsjukskriven fick det bli och så får vi se vidare sen. Ska iaf börja hos sg oxå för att underlätta.

Och inte nog med det. Influensan är här :( fyyyfan säger jag bara. Har så mkt slem som sitter på lungorna och sen har jag astma oxå så det blir dubbelt upp för mig, men det värsta av allt är att det inte finns nåt slemlösande alls vi får ta nu :( så jag bävar för att lägga nig på kvällarna. Och hoppas bara att det inte leder till lunginflammation.

• pco
    Bebben84 skrev 2015-01-29 17:58:51 följande:
    Jobbigt att vara så sjuk :/. Hoppas du kryar snart. Tips! Coccilana får vi ta :) slemlösande och funkar kanon. Dock behöver man det på recept
    Okej tack för tipset. Ska höra om det är nåt jag kan få :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-01-29 18:43:47 följande:
    Samma här - astma o hostan är inte nådig smile4.gif kräktes tidigare idag när jag hostade så jag knappt fick luft. Högläge, dubbla medicindoser av astmamedicin, honungsvatten o annan dryck kör jag med. Får se om det hjälper.
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
  • pco
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-01-29 18:50:12 följande:

Ni som hostar lungorna ur er på nätterna, klyfta en lök och lägg i en skål med en liten skvätt vatten. Ställ breve sängen och sov sen. Ska tydligen funka riktigt bra.

Okej tack för tipset. Ska prova det en sväng iaf. Jag är jätte känslig för lök så mina ögon bara rinner o rinner och tillslut svullnar lite grann. Men ska prova om den inte står precis brevid sängen o se :)
  • pco

Ursch tjejer!! Stackars oss!

Såg nån som fått acitylsystein (elr hur det nu stavas) jag har funderat på om det är nåt man kan få, då vet jag det :)

Det är inte lätt att vara sjuk med massa slem, ha astma och dessutom vara gravid. Bläää!

• pco
    Cherryay skrev 2015-01-29 21:38:58 följande:
    Kan verkligen kännas tungt ibland, som tur är närmar sig bf sakta men säkert ;)
    Ja verkligen.hoppas att våren går fort nu.

Va på vul idag för att jag ville ha ett 3D kort men när jag betalat 750kr o kommer in så har de tagit bort det. Finns inte i hela Göteborg sa hon, isf får man vända sig till Skåne. Aja vi fick iaf se att allt såg bra ut och ännu engång bekräftat att det är en tjej.

Såg att bi tidigare pratat lite om det här med att börja köpa o så? Jag har inte vågat än. Det ända jag har är en babybox hehe o t o m det känns konstigt. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ja.
Svar på tråden Bf Maj 2015