• pco

Bf Maj 2015

Okej i vilken v va det för dig? Det kan vara samma för mig få jag slutade känna bubblandet så kom små buffarna ist, förhoppningsvis är det de iaf o inte bara en nerv som kommit i kläm hehe.

Alla har oxå sagt att våran oxå är extremt livlig då hon på ultraljuden gjort kullerbyttor o farit runt men inget jag känt av.

Ja jag har lånat en doppler av en kompis men känner mig inte så bekväm för om jag inte skulle hotta hade jag blivit så himla orolig. I förrgår gjorde min kompis detta på mig samt att jag var på FL o kollade allt o det såg bra ut, igår skulle jag prova själv för första gången så precis i början hörde jag hjärtat svagt o sen hittade jag inte det mer. Så hade jag inte gjort ultra ljud o sånt innan så hade jag gråtit ihjäl mig så vet inte om jag vågar använda den mer :/ har iaf (förhoppningsvis) känt små buffar nu på fm iaf. Vill bara känna en riktig spark lixom så jag verkligen vet att det är den :)

• pco

Grattis till flickorna ni har i magen och att allt såg bra ut :)

Hur mår ni tjejer?

• pco

Morca BF 2:a maj Pojke

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Morca BF 2:a maj Pojke

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco: BF 13 Maj Flicka

• pco

Va kul :) på mig stämmer det oxå :)

Idag ska jag och min man åka o bo på hotell med spa och bara ta hand om varandra, ser verkligen framemot det :)

Hur mås det? Själv har jag börjat få ont i ryggen när jag står för länge elr sitter för länge. Ursch! Så jobbar jag inom vården oxå så det känns aj aj aj.

• pco
    Kissemiss skrev 2015-01-03 12:02:14 följande:

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

Kan man ha för mkt fostervatten?

Jag kände den dagen innan julafton o sen inget (någon buff kanske någongång efter det men osäker) kände inget mer än så på 1v o nu har jag känt 3dagsr i rad, har oxå moderkakan i framvägg så med det menar jag att det är inget ovanligt, men jag vet man blir jäkligt orolig så har lånat en kompis clearblue o lyssnat på hjärtat för att bli lugn.
  • pco

Jag har börjat då jäkligt ont i ryggen o jobbar inom vården där jag tyvärr 1 gång fått en smäll i magen så är lite orolig + att vara aktiv o jobba 15h pass 7-22 och även vaken natt tär verkligen på mig så jag räknar med att gå den 13 mars dvs 8v innan (havandeskap) men funderar redan på i mitten av feb. att bli sjukskriven fram till mars då för min rygg kommer inte klara mkt mer men jag kommer oxå bli galen av att vars hemma. Har blivit erbjuden vid två tillfällen tidigare pga andra anledningar att bli sjukskriven men sagt nej o jag är sån att jag hatar att vars hemma en heldag själv :/ så får se.

• pco

Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.

När ska ni köpa vagn?

Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?

• pco

Tjejer, hur mkt känner ni bebisen? Jag känner inga direkta buffningar längre utan mer rörelser. Känner några gånger under dagen hur den vänder sig o grejer. Speciellt igår kväll/natt då levde den loppan men är lite orolig just för sparkar o sånt som jag inte känner. Tänker att den kanske inte växer som den ska, att den är för liten att jag därför inte känner. Har dock känt buffar för ett tag sen men ej längre o har endast känt 1 riktig spark för längesen. Vad tror ni?

• pco

Min slempropp gick i v 20 o efter några oroliga dagar o oroliga samtal så blev det lugnare och jag har inte märkt av nåt. Sålänge det inte blöder elr att man har sammandragningar elr läcker fostervatten så ska det inte vara någon fara.

• pco

Ja jag hade oxå krävt dig faktiskt!

..hur gick det för dig som åkte på kontroll igår? Ni såg hjärtat slå men vad visade resten av testerna? * håller tummarna*

Svar på tråden Bf Maj 2015