pco skrev 2015-07-09 23:37:16 följande:
Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/
På kvällen har vi fått in en rutin då hon somnar vid ca halv 10 varje kväll, somnar i min famn och sen går jag o lägger henne i sängen. Sober till ca kl 5, äter och somnar om, vaknar vid 7 äter o somnar om o vaknat sen vid 9 o då går vi upp. Dock har hon nu även börjat vakna vid kl 2 sen jag började med ersättning så blir en extra måltid. :) på dagarna kan hon tyvärr endast sova i min famn,vaknar så fort jag lägger henne i sängen eller babynestet. I min famn kan hon sova i flera timmar!
Våran tjej har inre riktigt lärt sig det där med ersättning än, att hon blir mätt då hon äter o äter tills hon spyr och endå vill hon ha mer! Men försöker ge mindre portioner och oftare ist för stora och mer tid emellan.
pco skrev 2015-07-09 23:46:55 följande:
Va skönt att hon blev nöjd :) vet precis hur det känns för jag ville oxå amma o gjorde allt, pumpade även oxå men hon gick inte upp i vikt så bra så fick bli ersättning.
Man känner sig som världens dåligaste men det är man inte, kärleken till ens barn sitter inte i mjölken, vi är lika bra ändå och om detta är det bästa för våra barn så är det vår plikt att göra så :)
Var på Ikea för ett tag sen då två tanter satt o viska o tittade osv hörde när jag gick förbi sen något om ' typiskt unga mammor som ger ersättning ist för amma'
Jag blev såklart ledsen och förbannad, hade det vart nu så hade jag sagt något men i det läget blev jag bara helt stel. De visste ju inte att jag försökte allt för att få de att funka och även om jag hade valt ersättning ist för amning så är det ju inte deras problem. Suck, Folk ska alltid lägga sig i saker och ting.
Med detta vill jag bara säga att du är en lika bra mamma om du ger ditt barn ersättning som amning :)
Jaa...det känns riktigt bra att hon blir mer nöjd nu och jag har redan märkt att hon gått upp i vikt. Känns jätte bra!
Herregud vilka människor det finns..Man blir rädd ibland, att alla ska lägga sig i..De har ju ingen aning om varför man inte ammar sitt barn! Åh..
tack för de uppmuntrande orden..det känns skönt att höra :)