• Titt ut

Bf Maj 2015

Grattis Jordgubb90! Sköt att han och du mår bra.

Jag har faktiskt köpt en fleecoverall ifall det blir lite kyligt i maj. Kommer använda vindsyddet till vagnen i maj eller kallare dagar i sommar. Sen blir det tunn filt också om det behövs i sommar. Jag har ett vagnstäcke men kommer inte använda det tillvagnen utan till att lägga bebis på inomhus eller ute.

Jag har 32 dagar kvar och tycker tiden går alldeles för fort, men det är antagligen för att jag redan har två barn här hemma. Hinner knappt tänka på bebis imagen   Men det är klart att jag längtar efter bebis, det gör mina barn också. Men jag känner att jag behöver de här 32 dagarna till att komma in i rätt tänk inför förlossningen. Vill vara mentalt förberedd, så håller på att finna mig själv och bebis i allt

Jag har ond foglossning sedan vecka 9 som har blivit värre senaste veckan, nu är det mer koncentrerar vid blygdbenet, brännande känsla. Kan ibland inte stödja på ena benet. Plus riktigt onda förvärkar som kom igår kväll men sedan försvann. Så något håller på att hända där nere i magen.

• Titt ut
    Bebben84 skrev 2015-04-15 12:30:39 följande:
    Har också mycket förvärkar som kommer och går men tror inte att det händer nåt där nere :( utan bara att kroppen övar sig. Klockade dom till varannan minut här om dagen. Men hoppas självklart innerligt att dom bidrar till att öppna mig en centimer eller två. Vore liksom värt all smärta då och inte bara onödiga pinvärkar.
    Det är inte skönt att ha de där förvärkarna så här långt innan men samtidigt så hoppas man ju att de gör lite nytta.
    8barnsmamman skrev 2015-04-15 15:53:04 följande:

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

Tråkigt att behöva åka hem. Hoppas ni slipper panik och får en lugn förlossning, imorgon är det ju fredag så snart kanske ni får träffa er lilla bebis

Mina två tidigare barn fixerade sig inte fören 1 vecka innan bf vecka 37 och 38. Så jag har inga förhoppningar om att den här bebben ska fixera sig fören runt vecka 37 tidigast, jag är i vecka 36 nu. Ska till bm i vecka 38 nästa gång. 

• Titt ut
    Bebben84 skrev 2015-04-17 11:34:45 följande:
    Ska också föda på Danderyd :)
    Jag med :)
  • Titt ut

De senaste dagarna har jag blivit extremt hungrig, extremt törstig och extremt trött. Jag har inget minne av att jag blev så här med mina tidigare barn mot slutet. Det enda jag kommer ihåg är att jag var extremt trött dagen innan de föddes. Men jag har ju idag 1 månad kvar till bf så det kan inte vara förlossningen som är på gång. Fler som känner igen sig?

• Titt ut

Ja kan säkert vara en kombination av vår och graviditeten. Så trött!! Men behagligt trött, inte "sjuk" trött som jag kände i mitten av graviditeten så det är positivt. Jag älskar den här tiden för övrigt, inte många veckor kvar nu och så vår på det. Går runt som på rosa moln och längtar Men känner ingen stress, bebis får ta den tid den vill. Jag har saker kvar att göra innan

• Titt ut
    Cherryay skrev 2015-04-19 10:47:54 följande:

Var inne på vändningsförsök i fredags och det lyckades, så nu håller vi tummarna att buskorven inte ska vända tillbaka igen :)

Vad skönt att det lyckades.
  • Titt ut
    Blicka skrev 2015-04-19 11:06:24 följande:

Jag är mer åt sjukt trött än behagligt trött. Tror jag orkar lika som förut så var ute i trädgården igår o klippte o fixade. Helt slut efteråt - likaså idag. Vill bara sova. blir jobbiga veckor fram till snitt om det ska vara så här...

Jobbigt att du känner att du bara vill sova. Jag orkar också bara halva dagar, men blir pigg av att vila/sova en stund. Ligger just nu och vilar, städade hela förmiddagen och blev helt slut. Vi får nog gilla läget och acceptera att ta det lungt och dricka mycket vatten de sista veckorna. Jag har jättesvårt att ta det lugnt, gillar när det händer saker.
  • Titt ut
    8barnsmamman skrev 2015-04-19 23:20:57 följande:

Äntligen kom lilltösen 3780gr 51 cm snabbt & lätt allt gick på 1 timme, tur vi redan va på plats .

Stort grattis! Wow vilken snabb förlossning. Varför var ni redan på plats? Jag kanske har missat något i tråden. Super söt liten tjej
  • Titt ut
    8barnsmamman skrev 2015-04-21 00:08:29 följande:

Hade bf 1 maj men pga snabba förlossningar så hade vi tid för igångsättningen , blev dock nekade första två tiderna & allt startade spontant när vi va på väg in för en tredje bedömning, dels troligen för dem varit där & grejat & känt under veckan.

Imorgon ska vi åka hem ska bli så skönt att få komma hem till dem andra & få varva ner en vecka med panik & rädsla att de ska starta hemma har satt sina spår kände Jah idag med massa ångest tyvärr.

Tråkigt att det satte sina spår och ledde till ångest. Hoppas du får bra stöd och pratar om det så inte ångesten blir värre. Skönt för er att få komma hem.
  • Titt ut

Jag är i vecka 37 nu och känner mig riktigt otymplig och kan knappt gå och handla, jag får sånt tryck nedåt och magen spänner vid minsta rörelse och ryggen ska vi inte prata om, riktigt trött i ryggen. Att vända sig om i sängen på natten känns riktigt obehagligt, känns som att bebis får kämpa för att själv hitta en ny position i magen sen. Jag tror inte bebis har sjunkit ned så långt ned i bäckenet för jag känner sånt tryck upp mot revbenen fortfarande. När jag var hos bm förra veckan så sa hon att bebis ligger med huvudet nedåt men inte fixerat. Den sparkar upp på mina revben och ryggen ligger på min vänstra sida, ibland putar rumpan upp ovanför min navel. Det känns verkligen att det bara är några veckor kvar nu, bebis får gärna stanna inne 2 veckor till men första veckan i maj då får den gärna komma ut Försöker njuta av den sista tiden med magen. 

Svar på tråden Bf Maj 2015