• Titt ut

Bf Maj 2015

Jag har aldrig fått någon hormonrand med mina två tidigare barn och kommer förmodligen inte få det den här graviditeten heller.

Idag har jag kännt bebben hur mycket som helst, det har varit full fart i magen, känner sparkarna på min hand när jag håller över magen Jag har moderkakan i bakvägg.

Vecka 18+3

• Titt ut
    Bebben84 skrev 2014-12-17 22:24:01 följande:

Häftigt att känna så tydligt :). Jag har moderkakan i framvägg och känner sparkar så fort jag lägger mig ner. Har även känt några utanpå. Helvild bebis här med :D.

Men med tanke på att jag har moderkakan fram så känner jag nog ändå rätt tidigt. Är i v18. Annars brukar man känna i v22-23. Så sjukt jäkla mysigt :). NU är det mysigt att vara gravid <3

Håller med dig till fullo, så mysigt att vara gravid nu. Jag njuter varje dag för jag vet att efter den här mellan perioden så kommer det bli tufft igen mot slutet. Så skönt att få må bra under julen.
  • Titt ut

När jag är gravid får jag alltid för mig att *fixa till mig"  så även denna graviditet för med sig en ny frisyr Om några dagar sitter jag hos frisören och får mig ett lyft Det brukar hjälpa mig och sen köpa fina gravidkläder, försöker sminka mig varje dag, men ska ta tag i det mer då jag älskar att sminka mig. Blir mest bara att jag slänger på mig maskara.

Pyssil­ullan lycka till nu!

• Titt ut
    Pyssilullan skrev 2014-12-18 16:38:26 följande:

Hej på Er!

Åh nu är det över och vi är hemma igen, Jag blev framflyttad REJÄLT och är inte så långt gången som jag tror. Därav magen inte syns kanske och att jag inte känner puffar.

Mitt BF är nu 1 Juni, (Hoppas jag får stanna i gruppen ändå) :)

Så jag ska tillbaka på ett tillväxtultraljud om två veckor, i och med att bebisen var så liten, så vill dom kolla igen i och med att jag flyttades 3 veckor bakåt.. Så allt stämmer! För det stämmer absolut inte då man räknar från sista mensens första dag!

Oj, ja det var mycket. Kunde bm se någonting eller är det bara att vänta till nästa gång?
  • Titt ut
    Bebben84 skrev 2014-12-19 09:33:30 följande:

Tack söta du :)

Jag var så sjukt nervös innan att jag nästan spydde. Men allt såg jättebra ut och bf stämde. Och vi väntar precis som jag trott en liten flicka <3

Å vad kul, grattis till flickan. Kul att du kände det på dig. Jag tror att jag har en flicka i magen, de flesta i min omgivning tror det är en pojke, vi får väl se vem som har rätt

Skönt att allt såg bra ut.
  • Titt ut

Vad många det är som ska ha flickor

Bebben84 skrev 2014-12-20 19:16:42 följande:

Fler än jag som dagligen har stark växvärk? Hade det inte alls med första dottern. Om jag fortsätter att ha det kommer jag inte märka när jag får förvärkar :/

Jag hade växtvärk i början av graviditeten. Från äl+3 och fram till ca. vecka 10 men sen försvann det sakta. Jag hade inte detta med mina två andra barn.

Nu har jag börjat få, vad jag tror det är sammandragningar. Magen blir hård och så känns det som växtvärken gjorde plus att det spänner. Jag blir lite orolig, är det inte lite tidigt att få sammandragningar nu? Jag vet ju att magen ska börja "övar" inför förlossningen men det började inte så här tidigt med mina andra graviditeter. Någon som vet något om det?

Vecka 19+0
  • Titt ut

Det heter nog förvärkar...inte sammandragningar, eller det kanske är samma sak?

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-12-21 12:19:51 följande:

Ville bara uppdatera att allt såg prima ut, tappen var lång vilket är bra och helt stängd :) Jag frågade varför 1177 sagt att det var onormalt med sammandragningar en gång per kvart när allt såg bra ut. Läkarens svar var att de på 1177 bara går efter formulär och oftast inte har så mycket kunskap inom olika områden. Men jag behövde inte oroa mig då det var helt normalt :)

Skönt att det var helt normalt och att allt såg bra ut.
  • Titt ut
    pco skrev 2014-12-21 13:20:56 följande:

Här är en till som oroar sig. Är 19+4 och min slempropp gick igår :/ enligt vad jag läst mig till kan den återskapas, någon som vet??

Enligt 1177 så var det absolut inte så o bars o ringa upp till förlossningen. De sa till mig o höra av mig om jag börjar få sammandragningar, men vad fasiken jag vill inte att det ska hända utan att de ger mig nåt som stoppar isf på engång innan det är försent (om jag hade fått bli undersökt och sett att det kunde vars på gång) .. Känner mig så ledsen o besviken, ingen verkar ta det på allvar o så sitter man hemma o är ledsen. :( någon som vet nåt elr har erfarenhet?? Och jag undrar hur länge kan man gå innan det sätter igång efter att slemproppen gått??

O så sa de att om det sätts igång så finns inget o göra o då sa jag att om den skulle komma nu så dör den, då sa hon ja så är det tyvärr :( :( känner mig så jävla ledsen!

Hur går det? Jag har dessvärre ingen erfarenhet av det.

Måste vara jättejobbigt att gå runt och inget veta. Har du ringt och pratat med förlossningen, de kan säkert ge dig bättre information om detta och lite lugnande ord.
  • Titt ut
    MorCaa skrev 2014-12-21 17:00:59 följande:

Samma sak.. ;) olika uttryck.. :P

Aah då vet jag
Svar på tråden Bf Maj 2015