• Titt ut

Bf Maj 2015

pco skrev 2014-12-21 20:51:30 följande:

Jag går fortfarande runt i ovisshet. Förlossningen är inte direkt samarbetsvillig de säger bara att sålänge jag inte har värkar görs inget. O då sa jag att jag inte vill att det går så långt utan att de får undersöka mig o sen stoppa det isf men de kan inget göra då heller säger de, jätte konstigt då jag vet andra de har kunnat stoppa för. Känner mig ledsen o besviken på sjukvården!! Men ska ringa min bm imon o se vad hon säger.

Hoppas du kan sova i natt och att bm kan ta emot dig och kanske göra en undersökning imorgon.

Håller tummarna att det ordnar sig.
  • Titt ut
    pco skrev 2014-12-21 20:51:30 följande:

Jag går fortfarande runt i ovisshet. Förlossningen är inte direkt samarbetsvillig de säger bara att sålänge jag inte har värkar görs inget. O då sa jag att jag inte vill att det går så långt utan att de får undersöka mig o sen stoppa det isf men de kan inget göra då heller säger de, jätte konstigt då jag vet andra de har kunnat stoppa för. Känner mig ledsen o besviken på sjukvården!! Men ska ringa min bm imon o se vad hon säger.

Jag läste det här nyss på 1177

"Om du misstänker att slemproppen gått ska du alltid söka vård. Under första halvan av graviditeten hör du av dig till en akutmottagning eller en gynekologisk akutmottagning. Under sista halvan av graviditeten kontaktar du en förlossningsavdelning."
  • Titt ut
    pco skrev 2014-12-27 12:14:51 följande:

Hej tjejer. Igår åkte jag inte på undersökning på FL. Pga att just min slempropp gått för 1v sedan och började uppfatta väldigt blött i trosan igår. Har känt blött innan oxå men tänkt att det va flytningar. Väl på FL så gjordes ultraljud både vaginalt och på magen o han sa att det inte va läckage för fostervatten som jag trodde o att allt såg bra ut. Men när jag kom hem o gick på toa så va heeeeela trosorna blöta och det va även blött nu på morgonen när jag vaknade så vad ska man tro? Kan ju lixom inte annat än lita på läkaren o aa kan ju inte åka in igen heller. Så vad tror ni?

Har ni jätte flytningar elr?

Ja man kan väl inte mer än lita på läkaren, de borde ju veta. Men han sa inte vad han trodde att det var? Det jag tänkte på är urinläckage? Eller är det mer som flytningar i konsistensen? Mina är inte vattninga. Jag har inte mer flytningar nu än innan, men har hört att det kan vara vanligt med ökade flytningar. Om du tycker att du inte fick något direkt svar från läkaren så ring bm på måndag och berätta allt.
  • Titt ut
    dita skrev 2014-12-29 18:55:12 följande:

RUL gjort idag :) där var en liten flicka där inne allt såg bra ut <3

Var det inte någon mer som skulle idag?

Skönt att allt såg bra ut! Grattis till flickan
  • Titt ut

Ja det verkar bli flickornas år Jag vet inte vem som döljer sig i min mage, vi tog inte reda på det vid RUL. Men jag har redan från början haft en stark känsla att det är en flicka. Medan alla i min omgivning tror pojke. Vad många det är som väljer att ta reda på kön, verkar bara vara jag som inte har gjort det. Men jag var bra sugen när jag låg där på RUL.

Jag mår för övrigt bra, men orkar inte mycdet längre. Blir super trött runt 14:00. Det är skönt nu under jul/nyårs-ledigheten att kunna lägga sig och vila/sova mitt på dagen. Får se hur det går att börja jobba

gen sen. Jag har ett så tungt jobb. Jag kommer få graviditetspenning de sistan två månaderna.

Gott nytt år alla!

• Titt ut

Min är både hård och ganska mjuk. Ibland blir den stenhård och det spänner och då tror jag att det är en sammandragningar som orsakar det.

• Titt ut

Mitt första barn sparkade jättemycket i magen, full fart hela dagen. Andra barnet var cool lugn och låg mest och tog det lungt. Nu med tredje så är sparkarna och rörelserna någonstans mitt emellan Det sägs ju att så som barnet är i magen brukar den bli utanför magen och det stämmer med båda mina barn

Jag kommer gå hem 2 månader innan bf havandeskapspenning (gravidpenning som det heter nu) pga mitt tunga jobb (hantverkaryrke) Vilket jag även gjorde med mina 2 andra barn. Men vi får se hur länge det går, har ju foglossning och har börjat få onda sammandragningar vid ansträngning. Blev sjukskriven runt vecka 18-20 med mina andra barn och jag är i vecka 21 nu, så lite rekord för mig nu

• Titt ut

Jag har börjat med stödstrumpor då jag upptäckte ett stort åderbråck på baksida lår... Känns inge kul, men det är sånt man får stå ut med antar jag när man vill ha barn.

Vi har också börjat fundera på namn, det vi har kommit fram till nu är:
    Flicka: Mila, Vanna, Freja
    Pojke: Filip, Viktor, Liam
    Men det kommer säkert att ändras om och tillbaka.
    Så svårt med namn, plus att vi vill gärna "ha med oss" två eller tre namnföslag till b.b. Vi kommer bestämma oss när vi ser vår lilla skatt. Med sonen kunde vi inte bestämma namn förren han öppnade ögonen första gångenoch det var efter 1 dygn.

Vi har beställt ett babyskydd nu som passar att "klicka på" vagnen. Det är det första vi har köpt förutom första kläderna då. Känns så kul att äntligen få planera och köpa lite saker. 

Vecka 22

• Titt ut
    dita skrev 2015-01-05 21:07:10 följande:

Läkarbesök mailade barnmorskan idag och och fick en tid den 23/1 pga alla mina sammandragningar någon annan som har problem med dem redan nu?

Jag vet inte om jag har problem men jag känner att jag får ont i magen som strålar ut i låren vid ansträngning samt att magen blir hård och spänner. Det kan vara tex att gå upp för en backe eller när jag städar. Jag börjar faktiskt undra lite angående mina sammandragningarna och är lite orolig över dem. 

Hur ofta, när och hur känns dina sammandragningar?
  • Titt ut

Jag kan rekommendera ett babynest. Vi köpte sleepyhead till vårt 2:a barn, perfekt att ha mellan oss i sängen om man vill sova i samma säng. Sen efter några veckor la vi babynestet i spjälsängen. Ombonad känsla för barnet den första tiden och perfekt att lägga barnet i under dagen, tex i soffan.

Vi hade inget täcke utan helpyamas, strumpor och filt, ingen kudde den första tiden.

Har också hört tipset om bröstmjölk på brösten istället för salvor. Samma sak att man inte smörjer in brösten med kroppslotion.

Svar på tråden Bf Maj 2015