• pco

Bf Maj 2015

Slänger in en liten bild :)

• pco

Hej hej hur går det för er?

Här har vi fortfarande inte fått åka hem då lillan fortsatte gå ner i vikt så idag på dag 5 har det börjat vända, dock med ersättning. Dessutom har hon solat här nu ett tag o ligger där än då gulsoten inte går ner, suck!

• pco
    S1528 skrev 2015-05-15 09:12:19 följande:
    Ja usch vad ställd man blev! Hon har ätit ersättning inatt, 60 ml varannan timme så det har blivit lite springande till köket för att fixa med flaskor och sånt. Men på det stora hela har natten varit riktigt bra :)

Känns skönt att veta att hon tar flaska och ersättning ifall det skulle behövas!
    Vi kör oxå med ersättning. Vilken har ni? Hur många dagar är er lilla? Våran är 8 dagar o äter 80ml var 3 timme ungefär.
  • pco

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g.

Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g

• pco

Åh grattis till lilltjejen :) tråkigt att du sprack så :(

• pco

Stort grattis lovehate :) :)

Åh så spännande moolie :) nu är det äntligen på g för er :)

• pco

Hejjar på er alla som fortfarande väntar. Snaaart är ni oxå i mål :) håll ut bara lite till så har ni era gooingar oxå här snart. Hejja hejja!

• pco

Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
    Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
    Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/

• pco
    Isabella93 skrev 2015-07-06 12:55:25 följande:

Igår blev det bestämt att jag ska börja med ersättning till min lilla tjej. Hon är nu en månad och väger 20g mer än när hon kom, har alltså gått upp väldigt lite.

Jag va hos min bästa väns föräldrar igår(med henne där såklart), min dotter Tyra åt i princip hela tiden då..Hon somnade efter hon ätit och då tog min vän henne och då vaknade hon igen och bara grät o skrek. Hon blev inte nöjd helt enkelt. Jag har känt så sen hon kom att hon inte varit riktigt nöjd efter mat och inte kunnat sova på dagarna ordentligt. Så igår tog min väns mamma beslutet att Tyra behöver ersättning så hon sprang ner till Ica 2 min innan de stängde o handlade det. Jag tror jag aldrig sett tyra så nöjd och mätt sen hon föddes. Just nu sover hon som en stock för att hon fått härlig, tjock mat och är nöjd och belåten.

Jag började gråta igår när hon fick ersättningen, först för att det kändes jobbigt att man själv inte räcker till o känner sig på ett vis dålig att man inte har tillräckliht mycket mjölk och inte tillräckligt tjock så hon blir mätt, men sen kom glädjetårar för att hon blev så oerhört nöjd och glad. Det bästa var att när hon ätit lite så kom största leendet. Så nu blir det ersättning och pumpa ut mjölk så jag ser hur mycket hon får i sig. Hoppas hennes mage håller sig i schakt nu bara..

Oj, blev långt detta ;)

Va skönt att hon blev nöjd :) vet precis hur det känns för jag ville oxå amma o gjorde allt, pumpade även oxå men hon gick inte upp i vikt så bra så fick bli ersättning.
    Man känner sig som världens dåligaste men det är man inte, kärleken till ens barn sitter inte i mjölken, vi är lika bra ändå och om detta är det bästa för våra barn så är det vår plikt att göra så :)

Var på Ikea för ett tag sen då två tanter satt o viska o tittade osv hörde när jag gick förbi sen något om ' typiskt unga mammor som ger ersättning ist för amma'
    Jag blev såklart ledsen och förbannad, hade det vart nu så hade jag sagt något men i det läget blev jag bara helt stel. De visste ju inte att jag försökte allt för att få de att funka och även om jag hade valt ersättning ist för amning så är det ju inte deras problem. Suck, Folk ska alltid lägga sig i saker och ting.
    Med detta vill jag bara säga att du är en lika bra mamma om du ger ditt barn ersättning som amning :)
  • pco
    pco skrev 2015-07-09 23:37:16 följande:

Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
    Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
    Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/

Glömde tillägga att hon är 9v
  • pco
    Blicka skrev 2015-07-09 23:53:51 följande:

Lillan sover mellan varje matpass. Jag kör äta, vaken en stund (går oftast), sen sova (under dagen alltså). Hon somnar själv i sittern, vagn el famn med el utan napp. Sover allt från 20 minuter till två-tre timmar dagtid o pass. Somnar för natten vid kl 23-00, sover till kl 04-05, äter o somnar om till 7-7.30 o äter då igen. Somnar oftast om direkt. Morgonen börjar för henne vid kl nio. Lillan är sju veckor.

Okej :) hur får du henne o sova för natten? Hur många gånger per dag sover hon? För när hon väl sover för natten så sover hin 4-6h innan hon vaknar o äter igen o så gör hon så typ hela fm. Sen kanske vaken ca 3h sover kanske 1-2h beroende på om vi är ute med vagnen elr hemma och sen vaken ett tag sover en sväng till o sen vaken ett tag o sen sover för natten men oftast är det svårt att få henne o sova för natten men aldrig på dagen.
  • pco
    pco skrev 2015-07-09 23:48:19 följande:
    Glömde tillägga att hon är 9v
    Och ska oxå kanske säga att hon går fortfarande upp i vikt bra och får i sig dygnsmängden men som sagt rutinerna har ändrats o äter något mindre än innan. Visst att hon åt ganska mkt innan för sin ålder men hur kan det bli lite mindre? Men ibland lite oftare oxå då med kanske två timmar emellan ist. Det har blivit så olika.
  • pco

Tack tjejer för tips och att ni dela med er av era historier. Jag hoppas att det blir bättre här. Igår tog det 3h för henne att somna. Men idag gick det riktigt fort.

• pco
    Sabine skrev 2015-07-22 12:22:25 följande:

Hurra!! Rullning från mage till rygg nu här på morgonen :)

Åh va kul :) hur gammal är lillen nu?
  • pco
    Sabine skrev 2015-07-22 16:16:07 följande:
    Hon är 2 1/2 månad nu hon är född 6 Maj :)
    Ahaa okej. Våran vände sig till sidan igår och lite till men kom inte direkt runt än men är på gång iaf :) o hon är född 7 maj.
  • pco
    Blicka skrev 2015-07-26 15:08:37 följande:

Hur har ni det? Lillan har börjat göra så mkt ljud o det är så roligt att kunna "prata" lite. Annars har vi namntrubbel... Inte helt överens vilket känns trist. Jag trodde vi var på samma spår men så var inte riktigt fallet. Känns jobbigt o svårt att ev behöva tänka om smile4.gif

Samma här hon har verkligen många olika ljud för sig hehe, Dock ingen rullning än. På ons får lillan 3 månadssprutan oxå, ursch känns inte bra alls och dessutom så är hon sååå känslig för förändringar. Då det var jätte varmt för ett par veckor sedan då åt hon knappt och var helt tagen och nu för ett par dagar sen åkte vi till min mamma i Sthlm och döva åkte tidigt för hon sover på fm o tyckte det va bra då hon sov i bilen men det blev fel för henne på morgonen så på kvällen blev en jobbig period och det tog lång tid och så är hon annars inte och samma på kvällen när vi kom hem sen, så i och med hennes känsliga förändringar är jag orolig för efter sprutan :/
    Hur tänker ni kring dessa sprutor?
    Har aldrig tänkt annat än att ge sprutorna men såg något på fb igår om att det diskuterades kring psd i samband kring dessa sprutor elr andra tråkiga biverkningar så blir extra orolig.

Hur tänker ni kring namn då? Inte helt lätt att vara överens hehe. Vad är ni inne på för spår? Kanske kan hjälpa till :)
Svar på tråden Bf Maj 2015