Bf Maj 2015
Slänger in en liten bild :)
Slänger in en liten bild :)
Hej hej hur går det för er?
Här har vi fortfarande inte fått åka hem då lillan fortsatte gå ner i vikt så idag på dag 5 har det börjat vända, dock med ersättning. Dessutom har hon solat här nu ett tag o ligger där än då gulsoten inte går ner, suck!
Åh super grattis bebben85 :) :)
Va skönt serah att det går frammåt :) :)
Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm
MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)
Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm
Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm
S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm
Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm
Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)
Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm
Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm
Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g
Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g.
Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g
Åh grattis till lilltjejen :) tråkigt att du sprack så :(
Åh va härligt, grattis till tjejen blicka :)
Stort grattis lovehate :) :)
Åh så spännande moolie :) nu är det äntligen på g för er :)
Hejjar på er alla som fortfarande väntar. Snaaart är ni oxå i mål :) håll ut bara lite till så har ni era gooingar oxå här snart. Hejja hejja!
Slänger in en bild på våran lilla tjej :)
Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/
Igår blev det bestämt att jag ska börja med ersättning till min lilla tjej. Hon är nu en månad och väger 20g mer än när hon kom, har alltså gått upp väldigt lite.
Jag va hos min bästa väns föräldrar igår(med henne där såklart), min dotter Tyra åt i princip hela tiden då..Hon somnade efter hon ätit och då tog min vän henne och då vaknade hon igen och bara grät o skrek. Hon blev inte nöjd helt enkelt. Jag har känt så sen hon kom att hon inte varit riktigt nöjd efter mat och inte kunnat sova på dagarna ordentligt. Så igår tog min väns mamma beslutet att Tyra behöver ersättning så hon sprang ner till Ica 2 min innan de stängde o handlade det. Jag tror jag aldrig sett tyra så nöjd och mätt sen hon föddes. Just nu sover hon som en stock för att hon fått härlig, tjock mat och är nöjd och belåten.
Jag började gråta igår när hon fick ersättningen, först för att det kändes jobbigt att man själv inte räcker till o känner sig på ett vis dålig att man inte har tillräckliht mycket mjölk och inte tillräckligt tjock så hon blir mätt, men sen kom glädjetårar för att hon blev så oerhört nöjd och glad. Det bästa var att när hon ätit lite så kom största leendet. Så nu blir det ersättning och pumpa ut mjölk så jag ser hur mycket hon får i sig. Hoppas hennes mage håller sig i schakt nu bara..
Oj, blev långt detta ;)
Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/
Lillan sover mellan varje matpass. Jag kör äta, vaken en stund (går oftast), sen sova (under dagen alltså). Hon somnar själv i sittern, vagn el famn med el utan napp. Sover allt från 20 minuter till två-tre timmar dagtid o pass. Somnar för natten vid kl 23-00, sover till kl 04-05, äter o somnar om till 7-7.30 o äter då igen. Somnar oftast om direkt. Morgonen börjar för henne vid kl nio. Lillan är sju veckor.
Tack tjejer för tips och att ni dela med er av era historier. Jag hoppas att det blir bättre här. Igår tog det 3h för henne att somna. Men idag gick det riktigt fort.
Hurra!! Rullning från mage till rygg nu här på morgonen :)
Hur har ni det? Lillan har börjat göra så mkt ljud o det är så roligt att kunna "prata" lite. Annars har vi namntrubbel... Inte helt överens vilket känns trist. Jag trodde vi var på samma spår men så var inte riktigt fallet. Känns jobbigt o svårt att ev behöva tänka om