• pco

Bf Maj 2015

kanien skrev 2015-03-02 11:33:54 följande:

Var nyss hos bm och lyssnade hjärtljud och mätte livmodern. Hjärtljuden låg mellan 154-163 och mitt sf mått var hela 29!!!!cm i vecka 27+0.. Jag är livrädd att få en stor bebis!

Hur stora sf-mått har ni och i vilken vecka?

Var oxå hos bm idag. Är i 29+5 idag och hade sf mått 29cm. Som föregående skrev så betyder det inte att man får en stor bebis :) alla ligger vi olika :)
  • pco
    Ia85 skrev 2015-03-02 19:07:44 följande:

Hej!

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här :) Nybliven 30-åring som gifte sig i fredags och är bosatt i Bro i Stockholm. Mitt bf-datum är 1/5. Helt otroligt att det faktiskt börjar närma sig :D Har haft lite blödningar under graviditeten vilket gjort mig orolig men försöker hålla mig så lugn jag kan nu. Längtar tills hon är ute och man har lite mer kontroll över situationen :) Eller ja, kontroll kanske är fel ord när vi pratar om en liten bebis :P

Jag skulle gärna gå med i er fb grupp oxå om det går bra? Fick felmeddelande när jag klickade på länken men kanske går att gå med på något annat vis.

Välkommen hit :) ja det börjar verkligen närma sig nu. Är det första barnet?

Förstår din oro med blödningar osv då jag hade oxå det i början av grav :/ men nu hoppas vi på det bästa :)

Och grattis till giftermålet oxå :)
  • pco

Måste fråga, vad har ni för blodgrupp? Jag fick veta mitt idag o har ingen aning om det är 'normalt' eller inte.

.. Undrar oxå, ska ni gå sånhär föräldragrupp elr vad det nu heter?

• pco
    Kissemiss skrev 2015-03-05 23:26:19 följande:
    V 30+3 här smile1.gif

Är på jakt efter en snygg skötväska som inte kostar en förmögenhet.. Vet inte om jag vill ha en vanlig rymlig väska eller en klassisk modell som säkert är mest praktiskt smile1.gif Vad har ni köpt för någon?
    Okej :) finns fina på Ullared om ni är på g åt det hållet :) vi köpte en som tillhörde vagnen men det behöver man absolut inte göra.

Finns jätte fina på stadium för 99kr elr 199kr :)
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-06 06:05:30 följande:
    V30 idag. Mår sådär. Fogarna är total katastrof. Kan bokstavligen talat inte göra något alls utan att känna jordens jävla smärta. Har mycket sammandragningar också och molvärk. Är ju någon form av förvärkar. Sen borrar bebisen sitt huvud i mitt bäcken som inte heller är så skönt :/.

Sen kan jag tycka att bebisen blivit lite lugnare i magen. Inga megasparkar längre utan mer rörelser och sträckningar. Känner ni också det?
    Det är precis så jag oxå har det, inga direkta sparkar på det sättet.

Min bm sa att när det blir trängre där i magen så har de inte lika mkt plats att sparka på direkt därför känner man mer rörelser ist :)

Ursch för foglossning asså. Smörj o massera för att underlätta lite men man kan ju inte göra tyvärr så mkt. :/
  • pco
    Titt ut skrev 2015-03-06 15:15:53 följande:
    Jag är i vecka 29+4 och foglossningen har blivit värre, mår bra förutom sjunkande järnvärde trotts 2 tabletter/dag, fick ta blodprover här om dagen och det visade sig att jag hade B-vitaminbrist. Har man det så kan inte kroppen ta upp järn. Så nu tar jag tabletter som heter Behepan och fortsätter som vanligt med Niferex järntabletter. Hoppas att kroppen hinner ta upp detta så järnet inte sjunker mer nu sista tiden.
    Ursch stackare, hoppad inte kärnvärden sjunker mer, sålänge det inte ligger under 90 är det inte farligt för barnet iaf, men du får tyvärr ta all stryk.

Vad ligger du på? Själv ligger jag på 105 vilket inte heller är så bra men heller ingen jätte katastrof, de vill att jag minst ligger på 110 men ja vad ska man göra.
  • pco

Oj ursäkta felstavningar o så, det blir så ibland om jag inte dubbelkollar när jag skriver från mobilen.

• pco
    akma82 skrev 2015-03-09 18:17:06 följande:

Äntligen är barnvagn införskaffad :) de hade rea på lekia när vi var där, en helt ny brio smile sittvagn för 2995:- (liggdelen ska vi köpa av en kompis som gått över till sittdel).

Då var man inne vecka 30. De börjar sakta men säkert närma sig :)

Hur går det för alla med namnletandet, inte alltid lätt att enas :)

Åh härligt att ha det klart :) bra köp :)

.,ja du gällande namn är vi inte helt oeniga vi tycker väl båda om namnen. Det är jag som har kommit med förslagen men sen har jag vidgat mina vyer lite o kommit med mer förslag då mannen bara är insnöad på två namn. .. Sj då?
  • pco
    Bebben84 skrev 2015-03-09 19:34:34 följande:
    Vi bestämde namn redan innan RUL så vi är klara med det och helt eniga :)
    Va skönt att ha det klart :) får man fråga vad det blev?

Vi hade egentligen oxå bestämt. Vi bestämde redan för mååånga år sen när vi pratade barn att vi ville ha ett namn men så kom plötsligt min systers mans syster som jag är bra vän med och som är faster till mina systerbarn(som fick barn nyss) o sa att de skulle ha det så då fick vi sätta oss o kolla på annat????
Svar på tråden Bf Maj 2015