• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Anonym
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 21:36:58 följande:

Nämen hej halsbränna! Dig hade jag förträngt sen sist... Urk... 

Har haft extrem halsbränna under mina två tidigare graviditeter och idag slog det till igen, så det verkar bli samma den här gången. Blir till att köpa Losec på Apoteket i morgon då. Det enda som hjälpt för mig! 

alltså fy fan säger jag det är så himla jobbigt 
    jag hade det förra gången ville bara dö.
    grät av brännan och blev inlagd fy 

det har jag inte hört 
    skall prova om jag känner av det igen 
  • Ciconiidae

Jisses, såhär tidigt. Du är ju bara en dag före mig. Hoppas det inte blir värre, jag tycker mig märka att grav.symptomen kommer och går. Igår fick jag lägga mig på golvet för att inte svimma, idag har jag inte känt av någon alls. Men nu har den ömmande känslan i livmodern gått över till mensliknande värk. Jag har fruktansvärda mensvärkar och varje gång jag känner av den blir jag ängslig över att behöva våndas. Men det går över väldigt snabbt igen, som tur är. Får se om det blir värre ju längre man kommer in i graviditeten.

UmeåMamman skrev 2014-09-07 21:36:58 följande:

Nämen hej halsbränna! Dig hade jag förträngt sen sist... Urk... 

Har haft extrem halsbränna under mina två tidigare graviditeter och idag slog det till igen, så det verkar bli samma den här gången. Blir till att köpa Losec på Apoteket i morgon då. Det enda som hjälpt för mig! 

• Anonym
    nathalieg91 skrev 2014-09-07 21:23:47 följande:
    Tack så mycket! Blev lite lugnare nu... Tur att det finns så snälla människor som tar sig tid att svara och hjälpa :) har haft en skitkväll rent ut sagt men känns bättre nu! Det är SÅ tufft med många missfall i bagaget, tror jag ska bli tokig av oro och ångest ibland!

Tack för stödet :)
    Jo, jag vet som sagt precis hur det känns. Men jag börjar bli till freds nu och börja tro på det på riktigt denna gången :)
    Lycka till!
  • Tjejjen89

Hej tjejer! Ja hoppar gärna in här om jag får.. Är 25 år från Göteborg väntar barn nr 2 och har Bf 4 maj

• rosahelikopter

Hej!

Får jag hoppa in här?

Har velat lite fram och tillbaka om jag "vågar" skriva i tråden med tanke på tidigare erfarenheter. Har tidigare i år gått igenom abort pga kromosomavikelser och efter det haft ett missfall. Så rädslan och oron finns där ständigt, kommer vi få behålla detta lilla knytte? Nu hoppas vi bara att allt går vägen den här gången!

Såg att det var några som gick på progesteron? Här har ni en till.

Har en son som är 21 månader nu.

Har bf 11-12 dec och är 24 år.

• UmeåMamman
    Anonym skrev 2014-09-07 21:55:06 följande:
    alltså fy fan säger jag det är så himla jobbigt 
    jag hade det förra gången ville bara dö.
    grät av brännan och blev inlagd fy 

det har jag inte hört 
    skall prova om jag känner av det igen 
    Jag fy f*n rent ut sagt! Känns som att hela bröstet ska frätas sönder från insidan när det är som värst... Men Losec Mups är absolut mitt bästa tips! :) Nu är det i och för sig  fem år sedan jag var gravid sist, så jag har ju ingen aning om Losec fortfarande är okej att äta när man är preggo?! Måste genast kolla upp det! Om rekommendationerna skulle vara ändrade lär jag nog avlida innan den här lilla parveln tittar ut, haha. 
    Ciconiidae skrev 2014-09-07 22:04:47 följande:

Jisses, såhär tidigt. Du är ju bara en dag före mig. Hoppas det inte blir värre, jag tycker mig märka att grav.symptomen kommer och går. Igår fick jag lägga mig på golvet för att inte svimma, idag har jag inte känt av någon alls. Men nu har den ömmande känslan i livmodern gått över till mensliknande värk. Jag har fruktansvärda mensvärkar och varje gång jag känner av den blir jag ängslig över att behöva våndas. Men det går över väldigt snabbt igen, som tur är. Får se om det blir värre ju längre man kommer in i graviditeten.

När jag var gravid första gången så hade jag halsbränna redan en vecka INNAN jag ens visste att jag var gravid...! Vansinnigt. Andra gången kom det lite senare, men båda gångerna har det hållit i sig ända fram till slutet. Hemskt. 
    Jag verkar ha fått alla symptom väldigt tidigt den här gången. Illamåendet finns där nästan dygnet runt, inte jättestarkt men det lurar liksom lite i bakgrunden mest hela tiden. Har precis som du varit helt svimfärdig ett par gånger! 
    "Mensvärken" får du nog dras med tyvärr ;) Det växer ju så det knakar där inne, vilket gör att det sticks, ilar och moler. 
    Jobbigt med alla konstiga symptom, men samtidigt är det ju skönt att få lite bekräftelse på att det händer nåt i kroppen :) 

• Kissemiss

Godmorgon!

Borde jag oroa mig att CB veckoindikator fortfarande visar "2-3" fast jag är i vecka 6 (5+0) och det är 27 dagar sedan ägglossning.. :S !!

• Lollipoppan
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 21:34:00 följande:
    Det var jag som svarade här ovanför, haha. Så himla skumt det här med att man måste klicka i sitt namn varje gång... Blir ju fel hela tiden när man missar det! 
    Ja jag tänkte att det var du . Vad kul, hur känner du nu med tredje. Känner att det ju gått ett tag så blir nästan lite nostalgisk att tänka bebismys igen. Ska bli så mysigt nu när storasystrarna kan vara med mer. Har inte sagt något än, men de vill verkligen ha en bebis i familjen.

Är så orolig denna gång bara. Går och känner efter hela tiden. Tycker inte jag känt så mycket i magen nu på ett tag så är rädd att det liksom stannat av.
  • UmeåMamman
    Lollipoppan skrev 2014-09-08 08:07:09 följande:
    Ja jag tänkte att det var du . Vad kul, hur känner du nu med tredje. Känner att det ju gått ett tag så blir nästan lite nostalgisk att tänka bebismys igen. Ska bli så mysigt nu när storasystrarna kan vara med mer. Har inte sagt något än, men de vill verkligen ha en bebis i familjen.

Är så orolig denna gång bara. Går och känner efter hela tiden. Tycker inte jag känt så mycket i magen nu på ett tag så är rädd att det liksom stannat av.

Jomen visst känns det lite extra speciellt på något sätt, nu när syskonen är så pass mycket äldre :) Våra är också väldigt, väldigt sugna på ett litet syskon så dom kommer med all säkerhet att hurra när vi berättar (blir nog när vi passerat v12). 
    Det är ju så pass länge sedan den senaste graviditeten att allt känns lite så där nytt och pirrigt, samtidigt som man ändå vet vad som väntar :) Herregud vad jag längtar efter att ha en liten spädis att snusa på <3 

Här behöver jag inte känna efter så mycket, haha. Illamående och halsbränna. Men jag förstår din oro. Känner mig nog också lite mer orolig den här gången... Var helt gråtfärdig igår när jag fick lite blod på pappret, trots att jag ju VET att jag småblött lite då och då i början med båda barnen. Dumt att oroa sig "i onödan" men det är ju svårt att bara stänga av. 

• rosahelikopter

Jag är orolig för avsaknaden av symptom. Kommer iofs inte ihåg hur jag kände med sonen men nu tycker jag att jag knappt känner något alls. Förra gången när jag fick missfall så kände jag också knappt någonting så nu är jag rädd att det är samma visa igen :(

Är 4+5 idag så kanske är tidigt ännu. Har endast ytterst lite molvärk om kvällarna och har varit illamående ett par gånger när jag varit hungrig, ömma bröstvårtor men annars ingenting :(

Svar på tråden Bf Maj 2015