• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • SJLN

Jag ringde till BM för att boka tid nu på morgonen och fick tid för hälsosamtal redan imorgon! Jag som nästan var lite orolig att hon skulle tycka jag ringde alldeles för tidigt ^^

Förresten ringde svärmor i förrgår och frågade om jag var gravid. Vi var där och åt middag helgen efter att jag haft ägglossning, alltså långt innan vi själva visste att jag är gravid, och hon hade funderat på det sen dess.

Jag blev dessutom gratulerad av en kollega för 1,5 vecka sedan. Då misstänkte jag att jag var gravid men visste fortfarande inte. Efter gratulationen kände jag att jag var tvungen att ta ett test på kvällen men det visade negativt, det var ju alldeles för tidigt för att se då. :)

• Lilla räven

Jag är i v 5+6 och har känt illamåendet komma krypande om kvällarna, lika så en extremt svullen och ömmande mage.
    Någon som har tips på bästa receptet mot illamående och magont?

På tal om svullen mage. Är det någon mer som bär uniform i jobbet och funderar på hur länge man vågar vänta med att beställa mammakläder? Vi har 8 veckors leveranstid och jag fick redan idag gå upp en vanlig strl i kjolen för att kunna andas...

• Ciconiidae

Om mensvärken är som den är nu är det absolut ingen fara, den kan få bli värre också. ;) Men jag reagerar automatiskt varje gång jag känner den då det brukar betyda att jag snart mår riktigt dåligt.

UmeåMamman skrev 2014-09-08 07:23:15 följande:

Jag fy f*n rent ut sagt! Känns som att hela bröstet ska frätas sönder från insidan när det är som värst... Men Losec Mups är absolut mitt bästa tips! :) Nu är det i och för sig  fem år sedan jag var gravid sist, så jag har ju ingen aning om Losec fortfarande är okej att äta när man är preggo?! Måste genast kolla upp det! Om rekommendationerna skulle vara ändrade lär jag nog avlida innan den här lilla parveln tittar ut, haha. När jag var gravid första gången så hade jag halsbränna redan en vecka INNAN jag ens visste att jag var gravid...! Vansinnigt. Andra gången kom det lite senare, men båda gångerna har det hållit i sig ända fram till slutet. Hemskt. 

Jag verkar ha fått alla symptom väldigt tidigt den här gången. Illamåendet finns där nästan dygnet runt, inte jättestarkt men det lurar liksom lite i bakgrunden mest hela tiden. Har precis som du varit helt svimfärdig ett par gånger! "Mensvärken" får du nog dras med tyvärr ;) Det växer ju så det knakar där inne, vilket gör att det sticks, ilar och moler. 

Jobbigt med alla konstiga symptom, men samtidigt är det ju skönt att få lite bekräftelse på att det händer nåt i kroppen :) 

• Ciconiidae

Jag tror det nyttigaste är att äta ngt lite mot illamåendet och ta en promenad eller bad mot magen.

Lilla räven skrev 2014-09-08 10:46:19 följande:

Jag är i v 5+6 och har känt illamåendet komma krypande om kvällarna, lika så en extremt svullen och ömmande mage.

Någon som har tips på bästa receptet mot illamående och magont?

På tal om svullen mage. Är det någon mer som bär uniform i jobbet och funderar på hur länge man vågar vänta med att beställa mammakläder? Vi har 8 veckors leveranstid och jag fick redan idag gå upp en vanlig strl i kjolen för att kunna andas...

• Mabaja

Här vill jag hoppa in... Får jag det?

7 maj tror jag att datum för bf var.

Väntar mitt fjärde barn och är 30 år..

• Den och den

Idag har jag pratat med min BM, vill inte ha någon tid för tidigt men jag vet att hon är poppis så jag ringde ändå och det var tur! Hon tryckte in mig på en tid som egentligen inte fanns den 13/10, efter det fanns inte tid förrän i mitten på november!

Bokade tid för KUB-UL också den 31/10 :)

Sen ringde jag gyn för att boka tid för tidigt VUL pga utredningen/progesteronet. Men hon jag pratade med visste inte om jag skulle få tiden till gynakuten så det kunde bli vilken läkare som helst eller om det skulle bokas speciellt till läkaren jag träffa innan. Hon skulle återkomma i morgon eller ons. Jag bara hoppas så innerligt att tiden blir nästa vecka när sambon är hemma! Jag vill inte åka på det själv :(

Men det löser sig väl! Skönt att ha lite datum att gå och vänta på nu i alla fall :D

• Babyfeber
    Den och den skrev 2014-09-08 17:08:42 följande:

Idag har jag pratat med min BM, vill inte ha någon tid för tidigt men jag vet att hon är poppis så jag ringde ändå och det var tur! Hon tryckte in mig på en tid som egentligen inte fanns den 13/10, efter det fanns inte tid förrän i mitten på november!

Bokade tid för KUB-UL också den 31/10 :)

Sen ringde jag gyn för att boka tid för tidigt VUL pga utredningen/progesteronet. Men hon jag pratade med visste inte om jag skulle få tiden till gynakuten så det kunde bli vilken läkare som helst eller om det skulle bokas speciellt till läkaren jag träffa innan. Hon skulle återkomma i morgon eller ons. Jag bara hoppas så innerligt att tiden blir nästa vecka när sambon är hemma! Jag vill inte åka på det själv :(

Men det löser sig väl! Skönt att ha lite datum att gå och vänta på nu i alla fall :D

Spännande :) Jag ska nog ringa min gyn imorgon för bokning av vul tror jag (om jag lyckas ta mig upp klockan 8, är ju bara trött hela tiden) eftersom hon är väldigt populär och det kan ta tid att få en tid :)
  • wassan

jag har fått tid hos BM 27/9 hoppas på tidigt ul 
    också.
    enligt henne jag var hos skulle jag in i vecka 6 imon 
    känns overkligt är på äl+ 17 idag då jag hade koll på äl och allt annat. 

känns overkligt att vara gravid glömmer bort det ibland och ibland vågar jag inte gå på toa för är rädd för att upptäcka blödning eller nåt 
    men denna gången hoppas vi på tur 

hur är det med er ida?

jag känner mig så frusen idag, mår illa och är trött annars mår jag helt okej :) 
    kram på er 

• Anonym
    Mabaja skrev 2014-09-08 16:55:03 följande:

Här vill jag hoppa in... Får jag det?

7 maj tror jag att datum för bf var.

Väntar mitt fjärde barn och är 30 år..

välkommen hit :) stort grattis till dig också 
  • Mabaja
    Anonym skrev 2014-09-08 17:48:50 följande:
    välkommen hit :) stort grattis till dig också 
    Tack!

Mina barn är fortfarande så små så känns mest galet. Min äldsta kommer vara 4,5 om den här stannar kvar. Men efter en fyra vill jag sterilisera mig. :)
Svar på tråden Bf Maj 2015