Bf Maj 2015
Dammade precis av balkongmöblerna och bjöd över en kompis på lite fika! Det är vindskyddat och riktigt skönt där ute idag
Nu börjar jag känna mig psykiskt redo för en förlossning tror jag. Har haft ganska onda förvärkar inatt och under dagen, känner även ett tryck neråt och har haft lite vattniga flytningar. Så jag tror det börjar bli dags snart :)
Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.
Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.
Jag håller på o förbereda o packa inför förlossningen nu och kollar lite packlistor på internet, överallt står det att man ska ha med journal från mvc. När får man den? Är inte det något som finns på datorn som förlossningen får automatiskt?
Vattenavgång kl 02.20!! Flera liter kändes det som.. Ligger med CTG övervakning på Danderyd nu.. Får se om vi får åka hem och vänta lite längre....
Såå..helt plötsligt blir det helt, jätte blött i trosan, som att jag kissat på mig. Då bm sagt att den lilla kan komma när som så gick jag direkt på toaletten och kollade. I trosan är det en vit, tjock flytning, kan det vara slempropen? Har ingen aning hur de känns eller ser ut. Ska man ringa någon o rådfråga?!