Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Jag har en känsla att bebis kommer innan bf-dagen (21 maj) jag hoppas nästan det, längtar så mycket efter den lilla krabaten :) 

Vi har varit på föräldragruppen, jag tyckte det var väldigt bra, man fick mycket information och mycket saker visste man sen innan men det var härligt att träffa andra som är gravida i samma tid som oss. Vi har som en föräldragrupp efteråt som vi ska på, vi som va i gruppen nu kommer att ses i augusti någon gång och träffa alla barnen osv. Tråkigt att det inte finns hos alla. 

• Isabella93

Hallå!

Är det någon mer än mig som har problem med sina husdjur med att de inte ska ligga i spjälsängen o sådär. vi har två katter, en utav dom vill bara inte ge sig med att lägga sig i spjälsängen..jag har lagt dit en filt så att det inte ska bli hår på lakanen tills att bebis kommer..Jag känner inte att jag har mage att inte låta dom ligga hos mig o sova i sängen, men bara dom kunde låta bli bebisens säng. Någon som har tips på vad man kan göra för att få dom att hålla dig borta därifrån?

Är för övrigt nu i v. 32+6 och fick veta från BM idag att lillen i magen har fixerat sig..känns så häftigt! Snart är våra små här :)

• Isabella93
    8barnsmamman skrev 2015-04-04 02:43:14 följande:
    Lägg aluminiumfolie i spjälsängen så kommer katten sluta hoppa i. Så gjorde vi i både vagnen & sängen & våra katter är inte där i något mer inte ens när vagnen står ute på altanen, är bog en vidrig kö ska för dem att landa på foliet
    Tack för tipset! Ska lägga i folie på en gång o hoppas på det bästa! :) 
  • Isabella93

Någon mer än jag som börjat känna värk i ljumskar och i benen som finns mellan benen? Idag när jag ställde mig upp ur sängen så kändes det som träningsvärk ungefär och jag har vaknat flera gånger inatt av smärtan. 

• Isabella93
    Titt ut skrev 2015-04-09 11:40:50 följande:
    Ja benen som finns mellan benen då antar jag att du menar blygdbenet. Där har jag ont hela tiden, det är foglossning brukar oftast komma på det stället mot slutet av graviditeten. Jag har som en brännan smärta, ibland känns det som jag ska spricka mellan benen. På natten kan jag knappt vända mig för att det gör så ont.
    Njaa, asså jag tycker att det känns som att det är längre ner eller vad man ska säga, mer ont runt slidan, som att benen där håller på att töjas för att bebis ska kunna komma ut där igenom. Jag har inte ont hela tiden, det började igår för mig, det kommer och går, igår kväll kändes det som stötar och samtidigt som en ilande smärta. Det är säkerligen foglossning eller kanske att bebisen trycker sig neråt eller så. Just nu känns det värst mellan benen, det trycker lixom och känns på ett sätt som träningsvärk, men att man tränat fel och det gör ont istället. 
    Så kände jag inatt, jag vågade knappt röra mig när jag vaknade av smärta inatt för att det gjorde så ont att vända på mig och jag kände mig som ett stenblock när jag försökte flytta nedredelen av kroppen. 
  • Isabella93

Hej. Är det någon mer än jag som känner att kraften i kroppen är som bortblåst? Jag är nu i vecka 36 och känner att jag har saker att göra men jag orkar bara inte! Käner mig både sömntrött och trött fysiskt i kroppen. Blir samtidigt frustrerad över att jag inte gör någonting..Hmm!

• Isabella93
    pco skrev 2015-04-16 12:52:57 följande:

Absolut, så har jag känt nu i några veckor, väldigt frustrerande! Jag sitter hör hemma o ser allt som behövs göras men det går inte för min rygg och för att jag inte orkar. Jag sover minst 1h på dagen varje dag för annars har jag ingen ork elr energi alls i kroppen till kvällen. Jag försöker stöda huset pö om pö o laga mat o sånt men som trädgårdsarbetet får min man ta, stackarn för det är mkt o göra nu inför sommaren ute men jag kan inte stå böjd för min rygg. Men jag försöker göra det jag kan och beroende hur min ork för dagen är.

Jaa..så är det här med, ser allt som behöver göras och även lite fix som är kvar innan bebisen kommer. Min sambo är alldeles för trött når han kommer hem från jobbet om dagarna då han pendlar 15 mil tur o retur så jag vill inte heller sätta honom i arbete :/

Jag studerar också så jag skulle egentligen behöva sitta med det lite varenda dag..Men hjärnan bara skriker NEJ! Less på att vara gravid nu ;)
  • Isabella93

Halloj!

Jag vill bolla lite med er här o se vad ni tror. Jag läste om en tjej som va väldigt trött, hade humörsvägningar, va känslig och hade ökad mängd flytningar, 4 dagar gick hon så och den fjärde dagen kom hennes barn. De "symptomen" kan jag beskrivs mig själv med just nu. Kan det vara något på G för mig eller är det mest önsketänkande? ;)

• Isabella93

TILL LÄGG

Har idag känt som jag tror är förvärkar. Har också känt som ett tryck nedåt. För att vara halvt grov så har det känts som att jag skulle bajsa på mig genom pullan typ ;)

• Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-04-18 23:21:59 följande:

Har haft dessa symptom i tre veckor nu, fortfarande ingen bebis.... :P

Cherryay skrev 2015-04-18 23:28:49 följande:

Det är nog tyvärr önsketänkande...

Åh tusan..hehe! Vill att det ska vara något på G. ;)
Svar på tråden Bf Maj 2015