Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-06-08 10:30:33 följande:

Hur går det för alla mammor å bebisar? Får ni sova något? Jag har "tur" som får sova mellan 23-05 då vår bebis får ersättning och min pojkvän tar nattpasset Baby sover riktigt bra på nätterna nu, somnar runt 23 och vaknar första gången vid 01 och sedan vid 06 för mat. På dagarna matar jag dock varannan timme 120ml.. Han verkar ha klarat sig från större magbesvär, förutom direkt efter han ätit. Ser ut som han får lite kramp i ungefär 30 min från avslutad måltid men efter det är han världens lyckligaste!

Han har sedan 6-veckors ålder börjat le åt allt och alla! Speciellt nya människor som gör roliga miner. Man smälter ju!!! Hihi

Varje dag tränar han nacken och jag upplever nu att han håller emot huvudet så det inte dunkar ner, om ni förstår hur jag menar !

Jag är nu sedan ca tre veckor tillbaks helt återställd! Kanske att jag fortfarande går lite konstigt och att det skaver lite vid sex.. Men annars känns allt som vanligt :D

Berätta nu lite om hur det går för er! Jag är nyfiken

Våran lilla tjej är bara 4 dagar än så länge så det är väldigt nytt allting.

Har idag varit på första BVC kollen och allt såg väldigt bra ut. Frisk liten tjej helt enkelt. Jag känner mig i princip helt läkt efter förlossning, har nästan slutat blöda så det är skönt. Vi får sova mycket på nätterna så även det är skönt. Lite ömma bröst och såriga vårtor är det största problemet jag har.
  • Isabella93

Såå..helt plötsligt igår kväll så börjar våran tjej skrika som en tok! Jag tror såklart att hon är hungrig men hon tog inte bröstet, testade ersättning då jag kände att jag hade väldigt lite mjölk i tuttarna. Det ville hon inte heller ha.

Jag o sambon började googla på magknip och tror nu att det kan vara det, hittade lite tips o råd på hur man kunde lindra smärtan men det känns jobbigt att hon inte äter något. Får hoppas att magknipen släppt lite nu när hon vaknat så hon kan äta!

Känns så otroligt jobbigt att inte kunna göra något för att få bort smärtan för henne :(

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-10 07:26:51 följande:

Jobbigt med magknip min lilla har lite gaser. Rapar ni? Har du ätit ngt speciellt? Ett av mina barn fick magknip när jag tex ätit skaldjur (eller min teori iaf). Prova med magdroppar, magmassage, windi pysventil? Ligga på någon av er på mage?

Jaa..jag tycker jag är väldigt noga med rapningarna. Jag åt pizza igår och tror att det är det som gjort det så nu blir det inte pizza något mer för mig!

Har masserat magen nu ett tag,lagt henne på axeln o buffat på rumpan och haft henne mot bröstet med knäna upp mot magen. Det har blivit enormt mycket bättre men man hör magen bullra på henne och både rapar o fisar kommer lite då o då.
  • Isabella93

Nu har hon äntligen fått i sig lite mat igen och magen verkar vara helt okej! Det bubblar fortfarande och hon är väldigt rapig och försöker bajsa! Så jag hoppas på att hon får ur sig allt snart, Inget skrik o gråt längre i alla fall så det är ju ett gott tecken :)

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-11 15:27:52 följande:

Isabella93 hur är det med magen idag? Nu är det vår tur... Lillan så ont o skriker till i perioder vet inte om jag ätit ngt olämpligt eller om jag rapat för dåligt... Blir till att tänka på det framöver!

Det är bättre idag. Men både igår och idag har det varit gnälligt på kvällen. Mycket gaser och jag har kommit på att hon inte bajsat ordentligt sen i måndags förren nu, det har varit extremt lite bajs och endast en gång under dagen. Idag däremot har hon bajsat 3-4 gånger och ett jätte lass av de gångerna. Usch vad jobbigt :( windi pysventil fungerade verkligen för oss, som du tipsade om. Har ni testat det? Jaa..man blir verkligen extra noga med rapningarna nu när man har sett hur ont de kan få.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-12 22:21:49 följande:

Vad skönt att det är lite bättre. Har inte testat pysvenyilen, kan bli aktuellt då det är mkt gaser här med. Bajsar inte varje dag, två dagar sedan sist nu. Helammas o gärna ofta! Min tjej har jättesvårt att somna utan att snutta på bröstet. Napp är ingen favorit ännu tyvärr. Tänker att de täta amningarna kan bidra till magont också... Hoppas på hyfsad natt nu.

Min tjej har också väldigt svårt att somna utan bröstet. Har även här väldigt täta amningar , inatt hsr det känts som det varit varje halvtimme. Innan har jag fått sova ganska mycket på nätterna. Tjejen är ju bara 9 dagar än så länge så jag tänker att de täta amningarna är naturligt nu när hon är så liten fortfarande?!

Jag testade Amningsnapp då jag hade så såriga bröstvårtor och tror att den bidrog till mycket luft i magen för lilltjejen, tur att såren är borta nu så jag slipper den.
  • Isabella93

Hej!

Våran lilla tjej blir redan 2 veckor imorgon, tiden har bara flugit förbi. Va idag på BVC och allt va så bra så..fick tips om att köra med minfom droppar innan varje amning för att få magen på henne att bli bättre, idag är första kvällen som hon somnat själv (utan bröstet) och kvällen har varit så lugn, utan gråt och magont.

Hon är även väldigt stark redan, håller upp huvudet väldigt länge när hon ligger på mage och kan stödja på benen ett bra tag. Hon ler också..Vet inte om det är riktigt leende eller om hon bara testar musklerna i ansiktet så blir det så..men oavsett så är det så härligt att se och man blir alldeles varm i kroppen!

Glad midsommar på er allihop!! :D

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-22 18:21:52 följande:

Så fin låter mysigt med sådan dag. Själv har jag städat lite, packat upp från resa, tvättat o försökt roa barnen ingen stilla dag iaf... Blir nog lite bättre imorgon hoppas jag, då är de två äldsta på fsk några timmar.

Tack :)

Åh..full fart för dig hemma. Hoppas du har det lite lugnare idag och få vila lite :)
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-23 21:41:29 följande:

Hur tänker ni andra runt preventivmedel? Vad väljer ni? Måste bestämma mig för ngt men är kluven... Spiral el minipiller typ cerazette. Har kört utan i ca 8 år eftersom vi inte trott oss kunna bli gravida på egen hand, vilket vi ändå blev, o tre barn räcker fint känner jag

Jag ska köra på natural cycle. Vi vill ha ett till barn om ca 1-2 år så jag känner att jag inte vill börja med piller igen. :) Så får se hur det funkar.
Svar på tråden Bf Maj 2015