Bf Maj 2015
Ang besök bb så håller jag med att ni bestämmer. Besökare får hålla sig till tåls! Vi har inte haft besök o det har varit så skönt
Ang besök bb så håller jag med att ni bestämmer. Besökare får hålla sig till tåls! Vi har inte haft besök o det har varit så skönt
BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3
Jag hade oxå en del problem med att folk ville komma och hälsa på bebisen när han föddes.. Vi åkte ju hem efter 7 timmar så jag tror folk missade lite hur gammal han faktiskt var.. Farmor och farfar var först ut och var här endast 9 timmar efter födelsen.. Det gick ju bra men jag hade u föredragit att få vara lite ifred.. Värst var väl min pappa som inte kunde förstå varför vi inte kunde komma när han fyllde år.. (48 timmar senare)
Hej tjejer! Vid 16.30 igår fick jag ballongkatetern insatt o förvärkarna kom igång ganska snart efteråt. O höll på till 22.30 då jag fick äntligen morfin och en tabl som stoppar något så jag får vila under natten. Ballongen har ej ramlat ut än vilket innebär att jag inte ens börjat öppnat mig än trots ca 6h med smärtor, är så rädd att det blir ett misslyckat försök och man ev blir hemskickad. Nu börjar det smått komma igång igen o jag har nyss ätit en macka då jag inte ätit nåt på över 12h o behöver ladda för en ny omgång. Ja vi får se om några timmar va som sägs då allt tas ett nytt beslut.
Och mitt i allt detta så är jag själv då maken är sjuk och inte får komma in på avdelningen :(
Bf +7 kom lillsessan, 3150g och 49cm lång
Är imponerad att min kropp ville starta fl av sig själv denna gång, hade verkligen ställt in mig på att bli igångsatt i nästa vecka.
Det blev en majbebis och det är super, maj är en riktigt härlig månad
GRATTIS till alla som fått
och All pepp till er som väntar på att få träffa era små
V 38 idag o en dag kvar på jobbet innan ledighet Innan fl. Inte lång tid kvar nu längtar men vill gärna bli frisk från min öroninflammation o förkylning innan bebis kommer.
Gick in i v 39 idag och har 13 dagar kvar till bf. Var på tillväxtUL idag och bebis beräknas väga 4200 g ca vid fullgången tid, idag är viktuppskattningen 3700 g ca Om hon inte kommit innan bf har jag tid dagen efter för nytt tillväxtUL och ev igångsättning. Längtar så mycket efter att hon ska komma!
Hej tjejer Igår 23.07 kom våran lilla flicka 2990g och 47cm lång. Hade fruktansvärt ont vid 6cm öppen så valde edan o sen vid 8cm fick jag lite till, de sista tog lite längre tid så de klippte lite på ena sidan o sen va hon ute tillslut. Började med igångsättningen på onsdag eftermiddag o på ett dygn öppnade jag mig 3-4cm o sen tog de hål på hinnorna vid ca 16-16-30 o sen va hon ute 23.07.
Sista dagen på jobbet idag. Nu ska jag ställa om tankarna o sikta mot bebisens ankomst. Så spännande!!