Bf Maj 2015
Hemkommen ifrån en underbar gravid massage. Detta ska jag göra så ofta jag kan nu fram tills skrutten kommer. Rekommenderar verkligen att ni går och masserar er!! :)
Hemkommen ifrån en underbar gravid massage. Detta ska jag göra så ofta jag kan nu fram tills skrutten kommer. Rekommenderar verkligen att ni går och masserar er!! :)
Ni som har foglossningar hur gör ni för att lindra det? Jag har inga problem under dagen om jag rör på mig och inte sitter still för länge. Men på kvällen och natten gör det ont. Har svårt att vända mig i sängen och det knäpper till i mellan åt i höften och i bäckenet. Tänker hela tiden att idag ska jag ta det lugnt men eftersom jag inte känner nått på dagen är det svårt att veta vad gränsen går. Är ju ett tag kvar till förlossningen.
Har Bf med tredje dottern 1 maj! Men herregud så svårt det är med namn. Jag kommer inte på något alls! De andra gångerna har vi inte tagit reda på könen så de har varit namnlösa första veckorna. Verkar blir likadant denna gång :)
knubis.vimedbarn.se
Vi har det mesta hemma med så behöver inte köpa så mycket. Ska till Gekås i helgen och köpa det sista. Jusy nu håller vi på att renovera vårat sovrum så vi sover i matsalen. Inte så optimalt om bebisen väljer att titta ut tidigare. Så jag hoppas vi hinner klart innan bebisen kommer.
Min förra förlossning började med att slemproppen gick på torsdag morgon och började med sammandragningar. Sen blev det värre på fredagen och vattnet gick kl 16 hemma åkte in och var fullt öppen. Så då fick jag lustgas 4 timmar senare föddes min pojk :) så jag hoppas väl lite att allt går smidigt denna gången också.
Enda jag oroar mig för är att man behöver ringa efter barnvakt Denna gången.
På lördag åker vi till gekås och ska handla lite nytt. Ska bli kul och imorgon ska jag till Bm på kontroll :)
Har vart hos bm nu. Idag mätte vi blodtryck som var bra och normalt. Sf-måttet låg på 29cm och hjärtslag 132.
Är i vecka 32 imorgon.
Då var Gekås gjort och 4500 kr fattigare men mycket nöjd med Bebis inköpen :)
Var nyss hos bm och lyssnade hjärtljud och mätte livmodern. Hjärtljuden låg mellan 154-163 och mitt sf mått var hela 29!!!!cm i vecka 27+0.. Jag är livrädd att få en stor bebis!
Hur stora sf-mått har ni och i vilken vecka?
Shit är glad att jag inte är gravid på sommaren...Idag har det varit fruktansvärt och obehagligt varmt!!
Nu har tvättat upp lite av bebiskläderna så söta och så små är dom...längtar galet mycket efter det lilla knytet. Men först måste vårat sovrum bli klart....ska tapetseras i helgen sen kan vi inreda det:) varit lite jobbigt att sova i matsalen i ca 2 månader haha men allt har sin tid :)
Har mer kämpor denna gången än med förra graviditeten. Förra hade jag ingen foglossning inga sammandragningar ja levde ett normalt liv fast med stor mage bara...Denna gången är jag skröplig som en gammal kärring :(
Jodå, här på familjeliv så trycker du på nicknamet och då kommer du på personens profil och överst står skicka meddelande.
Jag lägger till dig :) du får snart en inbjudan i din mejl.