• Sabine

Bf Maj 2015

Har vart på besök hos barnmorskan idag. Sf-mått var 33 cm hjärtljud 128 bra blodtryck och bra Järnvärdet. Bebisen hade även fixerats sig :)

Går in i vecka 35 imorgon (34+0). inte långt kvar nu!!!

• Sabine

Har varit på djurparken idag med våran son och kan säga att det känns rejält i fogarna nu. Så lär ju vara söngliggandes imorgon.

Hämta även ut Liberos startpaket. Den innehöll ett litet paket blöjor, våtservetter, amningskupor, bindor, trosskydd, olja, duschcreme och en liten leksak. Fick även en påse av ica maxi men rabatter och ett paket med blöjpåsar. Toppen betyg för denna startbox.

• Sabine
    Titt ut skrev 2015-03-22 22:01:17 följande:

Undrar också om Libero boxen. Hur får man den. När jag går in på Liberos hemsida så finns det ju ingenstans att beställa boxen? Jag är medlem sedan innan och har redan inloggningsuppgifter. Får man inte boxen om man redan har fått den innan med en annan graviditet? Liberoväskan står det om och den ska man få hos sin bm eller på b.b. Har Libero två sorters väskor/boxar? Fattar ingenting

Man beställer inte boxen. Räcker att man är medlem så får man en kod skickad till sig. Fick min kod när jag var i 32+0. Man får en box/graviditet. Jag tror att libero har två olika men är inte säker. Detr ju inte alla förlossningar/BB som delar ut deras väska.
  • Sabine
    Kissemiss skrev 2015-03-23 11:36:50 följande:

Nä misstänkte hicka först, men i 20 min? :P

Tror på hicka. När jag gick med sonen hicka jättemycket ibland upp mot 30 min.
  • Sabine
    Blicka skrev 2015-03-23 20:54:20 följande:

Nu har jag redigerar min profil på libero o beställt apotek hjärtats startbox.

Beställde också apotek hjärtats box tidigare idag. Visste inte ens att dom hade en så råka jag ramla över nån blogg som skrivit om den :)
  • Sabine

Har precis varit och hämtat apotek hjärtats startbox. enligt mig så är det libero och denna som jag är mest nöjd med.

• Sabine
    Ciconiidae skrev 2015-03-29 22:29:12 följande:

Vad är det för bindor man behöver till avslaget, räcker det med de extra stora nattbindorna eller behöver man några specialbindor av ngt slag?

Jag behövde inga nattbindor ens. Utan räckte med vanliga bindor för min del. Men om jag behöver natt bindor så kommer jag köpa det. Alla blöder olika mycket efter en förlossning.
  • Sabine

Precis varit hos barnmorskan och allt ser bra ut. Sf-mått 35 cm, 150 slag/min huvudet fortfarande fixerat och ligger långt ner så barnmorskan hade svårt att känna det så fick kolla med ultraljud:) har fått lite klåda i underlivet så ska till apoteket nu och köpa svampmedicin. Vecka 36 (35+3) imorgon har bara 1 månad kvar till BF alltså 30 dagar galet vad det går fort!!!!

• Sabine
    Ciconiidae skrev 2015-03-31 17:33:57 följande:

Men är du säker på att det är svamp? Jag har också klåda och min bm tyckte jag skulle testa med fetkräm då jag inte hade de karakteristiska flytningarna. Det har blivit mkt bättre men jag får smörja in 1-3 ggr per dag när det börjar klia. Beror tydligen på att slemhinnorna blir så torra. Jag använder Locobase.

Alltså jag har kraftiga flytningar som luktar lite illa. Så bm tyckte jag skulle köra en kur med svampmedicin. Annars skulle jag höra av mig igen till henne.
  • Sabine
    Oväsen skrev 2015-04-02 21:23:11 följande:

Det känns som det är långt ner till golvet nu för tiden och det är svårt att komma ner.

Jag var på UL idag och fick bekräftat att min bebis sitter med rumpan ner. Jag känner hennes hårda huvud högst upp i magen mot revbenen. Fick också veta att min bebis är av storlek större, +23% och det beror på att jag fått graviditetsdiabetes. Får hoppas på att hon inte ökar ytterligare vilken det finns stor risk för. Fler tillväxtUL kommer följa.

Oj lite läskigt med rumpan ner. Ska du göra vändningsförsök då? Eller vad görs?

Vad gör man när man får gravid diabetes?
Svar på tråden Bf Maj 2015