• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Blicka

Idag blev det permiärtur med dubbelvagnen. Lite tungt uppför men annars gick det bra. Visst kändes snittet av så ngt högt tempo blev det inte men till o från BVC kom vi! Lillan har nu 66 gram kvar till födelsevikten så vi ammar på o ska väga igen på tisdag. Hoppas slippa tilläggsmata... Vi får se. Natten den bästa på två veckor

• marriew
    Blicka skrev 2015-06-04 14:41:10 följande:

Marriew - gick det bra att ta dig till BVC? Hur känns smärtan idag?

Det gick superbra. Va gullig du är som frågar :)

Jag tog alvedon innan jag stack och när den slutade verka så tog jag en till. Var smärtfri nästan hela kvällen. Jag fick ut en lång tråd på toapappret så det kanske är den som legat och skavt.

Idag har jag inte tagit någon alvedon och jag klarade att gå på coop och handla. Det sved litegrann men var långt ifrån den smärta jag haft tidigare.

Jag börjar äntligen känna mig som en människa :D

Tittade med spegeln och såg att jag har en liten bristning bredvid ett stygn och att det sitter en knut nedanför bristningen som gör lite ont, men det är allt som är besvärligt nu, och det orkar jag inte klaga över :)

På bvc gick det bra för lilleman också, han har ökat nästan 1kg sen födseln så barnmorskan skrattade och sa att han kommer nog bli en stadig pjäs om han fortsätter äta som han gör. Men det är bara positivt, hellre rund och go än en mager som äter för lite :)
  • Blicka

Marriew - vad härligt att det gick bra o att smärtan lättat lite! Kul med viktökningen hos lillen, hade föredragit det framför en lättviktare som min. Mina killar ökade snabbt i vikt så är ovan detta.

• Kissemiss

Har tänkt köpa en bärsele, någon som vet vilken som är bäst för bebi? Ergobaby 360 eller babybjörn one? Det känns lite som alla väljer sida, lite som med apple och android Kan verkligen lnte bestämma mig! Har en ärvd riktigt gammal "klassisk" babybjörn hemma men min bebis gillar verkligen inte den...

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-06-06 08:45:09 följande:

Har tänkt köpa en bärsele, någon som vet vilken som är bäst för bebi? Ergobaby 360 eller babybjörn one? Det känns lite som alla väljer sida, lite som med apple och android Kan verkligen lnte bestämma mig! Har en ärvd riktigt gammal "klassisk" babybjörn hemma men min bebis gillar verkligen inte den...

Har en klassisk baby Björn jag med. Kör mest med sjal, det har fungerat bra även upp i åldrarna. Det viktigaste är nog att viktfördelningen är bra så inte axlarna tar all vikt, då blir det jobbigt att bära länge.
  • Moolie
    Kissemiss skrev 2015-06-06 08:45:09 följande:

BB har ju varit en big no-no pga att där inte är någon ergonomi för barnet och grodpositionen har varit en het debatt. :) Så om BB one har grodposition så är det hugget som stucket!
  • Sabine

Isabella93 nu måste du väl ändå fått din bebis? :)

Igår blev vår lilla dotter 1 månad helt galet vad den månaden gick fort. Nu är det full planering inför dopet som vi ska ha på nästa lördag.

• Blicka
    Sabine skrev 2015-06-07 16:50:37 följande:

Isabella93 nu måste du väl ändå fått din bebis? :)

Igår blev vår lilla dotter 1 månad helt galet vad den månaden gick fort. Nu är det full planering inför dopet som vi ska ha på nästa lördag.

Vad roligt med dop! Blir det stort? Vi ska också döpa, skulle tro att det blir i slutet av augusti, början av september.
  • Sabine
    Blicka skrev 2015-06-07 16:58:52 följande:

Vad roligt med dop! Blir det stort? Vi ska också döpa, skulle tro att det blir i slutet av augusti, början av september.

Nej inget stort runt 30 gäster...Räcker gott och väl tycker jag!! Vi ville också egentligen ga det längre fram men vi är upptagna typ varje helg fram till i höst. Så jag jagar efter gula dekorationer inte det lättaste då dopet ska gå i gult. Med sonen hade jag grönt tema :)
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-06-07 17:32:37 följande:

Nej inget stort runt 30 gäster...Räcker gott och väl tycker jag!! Vi ville också egentligen ga det längre fram men vi är upptagna typ varje helg fram till i höst. Så jag jagar efter gula dekorationer inte det lättaste då dopet ska gå i gult. Med sonen hade jag grönt tema :)

Lagom stort! Nej gult är kanske inte helt lätt att hitta dekorationer i. Vad är du på jakt efter?