• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss

Hur går det för alla mammor å bebisar? Får ni sova något? Jag har "tur" som får sova mellan 23-05 då vår bebis får ersättning och min pojkvän tar nattpasset Baby sover riktigt bra på nätterna nu, somnar runt 23 och vaknar första gången vid 01 och sedan vid 06 för mat. På dagarna matar jag dock varannan timme 120ml.. Han verkar ha klarat sig från större magbesvär, förutom direkt efter han ätit. Ser ut som han får lite kramp i ungefär 30 min från avslutad måltid men efter det är han världens lyckligaste!

Han har sedan 6-veckors ålder börjat le åt allt och alla! Speciellt nya människor som gör roliga miner. Man smälter ju!!! Hihi

Varje dag tränar han nacken och jag upplever nu att han håller emot huvudet så det inte dunkar ner, om ni förstår hur jag menar !

Jag är nu sedan ca tre veckor tillbaks helt återställd! Kanske att jag fortfarande går lite konstigt och att det skaver lite vid sex.. Men annars känns allt som vanligt :D

Berätta nu lite om hur det går för er! Jag är nyfiken

• Moolie
    Kissemiss skrev 2015-06-08 10:30:33 följande:

Hur går det för alla mammor å bebisar? Får ni sova något? Jag har "tur" som får sova mellan 23-05 då vår bebis får ersättning och min pojkvän tar nattpasset Baby sover riktigt bra på nätterna nu, somnar runt 23 och vaknar första gången vid 01 och sedan vid 06 för mat. På dagarna matar jag dock varannan timme 120ml.. Han verkar ha klarat sig från större magbesvär, förutom direkt efter han ätit. Ser ut som han får lite kramp i ungefär 30 min från avslutad måltid men efter det är han världens lyckligaste!

Han har sedan 6-veckors ålder börjat le åt allt och alla! Speciellt nya människor som gör roliga miner. Man smälter ju!!! Hihi

Varje dag tränar han nacken och jag upplever nu att han håller emot huvudet så det inte dunkar ner, om ni förstår hur jag menar !

Jag är nu sedan ca tre veckor tillbaks helt återställd! Kanske att jag fortfarande går lite konstigt och att det skaver lite vid sex.. Men annars känns allt som vanligt :D

Nu är min lilla skrutt bara två veckor gammal... Men allt går bra här. Helammar och maken har börjat jobba idag. Vi har varit hemma i 10 dagar. Så allt känns väldigt nytt och främmande ännu... Har bara precis börjat förstå att hon är vår. Innan tänkte jag att någon borde komma och hämta sin bebis... Att jag inte har tid med detta, jag ska ju själv föda snart!!

Vi har det lite knöligt med kvällarna då hon verkar ha ont i magen... Omoget tarmsystem är det jag får upp när jag googlar. Så det löser väl sig.

Jag har fortfarande en del avslag. Så sex är sjukt avlägset även om jag ÄNTLIGEN börjar bli lite sugen. Länge sedan nu...
  • malle88

Hej, har inte varit aktiv alls i tråden men tänkte jag kanske kunde hoppa in och fråga ändå :) vår dotter är drygt fyra veckor, tyvärr körde hennes födelse ihop sig rejält med en stor händelse på makens jobb och som krävt en del av honom (han är chef).

Lillan är verkligen snäll och allt går bra men känner mig såå besviken på hur det blev. När maken kommer hem fpr jag trycka ner henne i hans knä för att få iallafall duscha ifred (helst tycker han jag kan ta med henne). Visst han tycker om henne och leker lite med henne då men tar inga egna initiativ att ta henne. Trodde ju liksom att han skulle kasta sig över henne och så. Hur är era män? Är min extremt tafatt?

• Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-06-08 10:30:33 följande:

Våran lilla tjej är bara 4 dagar än så länge så det är väldigt nytt allting.

Har idag varit på första BVC kollen och allt såg väldigt bra ut. Frisk liten tjej helt enkelt. Jag känner mig i princip helt läkt efter förlossning, har nästan slutat blöda så det är skönt. Vi får sova mycket på nätterna så även det är skönt. Lite ömma bröst och såriga vårtor är det största problemet jag har.
  • Moolie
    malle88 skrev 2015-06-08 17:42:27 följande:

Hej, har inte varit aktiv alls i tråden men tänkte jag kanske kunde hoppa in och fråga ändå :) vår dotter är drygt fyra veckor, tyvärr körde hennes födelse ihop sig rejält med en stor händelse på makens jobb och som krävt en del av honom (han är chef).

Lillan är verkligen snäll och allt går bra men känner mig såå besviken på hur det blev. När maken kommer hem fpr jag trycka ner henne i hans knä för att få iallafall duscha ifred (helst tycker han jag kan ta med henne). Visst han tycker om henne och leker lite med henne då men tar inga egna initiativ att ta henne. Trodde ju liksom att han skulle kasta sig över henne och så. Hur är era män? Är min extremt tafatt?

Min man är inte så delaktig heller. Men jag tycker inte det är ett så stort problem mu när hon mest sover och ammar. Han har bytt totalt 3 bajsblöjor... Men jag tänker att han gör annat. Jag är ganska revirmarkerande nu i början... Antar att det är naturens gång lixom...
  • Blicka

Två o en halv vecka är vår tjej. Hon är snäll, äter mest hela tiden men sover lite sämre. Napp är ingen större favorit. Viktuppgången lite långsam så imorgon BVC o ny vikt. Hoppas hon passerat födelsevikten imorgon. Min blues har så gott som släppt vilket känns skönt då vi måste få vardagen att fungera nu med två äldre barn att ta hänsyn till. Även här tar jag det största ansvaret om bebis men blir lätt så när hon helst vill ligga vid bröstet. Avslaget kommer o går, vissa dagar inget, andra mer. Återhämtningen efter mitt snitt går toppen, har inte mkt ont längre vilket är skönt. Nu har jag fixat läggningen på egen hand av de andra barnen med bebis hängandes med. Hov lär ju få hänga med på det mesta vare dig hon vill eller ej!

• Blicka
    Moolie skrev 2015-06-08 16:20:07 följande:
    Nu är min lilla skrutt bara två veckor gammal... Men allt går bra här. Helammar och maken har börjat jobba idag. Vi har varit hemma i 10 dagar. Så allt känns väldigt nytt och främmande ännu... Har bara precis börjat förstå att hon är vår. Innan tänkte jag att någon borde komma och hämta sin bebis... Att jag inte har tid med detta, jag ska ju själv föda snart!!

Vi har det lite knöligt med kvällarna då hon verkar ha ont i magen... Omoget tarmsystem är det jag får upp när jag googlar. Så det löser väl sig.

Jag har fortfarande en del avslag. Så sex är sjukt avlägset även om jag ÄNTLIGEN börjar bli lite sugen. Länge sedan nu...
    Sempers magdroppar rekommenderas om ngn liten har magont. Har hjälpt mina den första tiden.
  • Jordgubb90

Våran pojke är 8 veckor, men egentligen bara 4 då han var 1 månad för tidig. Jag försöker helamma, men han bökar mycket vid bröstet så ibland blir det ersättning.

Han kan ibland sova ett par timmar i sträck på dagen, men på natten max 1 timma innan han är hungrig/ snuttig. Han kan sova i spjälsängen första timmen efter vi lagt oss, men sen är det omöjligt att få honom att bli nöjd där, så då får han ligga på mitt bröst med tutten i munnen så jag kan få sova någe. Men han bökar ändå mycket. Så det blir inte mycket sömn. Men han är i allmänhet en enkel liten spjuver som blir nöjd när han är mätt och nybajsad :)

• Titt ut

Min lilla kille är 3 veckor nu och allt rullar på bra. Första 2 veckorna sov han 6-8 timmar i sträck på natten men nu den här veckan vaknar han 1-2 gånger per natt för att amma. Något som jag kan dela med mig av till er som har bebisar med onda magar eller bebisar som verkar missnöjda efter amning/matning. Rapa dem ordentligt och håll dem upprätta länge efter mat för då trycks inte de onda luftpubblorna ner i tarmsystemet. Ibland brukar min son ligga i sängen och vifta med armarna och det ser ut som att han kämpar med något och när jag då tar upp honom kommer det alltid en rap, sen kan jag lägga ner honom igen och han somnar lugnt. Jag hade väldigt problem med detta med mitt första barn. Hon hade magproblem. Men att rapa dem ordentligt innan de läggs ned är för oss ett måste.

• Blicka
    Titt ut skrev 2015-06-09 09:46:04 följande:

Min lilla kille är 3 veckor nu och allt rullar på bra. Första 2 veckorna sov han 6-8 timmar i sträck på natten men nu den här veckan vaknar han 1-2 gånger per natt för att amma. Något som jag kan dela med mig av till er som har bebisar med onda magar eller bebisar som verkar missnöjda efter amning/matning. Rapa dem ordentligt och håll dem upprätta länge efter mat för då trycks inte de onda luftpubblorna ner i tarmsystemet. Ibland brukar min son ligga i sängen och vifta med armarna och det ser ut som att han kämpar med något och när jag då tar upp honom kommer det alltid en rap, sen kan jag lägga ner honom igen och han somnar lugnt. Jag hade väldigt problem med detta med mitt första barn. Hon hade magproblem. Men att rapa dem ordentligt innan de läggs ned är för oss ett måste.

Håller med - rapning kan göra underverk!