• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-10 05:51:26 följande:

Såå..helt plötsligt igår kväll så börjar våran tjej skrika som en tok! Jag tror såklart att hon är hungrig men hon tog inte bröstet, testade ersättning då jag kände att jag hade väldigt lite mjölk i tuttarna. Det ville hon inte heller ha.

Jag o sambon började googla på magknip och tror nu att det kan vara det, hittade lite tips o råd på hur man kunde lindra smärtan men det känns jobbigt att hon inte äter något. Får hoppas att magknipen släppt lite nu när hon vaknat så hon kan äta!

Känns så otroligt jobbigt att inte kunna göra något för att få bort smärtan för henne :(

Jobbigt med magknip min lilla har lite gaser. Rapar ni? Har du ätit ngt speciellt? Ett av mina barn fick magknip när jag tex ätit skaldjur (eller min teori iaf). Prova med magdroppar, magmassage, windi pysventil? Ligga på någon av er på mage?
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-10 07:26:51 följande:

Jobbigt med magknip min lilla har lite gaser. Rapar ni? Har du ätit ngt speciellt? Ett av mina barn fick magknip när jag tex ätit skaldjur (eller min teori iaf). Prova med magdroppar, magmassage, windi pysventil? Ligga på någon av er på mage?

Jaa..jag tycker jag är väldigt noga med rapningarna. Jag åt pizza igår och tror att det är det som gjort det så nu blir det inte pizza något mer för mig!

Har masserat magen nu ett tag,lagt henne på axeln o buffat på rumpan och haft henne mot bröstet med knäna upp mot magen. Det har blivit enormt mycket bättre men man hör magen bullra på henne och både rapar o fisar kommer lite då o då.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-10 08:11:39 följande:
    Jaa..jag tycker jag är väldigt noga med rapningarna. Jag åt pizza igår och tror att det är det som gjort det så nu blir det inte pizza något mer för mig!

Har masserat magen nu ett tag,lagt henne på axeln o buffat på rumpan och haft henne mot bröstet med knäna upp mot magen. Det har blivit enormt mycket bättre men man hör magen bullra på henne och både rapar o fisar kommer lite då o då.
    Då har du hittat ngt som funkar för henne!
  • Isabella93

Nu har hon äntligen fått i sig lite mat igen och magen verkar vara helt okej! Det bubblar fortfarande och hon är väldigt rapig och försöker bajsa! Så jag hoppas på att hon får ur sig allt snart, Inget skrik o gråt längre i alla fall så det är ju ett gott tecken :)

• Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-10 10:46:01 följande:

Nu har hon äntligen fått i sig lite mat igen och magen verkar vara helt okej! Det bubblar fortfarande och hon är väldigt rapig och försöker bajsa! Så jag hoppas på att hon får ur sig allt snart, Inget skrik o gråt längre i alla fall så det är ju ett gott tecken :)

Vad skönt för er det är så jobbigt att se de små ha ont.
  • Blicka

Isabella93 hur är det med magen idag? Nu är det vår tur... Lillan så ont o skriker till i perioder vet inte om jag ätit ngt olämpligt eller om jag rapat för dåligt... Blir till att tänka på det framöver!

• S1528

Om bebis har svårt att rapa, prova hålla den över axeln och lyft ena benet uppåt (som om bebis tog ett stort kliv uppför en trappa typ). Resulterar alltid i stor rap hos oss :)

• Blicka
    S1528 skrev 2015-06-12 07:36:56 följande:

Om bebis har svårt att rapa, prova hålla den över axeln och lyft ena benet uppåt (som om bebis tog ett stort kliv uppför en trappa typ). Resulterar alltid i stor rap hos oss :)

Ska prova! Tack för tips!
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-06-11 15:27:52 följande:

Isabella93 hur är det med magen idag? Nu är det vår tur... Lillan så ont o skriker till i perioder vet inte om jag ätit ngt olämpligt eller om jag rapat för dåligt... Blir till att tänka på det framöver!

Det är bättre idag. Men både igår och idag har det varit gnälligt på kvällen. Mycket gaser och jag har kommit på att hon inte bajsat ordentligt sen i måndags förren nu, det har varit extremt lite bajs och endast en gång under dagen. Idag däremot har hon bajsat 3-4 gånger och ett jätte lass av de gångerna. Usch vad jobbigt :( windi pysventil fungerade verkligen för oss, som du tipsade om. Har ni testat det? Jaa..man blir verkligen extra noga med rapningarna nu när man har sett hur ont de kan få.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-12 21:53:16 följande:
    Det är bättre idag. Men både igår och idag har det varit gnälligt på kvällen. Mycket gaser och jag har kommit på att hon inte bajsat ordentligt sen i måndags förren nu, det har varit extremt lite bajs och endast en gång under dagen. Idag däremot har hon bajsat 3-4 gånger och ett jätte lass av de gångerna. Usch vad jobbigt :( windi pysventil fungerade verkligen för oss, som du tipsade om. Har ni testat det? Jaa..man blir verkligen extra noga med rapningarna nu när man har sett hur ont de kan få.
    Vad skönt att det är lite bättre. Har inte testat pysvenyilen, kan bli aktuellt då det är mkt gaser här med. Bajsar inte varje dag, två dagar sedan sist nu. Helammas o gärna ofta! Min tjej har jättesvårt att somna utan att snutta på bröstet. Napp är ingen favorit ännu tyvärr. Tänker att de täta amningarna kan bidra till magont också... Hoppas på hyfsad natt nu.