• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss

Vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå? Bollar ni mycket med bebisen eller ligger h*n mycket själv i babysittern tex?

• Blicka
    Titt ut skrev 2015-06-27 20:59:03 följande:

Min son är 7 veckor och sover mest hela tiden fortfarande. Han har blivit lite mer vaken dagtid. Nu kan han vara vaken upp till 3 timmar 2 gånger per dag innan han blir trött och vill sova. Han kan sova allt från 15 min till 3 tim åt gången. En nyfiken kille när han är vaken och sitter då gärna i babysittern eller ligger i babygymmet. Vi tar på honom pyjamas runt 19:00 varje kväll, drar ner rullgardinen för att markera att nu är det natt och dags att sova. Sen ammar jag honom och lägger honom i sin säng. Han förstod det här med natt väldigt tidigt redan efter första veckan. Sen sover han till ca. 08:00 med avbrott för ammning ca. 22:00, 02:30, 06:00.

Vad skönt med tidig kväll - lillan håller ofta igång till kl 23! Då är jag lagom mör...
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-06-28 00:14:19 följande:

Vad gör ni hela dagarna för att få tiden att gå? Bollar ni mycket med bebisen eller ligger h*n mycket själv i babysittern tex?

Minns att jag med första barnet kunde tycka att tiden gick lite långsamt men nu med två till barn förutom bebis springer tiden iväg. Hur som brukar jag ofta ta en fm o en em promenad, ta hand om disk/tvätt mm, gosa/prata med bebis, läsa/se tv vid amning, tupplur, ngn utflykt o träffa folk eller fixa hemma med ngt projekt. Bara vara är rätt skönt också! I höst kommer ju öppna fsk igång o många mammagrupper. Hoppas att det finns ngn för omföderskor som jag kan vara med i då det kan vara kul att umgås med några som har barn i ungefär samma ålder.
  • Moolie

Jag nackövar, benövar, babysittern, går en promenad, vilar middag osv. Och AMMAR mycket. Hon vill INTE vara ensam.
  • S1528

Vi börjar dagen med att nackträna i sängen om liten är på humör. Hon får mat varannan timme, och förutom det så sysselsätter jag mig med att städa, plocka, tvätta, diska och handla. Hon är med mig i princip hela tiden antingen i sitter, nest, gym eller bärsjal medan jag grejar runt.. Utöver det så går vi mycket promenader.

Skulle inte säga att jag har ett "lätt" barn, men man hittar sätt att få saker gjorda, och man utvecklar fort den extra mamma-armen har jag märkt ;)
  • Sabine

Vi går upp kl 07 gör sonen redo för förskolan som börjar 08.30. När jag har lämnat han så fixar jag lite hemma varvat med amning. Hämtar sonen 12.30 lägger han så han somnar. Äter lunch sen vilar lite själv sen när sonen vaknar så är det full fart...leka i sandlådan vara på lekplatsen eller Mamma fika. Lill tjejen får bara hänga med och ammas där vi är. Sen hem på kvällen och fixa kvällsmat och sen läggdags. Dagarna går fort när man har två barn eller fler.
  • Titt ut
    Blicka skrev 2015-06-28 07:39:56 följande:

Vad skönt med tidig kväll - lillan håller ofta igång till kl 23! Då är jag lagom mör...

Ja jag sa det till mannen idag att vi ska verkligen uppskatta det här och njuta av att vi har det så "lätt". Vårt andra barn var likadan, också en kille. Medans vårt första barn höll oss uppe till 00:00 varje kväll och dagtid vägrade hon släppa mig. Det gick inte att lägga ner henne ens en kort stund. Medans killarna har velat ligga själva och chillat nästan hela dagarna Jag har fått för mig och även hört andra säga att flickbebisar är mer känsligare och mer krävande av sig. Men det kanske bara är hur de är som personer de små liven
  • Titt ut

Min son vill gärna sova mycket, han sitter mycket i babysittern och jag bär med mig honom i den när jag byter rum och så. Jag brukar prata med honom när han sitter i den ssmtidigt som jag städar m.m. Jag har ju två till barn och just nu när de är hemma från dagis över sommaren så går mina dagar väldigt fort, jag har fullt upp med att sysselsätta dem och få ihop vardagens sysslor. Jag hinner knappt träffa vänner och går sällan iväg på stan med alla tre barnen. Vi leker ute och går lite ärenden ibland. Handlar mat och sånt. Ibland gör vi ingenting, skönt med såna dagar med
  • Blicka

Mellanbarnet är sjuk feber o hemsk hosta, konstaterades falsk krupp i natt på akuten. Maken åkte in då det väste så om hans andning. Stackarn... Så idag kommer det vara fullt upp med alla barn hemma (alltid lediga måndagar från fsk) varav en sjuk...

• Oväsen

Blicka, det är hemskt när ens barn mår dåligt!

Angående att få dagarna att gå så tar vi verkligen dagen som den kommer. Hela helgen var det fotbollscup för äldsta dottern så vi spenderade 3 dagar på en idrottsplats. Men vi har många dagar då vi bara är hemma och tar det lugnt. Mina två äldsta är så stora (8 och snart 10 år) så de roar sig själva medan jag och bebis mest tar det lugnt. Jag har fått en lättsam bebis som inte gör mycket väsen av sig men hon har ofta svårt för att sova om dagarna när vi bara är hemma. Då är det babygymmet, babysitter, min famn eller nån av de äldre storasystrarna som roar henne. Är vi ute och rör på oss så sover hon riktigt bra i vagnen eller bärsjalen. Om natten har hon börjat sova långa pass. Vi lägger henne kl 21 och hon sover oftast till 4 då hon matas och därefter sover hon till 8-9, ibland äter hon igen vid 7.