• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Jordgubb90
    Kissemiss skrev 2015-07-09 10:41:23 följande:

php8ad0Oa90798.jpg

Bebis sluta väx!! Jag hinner inte meed smile1.gif

Snart 11 veckor gammal. Tror han väger runt 7kg nu (3,5 när han föddes) och är typ 60cm lång!

Min kille är också 60 cm, men väger 2 kilo mindre :) Hehe...
  • pco

Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
    Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
    Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/

• pco
    Isabella93 skrev 2015-07-06 12:55:25 följande:

Igår blev det bestämt att jag ska börja med ersättning till min lilla tjej. Hon är nu en månad och väger 20g mer än när hon kom, har alltså gått upp väldigt lite.

Jag va hos min bästa väns föräldrar igår(med henne där såklart), min dotter Tyra åt i princip hela tiden då..Hon somnade efter hon ätit och då tog min vän henne och då vaknade hon igen och bara grät o skrek. Hon blev inte nöjd helt enkelt. Jag har känt så sen hon kom att hon inte varit riktigt nöjd efter mat och inte kunnat sova på dagarna ordentligt. Så igår tog min väns mamma beslutet att Tyra behöver ersättning så hon sprang ner till Ica 2 min innan de stängde o handlade det. Jag tror jag aldrig sett tyra så nöjd och mätt sen hon föddes. Just nu sover hon som en stock för att hon fått härlig, tjock mat och är nöjd och belåten.

Jag började gråta igår när hon fick ersättningen, först för att det kändes jobbigt att man själv inte räcker till o känner sig på ett vis dålig att man inte har tillräckliht mycket mjölk och inte tillräckligt tjock så hon blir mätt, men sen kom glädjetårar för att hon blev så oerhört nöjd och glad. Det bästa var att när hon ätit lite så kom största leendet. Så nu blir det ersättning och pumpa ut mjölk så jag ser hur mycket hon får i sig. Hoppas hennes mage håller sig i schakt nu bara..

Oj, blev långt detta ;)

Va skönt att hon blev nöjd :) vet precis hur det känns för jag ville oxå amma o gjorde allt, pumpade även oxå men hon gick inte upp i vikt så bra så fick bli ersättning.
    Man känner sig som världens dåligaste men det är man inte, kärleken till ens barn sitter inte i mjölken, vi är lika bra ändå och om detta är det bästa för våra barn så är det vår plikt att göra så :)

Var på Ikea för ett tag sen då två tanter satt o viska o tittade osv hörde när jag gick förbi sen något om ' typiskt unga mammor som ger ersättning ist för amma'
    Jag blev såklart ledsen och förbannad, hade det vart nu så hade jag sagt något men i det läget blev jag bara helt stel. De visste ju inte att jag försökte allt för att få de att funka och även om jag hade valt ersättning ist för amning så är det ju inte deras problem. Suck, Folk ska alltid lägga sig i saker och ting.
    Med detta vill jag bara säga att du är en lika bra mamma om du ger ditt barn ersättning som amning :)
  • pco
    pco skrev 2015-07-09 23:37:16 följande:

Tänkte höra med er hur gör ni vid läggdags? Hur ofta sover era små och när och hur somnar de?
    Ni som har ersättning till era små, hur mkt och hur ofta äter de?
    Våran tjej har ätit jätte bra men nu när värmen kom så förstördes allt, hon åt innan ca 150 var 4h för att sen äta sämre o sämre o nu kan hin äta 80 och det kan gå upp till 6h ibland. Annars snittar hon på 100 var 3h o på natten 4-6h emellan o då äter hon 100 elr 150 ..nu ikväll åt hon dock 150h efter 3h men aa känner att allt har blivit så konstigt efter värmen och det har inte rättats till än. :/

Glömde tillägga att hon är 9v
  • Blicka

Lillan sover mellan varje matpass. Jag kör äta, vaken en stund (går oftast), sen sova (under dagen alltså). Hon somnar själv i sittern, vagn el famn med el utan napp. Sover allt från 20 minuter till två-tre timmar dagtid o pass. Somnar för natten vid kl 23-00, sover till kl 04-05, äter o somnar om till 7-7.30 o äter då igen. Somnar oftast om direkt. Morgonen börjar för henne vid kl nio. Lillan är sju veckor.

• pco
    Blicka skrev 2015-07-09 23:53:51 följande:

Lillan sover mellan varje matpass. Jag kör äta, vaken en stund (går oftast), sen sova (under dagen alltså). Hon somnar själv i sittern, vagn el famn med el utan napp. Sover allt från 20 minuter till två-tre timmar dagtid o pass. Somnar för natten vid kl 23-00, sover till kl 04-05, äter o somnar om till 7-7.30 o äter då igen. Somnar oftast om direkt. Morgonen börjar för henne vid kl nio. Lillan är sju veckor.

Okej :) hur får du henne o sova för natten? Hur många gånger per dag sover hon? För när hon väl sover för natten så sover hin 4-6h innan hon vaknar o äter igen o så gör hon så typ hela fm. Sen kanske vaken ca 3h sover kanske 1-2h beroende på om vi är ute med vagnen elr hemma och sen vaken ett tag sover en sväng till o sen vaken ett tag o sen sover för natten men oftast är det svårt att få henne o sova för natten men aldrig på dagen.
  • pco
    pco skrev 2015-07-09 23:48:19 följande:
    Glömde tillägga att hon är 9v
    Och ska oxå kanske säga att hon går fortfarande upp i vikt bra och får i sig dygnsmängden men som sagt rutinerna har ändrats o äter något mindre än innan. Visst att hon åt ganska mkt innan för sin ålder men hur kan det bli lite mindre? Men ibland lite oftare oxå då med kanske två timmar emellan ist. Det har blivit så olika.
  • Oväsen

Min tjej, som blir 2 månader imorgon, sover för natten vid 21-tiden. Vi lägger henne i hennes säng och hon somnar och sover till 5-tiden då hon äter. Sen somnar hon om igen och sover till 9-tiden. Under dagen finns det inte riktigt några rutiner alls gällande att äta och sova. Vissa dagar kan hos sova i princip hela dagen och andra dagar är hon vaken i princip hela dagen. Hon sover bäst om vi är iväg på nåt. Gällande maten äter hon väldigt mycket just nu så hon är väl i nån tillväxtfas. Hon äter enbart ersättning.