• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bullen11
    Bebben84 skrev 2014-09-14 17:19:26 följande:

Jag har tagit beslutet att lämna FL fram till v12 då det påverkar mig negativt med all oro osv. Önskar er andra stort lycka till så ses vi här om några veckor igen :)

Bullen, om du vill kan du lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där :). Nayra Lindgren heter jag

Förstår dig! Har själv funderat på desamma ibland, men hänger nog kvar ett tag till så får vi se hur jag gör efter ett tag. Letar upp dig på fb! :)
  • frida-li

hejj tjejer! får jag haka på ert gäng här, jag plussade igår och har räknat ut att jag har BF 27 maj. känns helt otroligt och jag vill berätta för hela världen att jag äntligen fått ett positivt gravtest. ska inte oroa mig nu bestämmer jag mig för. detta ska gå himla bra! 

• frida-li

Kanske skulle skrivit att jag e 33 år bor i Stockholm och detta är mitt första barn.

• Kissemiss

Jag har tagit beslutet att lämna FL fram till v12 då det påverkar mig negativt med all oro osv. Önskar er andra stort lycka till så ses vi här om några veckor igen :)

Bullen, om du vill kan du lägga till mig på Fb så kan vi hålla kontakten där :). Nayra Lindgren heter jag

Brukar också fundera på det.. Men är så nyfiken hur det går för alla att jag hamnar här varje kväll i alla fall hihi.

• Anonym (SJLN)
    Kissemiss skrev 2014-09-14 18:50:25 följande:

Brukar också fundera på det.. Men är så nyfiken hur det går för alla att jag hamnar här varje kväll i alla fall hihi.

Lite samma här, men jag försöker hoppa över att läsa alla MF/MA inlägg :)
  • corran

Hej, är gärna med här! :) Är i v 7 och har bf runt 7 maj enligt apparna..Gjorde ett vul i förrgår pga av blödningar men fick se en liten ärta med tickande hjärta :)
    Mår ganska bra än så länge, lite lite illamånde ibland spec mornar, men det går ofta över så fort jag ätit nåt.
     Förövrigt är jag 21 år och det här bli mitt 2a barn, har en son här hemma på 13 månader :)

• Anonym

Hej! Hoppar gärna oxå in i gruppen fick ett tidigt missfall i v.4 den 6 augusti, plussade snabbt igen. Fick plus 10 september, är i ca v.5.1 idag.

har en son på 5 år sedan tidigare

Självklart är jag nervös inför ett nytt missfall, men fokuserae på att detta är en ny gravditet och atr jag mår bra just nu.

hållee tummarna för bf 15 maj!

• Bullen11

Har sedan efter lunch idag fått kraftigare värk i magen, har ju känt av molande värk som kommit och gått men idag blev den mycket kraftigare + att det spänner i svanskotan ungefär. Hur mycket växtvärk känner ni av?? Är såklart orolig pga detta..... :/ tur att jag har tid för VUL imorgon, kunde inte kommit lägligare!! 

• Lilla räven

Jag förstår dig också. 

Min tanke med denna tråd var att vi skulle kunna dela med oss av det nya som händer i våra kroppar innan vi kan berätta för våra vänner, familj och kollegor. Men allt prat om missfall känner jag påverkar mig negativt. En oro jag inte hade innan blir större.

Jag är självklart medveten om riskerna tidigt i en graviditet och om det skulle ske finns det ändå ingenting jag kan göra. Jag känner att det fokuseras mer på missfall än det faktum att vi faktiskt är gravida. 

Så snälla tjejer kan vi inte försöka ha en liten mer positiv syn och inte fokusera på vad som kan gå fel utan på vad som är början på någonting fantastiskt? 

Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu. Det är absolut inte min mening. Jag vill bara lyfta min känsla utan att förminska någon annans. 

Svar på tråden Bf Maj 2015