• pco

Bf Maj 2015

Varit hos bm idag alla värden såg bra ut, har gått upp 9kg och magen är 37. Den är även fixerad nu :) vi pratade om ev igångsättning då det är så påfrestande för jag kan känna bebisen ett par dagar o sen känner jag kanske inget på ett dygn elr som förra veckan då jag kände den ca 4-5gånger på 2.5 dag och om vi inte hade haft tid hos bm idag hade vi nog åkt in för har inte känt den sen igår på dagen och detta är såå otroligt jobbigt för oss båda, främst för mig för jag blir så frustrerad.

Är det någon annan som har det såhär? Elr nåt liknande? Det verkar vara väldigt ovanligt enligt min bm.

• pco
    Moolie skrev 2015-04-23 17:22:59 följande:
    Min lilla bebis rör sig varje dag men inte jätte mycket... Känner mest runt måltiderna... Att inte känna något alls måste vara oroande... Du kan inte köpa en doppler? Har du moderkakan i framvägg? Det skulle förklara en hel del...
    Jo jag har en doppler men använder den inte då min bm rekommendera att inte använda den då man kanske sitter hemma själv o inte hittar hjärtljud osv så mår man ju ännu sämre, så bättre att åka o kolla upp det vilket jag gjort ett flertal gånger på fl.

Ja jag har moderkakan i framvägg men såhär sent i graviditeten så spelar det ingen roll man ska känna liv i magen varje dag och gör man inte det ska man åka in på engång. Jag vet inte men det känns som om nåt inte är som det ska. O bm sa oxå att detta inte är vanligt heller.
  • pco
    Serah skrev 2015-04-24 17:56:29 följande:

Hej igen! Oj, var ett bra tag sen jag skev härinne. Jag går in och läser ofta hur det går för er :) men tycker det är så bökigt att logga in på mobilen så det är sällan jag är inloggad :p

Ser att det hänt lite för några av er iaf :D spännande!

Själv har jag ca 26 dagar kvar till bf. Men känner mig rätt så less nu. Jag är heltrött om dagarna. Men inga känningar alls, förutom lite sammandragningar till och från. Men inga som gör ont så det räknas väl inte som några förvärrar då heller.... Eller jo, nåt annorlunda har jag börjat känna, att det ilar längs med ena benet ibland, inte ofta. Men kag antar att det nog bara är pga fogarna? Inga förvärkar?

Dessa ilningar du pratar om har jag oxå haft och det är barnet som borrat sig ner i bäckenbotten och förbereder sig för fixering :)
  • pco
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

phpEtepkg90099.jpg

05.35 föddes min sötnos!

3350 gram och 51cm lång.. Såååå söt! Hihi

Ååh stort grattis!!

Åh längtar så mkt tills vi oxå får.
  • pco

Nä nu måste jag bara få klaga av mig. Har fasiken spytt rakt igenom hela graviditeten vaaaaaaaarje morgon sen mitten av v 7 o i omgången även på kvällar och mååååånga nätter men det ta ett tag sen iaf ca 2v sen och nuuuu är det tillbaka fyfan asså spyr morgon som kväll o ont över allt o ingen energi. Förskyld o även pollen oxå. Bebis fixerad men ilar som fan ändå mellan benen. Åååh orkar inte mer, vill inte mer. Pissdag. Imorgon ska vi gå ut o äta o gå på bio iaf så vi hittar på nåt skojigt innan den kommer.

Hur är det med er andra? Hur mås det? Har ni hittat på nåt nu innan?

Förlåt att jag klagar men kände att jag bara va tvungen. :/

• pco

Ursch tjejer, nu är vi många som är trötta på att vara Preggo. Måtte nu den sista tiden gå snabbt asså.

Om man har det extremt jobbigt som du 'litetmoln' så kan man få igenom en igång sättning så man slipper risken iaf att ev gå över. Så ni som mår extra skit o har Det extra jobbigt prata med bm så kan ni få hjälp tidigare.

Fyy för detta. Bläää. Har fått sitta upp mestadels hela natten igen pga att annars skulle jag spy upp allt jag ätit under dagen. Så fort jag sätter mig upp känns det bättre, så har svin ont i nacken nu idag oxå :(

• pco
    MorCaa skrev 2015-05-02 13:32:21 följande:
    Tack! Jo jag vet.. Han är bedårande och jag är inte partisk alls.. ;)
    Oj inte meningen ned massa frågetecken såklart utan det va smileygubbar hehe.

Har den lilla godingen fått något namn än?

Så avis jag är. Själv har jag 10 dagar kvar till BF men önskar att den kom nu!
  • pco
    Jozsan skrev 2015-05-02 14:23:47 följande:

[quote=75240854][quote-nick]Titt ut skrev 2015-05-02 13:01:04 följande:[/quote-nick]

Tråkigt att behöva gå över. Här är ett litet tips som kan hjälpa förlossningen på traven. Jag har inte känt några förvärkar eller sammandragningar på 1 vecka men så testade jag detta och idag har jag haft svaga värkar 2 gånger i timmen

startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

Skall testas smile1.gif

Åh det ska jag absolut prova :)
  • pco
    MorCaa skrev 2015-05-02 20:21:01 följande:
    Förstår dig precis! Man orkar inte med den där väntan ju närmare målet man kommer., ;) han heter Samson :D
    Åh vilket gulligt namn :) mys som bara den nu :) :) :) vilken lycka!
Svar på tråden Bf Maj 2015