• Hoppas03

Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

Jag är själv nyss fyllda 45 och vill så gärna ha en liten till. Någon mer som  precis som jag trots åldern och statistiken vill fortsätta försöka och leva på hoppet att det kan lyckas. Jag har googlat runt lite på nätet och här på familjeliv men hittar inte så många i min ålder som försöker bli gravida. Därför startar jag den här träden, Min  förhoppning är att vi kan samlas här och peppa och stötta varandra. Solskenshistorier från andra 45 åringar är givetvis välkomna!

• Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?
  • Anonym (Gumman77)

Puffar upp tråden lite! 
    Hur har det gått för er alla här i tråden? Någon som fått bebis ♥️ 
    Jag är 46,5 år och längtar efter en till liten, fick mitt senaste barn vid 44 år, ammade honom fram till september-23, blev gravid i juli-23, men fick mf efter 2 veckor😒 Fortsätter kämpa och längta..

• Anonym (MK)
    Hej!
    Jag har precis fyllt 45 och försöker nu få till en bebis. Lyckades bli gravid i slutet av 2023, men det slutade i MA - fostret dött i v 9. Mitt yngsta barn är fött 2022, slutade amma honom i oktober -23.
    Jag äter rosenrot dag 1-ÄL varje cykel. Folsyra, andra b-vitaminer, järn, D, magnesium, zink och omega 3. Har även fått hem Q10 nu som jag ska lägga till.

Vore kul att följas åt med någon annan som också försöker!
  • Anonym (Pop)

Vi fick två barn efter 40 års ålder. Prova bisolvon det fungerade här. 

• Anonym (MK)
    Anonym (Pop) skrev 2024-03-21 00:43:08 följande:

Vi fick två barn efter 40 års ålder. Prova bisolvon det fungerade här. 

Bisolvon? Berätta!
  • Anonym (Moi)

Hej! Jag kan tyvärr inte se hur gammal tråden är och orkar inte läsa igenom hela. 

Jag blir dock 45 om någon månad och försöker också på naturlig väg. Har hittills blivit gravid flertalet gånger, men det leder bara till missfall (ca 9 på raken). 

• Annic

Hej , själv 45 här också och vill få en sista mini ♥️ har tre barn sen förut , men är skild och är nu med min nya man som inte har några barn , så min önskan är att få ge han det och jag själv skulle dö av lycka om jag lyckades bli gravid . Läst det är typ 5% chans att bli gravid vid 45. så glad hittade tråden. Hade varit roligt höra hur det gått med er tjejer? 

vi hade sist en dag efter slut på min period och en dag innan ägglossning 17/6 och igår kväll hade jag som molande värk och det kom typ pyte lite brunaktig mens fast inte som mens och i morse ljus rosa ?mens? tror ni det var en nid blödning jag fått? 

• Mojsan09

Jag är en av dem som var aktiv i tråden för några år sedan. Vi försökte aktivt i ett år, slutade sedan försöka och tänkte att händer det så händer det. Men senaste året har vi båda kommit till insikt att vi faktiskt inte vill ha ett barn till och mannen har steriliserat sig. Vi har ju båda barn på varsitt håll, förstår att det är annorlunda om en eller båda inte har barn. Men vi uppskattar våra barnfria veckor och friheten att då göra vad vi vill väldigt mycket. Vi drömmer om att kunna flytta till sydligare breddgrader på vintrarna när barnen flyttat hemifrån och vill inte vänta 20 år på det.

För att summera så gick det inte som vi ville med barnalstrandet, men det är vi tacksamma för idag.

• Lindhafarmor76

Är 48 år, fick utomkvedshavandeska i vecka 20 - 21 förra året. Hade BF den 3 Oktober-2023.
    Har en 31 årig son sen tidigare, och blev farmor för 1 mån sen..

Då min sambo inte har barn sen innan, och att vi båda uppenbarligen är väldigt fertila trots ålder (han är 54 år) så är man riktigt BEBIS-SUGEN ♥️♥️♥️♥️

Tonårsmamma, känna sig ensam i ett samboförhållande
  • Doris0406

Hej! 

Blir 43 i år, har två barn sedan tidigare och är i ett nytt förhållande där han inte har några barn sedan tidigare. 
    Vi testade positivt i maj😊 men tyvärr visade det sig att fostret hade kromavvikelser 🥺 så  12 augusti genomgick jag en abort vilket gick bra men tufft. Var på återbesök idag hos läkare på spec, mödravården och allt såg bra ut ingen ökad risk för avvikelser så nu väntar jag in mensen för att veta var i cykeln jag är om vi har turen att bli gravida igen.
    Jag följer denna tråden 😊

• Meddelande borttaget
  • Annic

Fick mitt plus idag 😍 trodde faktiskt att jag inte kunde bli gravid eftersom vi ofta haft ändå när jag haft ägglossning, så gav upp. 

sen har jag haft mkt Just nu i livet , så min mens kom aldrig och jag tänkte det är ändå pga stress. har känt brännig i halsen och fryser så haft min misstanke, idag är jag fyra dagar sen så tog testet å jäklar jag är gravid i v 5 

är väldigt tidigt så vill inte ta ut nått i förskott , vet finns stor risk för mf, men hoppas och ber verkligen att det ska gå vägen 🤲

• Anonym (MK)

Vad spännande Annic! Då håller jag tummarna.

Här är jag lite uppgiven. Hade en kemisk förrförra månaden, men annars ingenting sedan mitt MA i vintras. Känns som att jag borde ge upp helt, men jag är liksom inte klar.. Träffar många andra föräldrar iom att jag redan har flera barn, och många är liksom nöjda. Jag är inte nöjd, jag är inte klar!

• Anonym (X)
    Anonym (MK) skrev 2024-09-27 11:21:45 följande:

Vad spännande Annic! Då håller jag tummarna.

Här är jag lite uppgiven. Hade en kemisk förrförra månaden, men annars ingenting sedan mitt MA i vintras. Känns som att jag borde ge upp helt, men jag är liksom inte klar.. Träffar många andra föräldrar iom att jag redan har flera barn, och många är liksom nöjda. Jag är inte nöjd, jag är inte klar!

Handlar det om att du vill ha fler barn eller att få uppleva bebistiden igen och allt som hör till? Vad händer när det barnet blir äldre, kommer du känna dig klar då? 
  • Anonym (MK)
    Anonym (X) skrev 2024-09-27 13:50:17 följande:
    Handlar det om att du vill ha fler barn eller att få uppleva bebistiden igen och allt som hör till? Vad händer när det barnet blir äldre, kommer du känna dig klar då? 

Jag vill ha fler barn! Hade väl oturen att träffa min man lite sent.. Mitt yngsta barn är 2,5 nu och jag har liksom både orken, lusten och engagemanget kvar för fler. 

Svårt att svara på om jag kommer känna mig klar när barnet blir äldre, men det antar jag..

• Anonym (My)

jag och min man har börjat pratat om barn, då jag ändå känner mig inte helt klar och han också vill ha fler. vi har inget gemensamt 

då vi båda har ålder emot oss, vill man inte vänta för länge heller,

vi båda har barn sen förut, så vi båda känner ändå det är inget måste. 
    vi båda känner oss ff unga, och vet att jag har orken och tror inte barnet kommer bli så jätte påverkad av våran ålder faktiskt. Läser om flera som fått barn efter 40 , att det faktiskt är mer vanligt nu , och barnafödandet i yngre ålder har minskat. Så vi lär inte va ensam att va lite äldre förälder. 

men ni som jag försöker få barn efter 40, vad äter ni? kanske bra att ändå på börja med vitaminer eller tillskott ifall att vi kommer till det stadiet vi vill 100% ha barn tillsammans. För det tar säkert ett tag att det ska börja fungera. 

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?