Katt12 skrev 2014-11-17 18:32:39 följande:
Intressant, anonym. Jag tror snarare det beror på att man försöker pga att man träffat en ny som inte har barn. Dvs att det kan gå sent oxå men att de flesta fått de barn de vill ha vilket bidrar t att det verkar så omöjligt. I mitt fall spökar tyvärr Endo i bakgrunden, vilket gjort det svårt även när jag var yngre. Samtidigt vet jag att det kan gå när kroppen är i balans.
Hoppas, håller tummarna för fint FSH. Mitt har nu gått upp t 8,6. Inte bra, men inte jättehögt heller.
Vet du vad Katt ett FSH på 8.6 tycker jag jättebra!, Första ggr jag tog FSH hade jag 6,0 och 4 månader senare när jag fyllt 41 år var mitt FSH 9 och som du vet var det två år efter det som jag fick min son. Så i mina ögon är 8.6 ett kanonvärde!
FSH kan ju variera från månad till månad också så det är ju inget absolut värde.
Jag förmodar att om man hamnat i klimakteriet ska FSH vara rejält högt. Om mitt FSH och AMH stämde vid 41 års hade jag mycket sämre värden än vad du nu har så jag tycker att du borde ha förutsättningar att lyckas.
Tydligen så är det så att man kan få problem med vikten om man är i förklinkteriet. För min egen del har jag haft svårt att gå ner i vikt den senaste tiden. Därför så ville jag ta ett nytt FSH prov. Jag hoppas ju dock att jag fortfarande är fertil eftersom mensen är regelbunden och eftersom jag får utslag på ägglossnings stickorna.