• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Får jag också hoppa in?

Vi har försökt 1 år själva och gjorde utredning på Sophiahemmet nu i september. Idag var vi på sista infon innan sprutstart om ca 2 veckor.

Allt hämtades ut på Apoteket idag och nu börjar nervositeten komma fram gällande ÄP...

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-14 00:35:09 följande:

Sjöblomman: Välkommen hit och lycka till. :)

Jag börjar också med sprutor om ca 2 veckor. Det är bara att fråga om du undrar något.

Tack vad gulligt!

Var går ni nån stans? Kör du också korta? Min mens är beräknad till 29e.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-14 10:23:57 följande:

Sjöblomman: Jag går på Nordic IVF Center i Malmö. Kör korta protokollet för andra gången. Har gjort långa 3 ggr. Min mens är beräknad till den 30 okt. :)

Ah! Då blir det samtidigt för oss. Kul. Har du varit gravid?
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-14 16:34:00 följande:

Sjöblomman: Ja vad kul. Jag har varit gravid 2 gånger. Förlorade vår dotter i vecka 22 sen har jag fått missfall i vecka 10. 3 gången gillt hoppas vi på!!!

Oj, jag beklagar!

Hoppas hoppas att det går hela vägen nu!
  • Sjöblomman
    Heystella skrev 2014-10-15 16:02:44 följande:

Hej!

Jag vill gärna vara med i tråden :)

Jag och mitt sambo har försökt skaffa barn i 2,5 år utan resultat så i November så kommer vi göra vårt första IVF-försök. Är fruktansvärt nervös men ändå väldigt förväntansfull.

Håller tummarna för er andra!

Hej! Vart gör ni? Långa eller korta?
  • Sjöblomman
    Heystella skrev 2014-10-15 20:49:22 följande:
    Alltså, det känns väl inte så kul att höra. Det var ju inte direkt så att jag frågade efter

åsikter gällande dem.
    Bry dig inte om det! Det har ingenting med er att göra, utgå ifrån att det blir bra tills motsatsen bevisats!

Jag antar att ni redan har varit där? Hur kände du? Själv känner jag mig glad och upprymd, som i en liten bubbla. Alla pratar om att det är psykiskt jobbigt, vilket jag förstår till fullo, men än har inte jag kommit dit i alla fall.

Det känns mer som att alla negativa test/ mens under den tid vi försökt själva, har varit så sjukt jobbiga. Klart att det inte känns toppen med ÄP och så, men nu händer det ju ändå nånting och det värsta som kan hända är att vi inte blir gravida. Vilket inte är nån skillnad mot tidigare...

Vi går på Sophiahemmet i Stockholm och har bara mött trevlig personal.

Kram på dig!
  • Sjöblomman

Igår lämnade min man in sitt andra spermaprov för analys. Det förra visade bara 12 miljoner, så de var lite oroliga. Han har också varit superstressad över detta.
    Men, det var så himla snälla och ringde direkt när provet var analyserat igår och det visade 36 miljoner! Hurra, vad glada vi blev! Speciellt min man.
    Hur som helst, det är ju fortfarande under "normalt" så vi kör på ICSI ändå.

Alla mediciner ligger där hemma och väntar. Hur många dagar kör man med den första sprutan? Vilken dag börjar man? Jag vet ju att man ska ringa direkt när man får mens, för att få undersökning. Men brukar man börja på dag 1 med sprutan?

• Sjöblomman
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-17 11:04:27 följande:
    Vad bra! Grattis! :) Det är så konstigt att flera miljoner kan vara för lite.

Man börjar med sprutorna på dag 2-3. Sen brukar man lägga till t ex Orgalutran (om man tar den) på dag 5. Vi gör ultraljud runt dag 8. Sen sprutar man mellan ca 8-14 dagar. Lite olika hur det ser ut. Är man svårstimulerad kan det bli fler dagar.
    Ja, helt sjukt! Först när de sa att han hade 12 miljoner, så kände jag Woho! Men sen fattade jag snabbt att det var på tok för lite...

Tack för svaren om medicinerna. Jag var lite orolig för att de inte skulle räcka. Jag har en sån där spruta/penna som man skruvar dosen på. Men det kanske alla har?
  • Sjöblomman
    Så vit skrev 2014-10-19 11:27:59 följande:

Hej!

Vi ska påbörja vårt första gemensamma IVF nu i oktober/november. Vi ska till läkaren nästa vecka och tror att vi ska få börja spreja ca 27 oktober. Vi går privat och räknar med att vi ska få börja omgående, så jag hoppas hoppas hoppas det!

Hoppas hoppas! Vart går ni?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa