• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Tjejer! Hjälp! Kliniken ringde just och bokade in tid för VUL imorn kl 9.

Mitt i allt glömde jag fråga om sprutan!! Men visst ska den tas först imorn kväll? Fick mens i natt.

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 15:30:16 följande:

Sjöblomman: Igen hi hi. Sprutan börjar du med på dag 2 eller 3. Men du måste säga ifrån först. :)

Säga ifrån??
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 15:29:20 följande:

Sjöblomman: Varför ska du göra VUL på dag 2? Det har jag aldrig hört någon göra.

De vill se att allt det bra ut, att det inte är rester kvar.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 16:36:29 följande:

Sjöblomman: Måste du inte ringa och säga ifrån när mensen kommit? Så de kan planera in VUL? Jag har i alla fall gjort det på båda mina kliniker. Gör VUL på dag 8 för att se hur äggen växer. :)

Rester av vad? Jag hänger inte med. smile5.gif

Ja! Det var ju det jag gjorde, ringde alltså! Till en telefonkö och sen ringde de upp och sa att jag ska komma imorn, dag 2. För att göra VUL och se så att det inte är äggblåserester kvar. Sen börja med sprutor.

De har det som rutin.

Sen blir det VUL längre fram för att se hur det går.

Ledsen om jag förvirrar dig.
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 17:15:43 följande:

Aha! Går ni på samma klinik kanske? Det låter ju vettigt. :)

Sophiahemmet
  • Sjöblomman
    MadArp skrev 2014-10-31 19:33:40 följande:

Hade äggplock idag, allt gick bra! Lite molande värk nu bara.

Hur många? Gjorde det ont under tiden det pågick?
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-10-31 22:53:40 följande:
    Tack! Det ska verkligen bli spännande detta! Vart tar ni era sprutor? Min barnmorska visade aldrig var utan sa att man skulle ta den i bikinilinjen. Men den sitter väl väldigt långt ner? Eller är det bara att sticka på något ställe under naveln? Sticker ni på samma sida varje gång? Samma ställe? Kom inte på de här frågorna när jag var där.
    Nedanför naveln, men inte rakt under utan till höger eller vänster. Kommer köra varannan dag.

Om du får mens på måndag, ska du inte börja med sprutorna på tisdag då? Dag 2... Jag fick mens igår och startade sprutandet idag.

Imponerad av viktnedgången! Bra jobbat!
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2014-11-01 12:49:11 följande:

Här är de nog ganska kört nu :( :( började blöda igår på morgonen och nu störtblöder jag :( :( mår för jävligt, legat i sängen sen 15 tiden igår, bara varit uppe för att gå på toa o försöka dricka o äta nått litet, har ju problem med magen oxå...

Åh nej! Men jag håller fortfarande tummarna. KRAM
  • Sjöblomman

Började som sagt med 225 IE Gonal-F igår kväll. Nu har jag världens diaré (ursäkta infon). Det står som en av biverkningarna, är det någon annan som har upplevt det?

Sjukt jobbigt om det ska vara så under hela sprutperioden, för i så fall måste jag sjukskriva mig. Kan inte åka till jobbet när jag måste gå på toa var 15e minut!Tyst

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa