• Sjöblomman

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Tgj skrev 2014-11-12 16:54:55 följande:

Lycka till ni som plockat idag. Spännande!

Vi har äntligen fått tid på måndag :)

Nån mer som blivit rekommendera att ta bisolvon efter plock? Undra lite varför...

Slemlösande...
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-12 17:01:08 följande:
    Man får väga sig varje morgon. Går man upp i vikt så får man höra av sig till kliniken. I värsta fall blir det ingen återföring för det är för farligt. Man får försöka tänka på sin hälsa i första hand.

Är det lite vätska så gör det mest bara ont. Blir det mer så kan man få svårt att andas. Så håll koll på det. Kliniken har bra koll också och säger till om det finns en risk.

Själv har jag bara blivit på gränsen till överstimulerad efter 14 ägg. Det gjorde ont när jag blev gravid sen. Öm i hela buken. Men det tar man gärna. :)
    Men jag har inte vägt mig alls!

Varför har de inte sagt nåt? Är det normalt att ha så här ont? Kan knappt röra mig alls...
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-12 17:09:01 följande:
    En överstimulering kommer först om några dagar oftast. Så det du känner nu är antagligen bara ömhet efter plocket. Det gör ont. Det är bra om man börjar väga sig efter äggplock. Du vägde väl dig på kliniken? I så fall har de koll.

Ta smärtstillande var 4:e timme idag. Det är mitt tips. :)

Efter mitt första äggplock kändes det som att jag fått en pinne i rumpan. Ha ha! Jag var sååå stel. smile5.gif
    De vägde mig inte.

Ok... Var fjärde timme! Jag fick order om var 6e
  • Sjöblomman
    Pommac1 skrev 2014-11-12 17:44:47 följande:

Behöver mera hjälp nu. Har 100 (ml?) kvar i ena sprutan. Ska jag ta den dosen och sedan ta en till spruta med 100? Då min dos varje dag är 200. Eller ska jag börja på en ny? Men risken är väl kanske att det inte räcker då. Hur har ni gjort?

Ta den plus 100 på nästa
  • Sjöblomman

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

• Sjöblomman
    Flygekorre skrev 2014-11-12 19:47:26 följande:
    Fick du inget "panik-nr" till kliniken? Ring de isf!! Åh hoppas det inte är allvarligt!! <3
    Jo! Vi har ringt det tusen gr men det är bara en svarare som säger att personen gått för dagen.
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-12 20:26:20 följande:
    Ja det var läkaren på Huddinge som sjukskrev mig den andra veckan. Första veckan behöver du ju ingen sjukskrivning. Hoppas du slipper det helt!
    Ok, jag behöver nästa vecka i så fall. För jag har varit hemma sen i måndags på grund av molande värk i magen samt konstant huvudvärk. Passar inte så bra med läraryrket...
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-12 20:48:38 följande:
    Ok då förstår jag! Jag är också lärare.
    Aha! Vilken årskurs?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa