• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej jag hakar gärna på denna tråd. Vi ska börja med sprutor så fort min mens kommer. Borde komma inom tio dagar men är alltid lite osäkert.

Vi har försökt får barn i sex år ungefär. Så nu är det äntligen dags :)

• dumdummast

Hej jag hakar gärna på denna tråd. Vi ska börja med sprutor så fort min mens kommer. Borde komma inom tio dagar men är alltid lite osäkert.

Vi har försökt får barn i sex år ungefär. Så nu är det äntligen dags :)

• dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 00:03:00 följande:

Dumdummast: Välkommen hit och lycka till! Hoppas det är er tur denna gång. Vi har försökt i 5år. Det är kämpigt, men det går.

Tackar :).

Ja vi får hålla tummarna. Är vårat Första ivf försök, så känns som att äntligen gör man något och inte bara hoppas månad efter med låga chanser.

Är ni på erat första försök?
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 07:51:40 följande:

dumdummast: Det var länge ni försökt själva. Men visst lever man på hoppet. Har de hittar någon förklaring varför det inte fungerar för er? Vi ska göra vår 6:e IVF nu. Hoppas det går snabbare för er.

Jo, det är ett tag. Men vi började väldigt tidigt så jag har åldern på min sida i alla fall :). Jo, man gör ju verkligen det. Hoppas fortfarande månad efter månad.

Jo det har dom gjort. Vi har dubbel problematik. Han slöa/få simmare och jag pcos. Inte den bästa kombon.

Har dom hittat någon förklaring till varför det inte går för er? Kör ni långa eller korta protokollet? !

Hoppas att det går för er snart :)
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 08:23:09 följande:

Vilken tur att ni kollade upp det då. Hoppas IVF kan hjälpa er.

På oss har de inte hittat några fel. Behandlingarna går bra och jag kan bli gravid. Nu har vi börjat få åldern emot oss så jag är så glad att vi började försöka så tidigt som vi gjorde.

Jag har kört långa protokollet 3 ggr men kör nu korta. Du?

Jo, vi håller tummar och tår att det ska gå. Känns skönt att göra nå och inte bara vänta och hoppas.

Gör ni ett färsk försök nu?! Har du börjat med sprutorna?

Jag kör det korta protokollet så väntar bara på att mensen ska komma så jag får börja med sprutorna. Har allt hemma. Är nog första gången jag längtar efter mensen :)
  • dumdummast
    Libra1 skrev 2014-10-16 16:01:15 följande:

Det blir ett färskförsök denna gången ja. Börjar med sprutor om ca 2 veckor. Har också allt hemma så det är bara att köra igång. :)

Ja min mens kan komma från idag och typ 2 veckor framåt så vet inte riktigt när jag startar utan bara vänta.

Så mitt i allt startar vi samtidigt ?.

Ni andra tjejer är ni mitt uppe i sprutorna eller när startar ni?! :)
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 17:21:46 följande:

Jag är mitt uppe i mitt första försök (tillsammans med min sambo då). Har tagit sprutor (Gonal-F) i 8 dagar nu. Skall till kliniken i morgon för Ultraljud och kolla hur de små äggen ser ut. 

Kör långa protokollet så började med nässpray (Suprecur) den 24 september. 

Om allt ser bra ut så misstänker jag att det blir äggplock i nästa vecka!

Lycka till i morgon :)

Det är vårat första försöka också. Men kör korta så väntar på mens. Sen börjar jag med menopur sprutor :)
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 20:32:46 följande:

Tack så mycket! Spännande! När är mensen beräknad? :) 

Den är ju lite svajig men borgensman från 18/10 och framåt så hoppas och väntar. Första gången jag längtar efter mensen och blir besviken när den inte kommer :)

Läste att ni gjorde ivf på grund av spermie kvalitén, det gör vi också plus att jag har pcos. Vilken metod kör ni ICSI eller som "vanlig" IVF?
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 20:52:00 följande:

Okey! Ganska snart ändå :)  Precis så kände jag också! 

Vi kommer göra ICSI. Min sambo har ca 1,5 milj spermier så att göra vanlig skulle förmodligen inte funka, tyckte läkaren.

Aah vi kör också på ICSI för läkaren tror TT det funkar bäst här men. Maken hade drygt under miljon som "normala". Så chanserna är störst att lyckas med ICSI.

Så nu efter närmare sex år känns det verkligen att det var på tiden :). Jag är dock ganska ung så landstings finansierat har vi bara haft rätt till i typ två år. Därför har det dragit ut på tiden innan vi sökt hjälp, men bättre sent än aldrig :)

Har ni försökt länge?!
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-16 22:05:04 följande:

Okey, ICSI känns säkrare på ngt sätt, eller vad man skall säga. 

Oj det var länge! Hoppas att det funkar för er! 

Vi har försökt sedan januari 2013, men har aldrig använt skydd (bara avbrutet sex). Vi misstänkte rätt tidigt att det kanske var ngt som inte stämde, min sambo har pungbrock och de har sagt att det kan påverka spermaproduktionen. 

Jo så känner jag också eftersom då väljväljer dom den "bästa" typ :).

Jo, det frågade dom min make om han hade haft men inte det inte.

Men nu hoppas vi att lyckas för er :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa