• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 18:32:56 följande:

Hade äggplock i förmiddags och det fick jättebra. De fick ut 20 ägg (!!) och 19 kunde befruktas med ICSI. Förra gången hade jag 13 ägg varav endast 4 befruktades "på vanligt sätt", så utgångsläget känns otroligt mycket bättre än sist.

Jag hade vätska vid äggstockarna som tyder på överstimulation. Har fått stränga order att dricka fyra liter vatten om dagen, äta mycket salt och protein. Gärna jordnötter och massa biff. :) Och så vila förstås, inte gå snabbt etc. Har inga andra symptom än.

Av den anledning får jag tillbaks tidigast på torsdag eller fredag. Alltså blastocyst. Jag vågar inte hoppas för mycket eftersom det gick så dåligt sist. Men överlever inget ägg till dag 5, är nog tyvärr mina chanser att få barn med egna ägg små... men ett steg i taget! 

19 befruktade låter kalas . Håller tummarna för er
  • dumdummast
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-25 23:06:41 följande:

Tack!! Ett enda bra och jag är nöjd!

Absolut förstår det. Vila nu ordentligt så hoppas vi på ET torsdag eller fredag
  • dumdummast
    Luthien87 skrev 2014-10-25 23:20:04 följande:

Av mina 6 ägg som hittades vid äggplock så var 1 skadat och 2 omogna. Inget av de 3 övriga blev befruktade så blev inget ET i torsdags

Nej vad tråkigt. Massa kramar
  • dumdummast
    Nicka skrev 2014-10-26 18:54:36 följande:

Testade idag positivt :) :) så nu är de bara att vänta och hoppas hoppas!!! Jäkligt svårt att våga tro

Grattis
  • dumdummast
    Tgj skrev 2014-10-28 17:25:27 följande:

Äntligen ska jag börja spruta imorgon :)))

Men en dum fråga... Ska man ta sprutan direkt från kylen eller lägga fram den innan? När man sprutat en gång så ska den förvaras i rumstemp va?

Vilken sprutar tar du?

Jag tar menopur då skulle jag ta den första dosen direkt ur kylen sen klarade sig den i rumstemperatur. Efter man blandat till den.
  • dumdummast
    Tgj skrev 2014-10-28 17:50:50 följande:

Gonal-f

Då kan ju tyvärr inte svara på din fråga
  • dumdummast
    maka011 skrev 2014-10-28 21:45:17 följande:

Tack! :) Ikväll gick det lite bättre. Tog den själv! :) Fick stöd från en kollega. Kändes skönt att inte vara ensam när jag tog den.

Men det sved mer idag. Normalt?

För mig började det svida tredje gången. Så jag vet inte om det är normalt.
  • dumdummast

Varit och lämnat blodprov nummer två idag. Väntar på att dom ska ringa så jag vet vad det blir för dos i kväll.

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-30 09:42:25 följande:

Fick mens inatt, så nu är det bara att köra igång!

Yeah . Vad skönt att den kommit, när ska du börja med sprutorna?
  • dumdummast
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-30 14:21:58 följande:

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Fick tillbaks tre blastocyster av "halvbra" kvalitet. Hade två till som inte kunde frysas. Mikroskopisk chans för trillingar alltså... Haha.

Blev väldigt glad över möjligheten. Mina ägg är inte av toppkvalitet och jag har inte åldern för mig. Risken för överstimulering såg de som väldigt väldigt liten. Har inte haft några symptom hittills och mår toppen.

Känns som att den vänta är den värsta. För då gör man inget, utan bara väntar.

Vi håller tummarna .

Mitt i allt fastnar alla tre
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa