• Tgj

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)

Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!

Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?

• Tgj

Tack!

Vilken metod, långa eller korta kör ni?

Nån som vet hur lång tid det brukar ta från att man börjat sprayat till äggplock?

• Tgj
    Luthien87 skrev 2014-10-21 12:03:12 följande:

Jag har gjort långa. Gjorde äggplock idag, 6 st ägg blev det På torsdag blir det insättning! Min killes spermaprov blev godkänt, känns bra

Va spännande! Lycka till :)
  • Tgj

Är den nån av er här som sprayat med synarel veckan innan mens? Hur var den blödningen isåfall? Är på dag fyra nu och det håller på att helt avta! Men äntligen ska jag börja spruta på ons :) så hoppas det inte gör nått om man haft en kort blödning!

• Tgj

Äntligen ska jag börja spruta imorgon :)))

Men en dum fråga... Ska man ta sprutan direkt från kylen eller lägga fram den innan? När man sprutat en gång så ska den förvaras i rumstemp va?

• Tgj
    Libra1 skrev 2014-10-29 15:41:21 följande:

Imorgon kommer nog min mens. Börjar bli nervös. Är jag redo?

Klart du är :)

Hur ser er plan ut?
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-10-29 21:55:23 följande:

Man kommer nog inte vara mer redo senare så lika bra att köra på. Vi har inte gjort ett försök sedan april. Det känns mer jobbigt för varje behandling som går.

Tgj: Börjar med 300 IE Menopur på dag 2. Så korta protokollet. Så allt kommer gå ganska snabbt.

Hur länge sprutar du då?
  • Tgj
    Nicka skrev 2014-10-31 14:28:10 följande:

Började blöda idag på morgonen :( :( plus att jag har fått problem med magen.. Måendet är i botten just nu. Blev att gå hem ifrån jobb då de kör på som tusan i magen "suck"

Åh nej, Stackare! Vet hur det känns :(

Hoppas det löser sig och bara är nått tillfälligt!
  • Tgj
    Heystella skrev 2014-10-31 19:38:53 följande:

Vad roligt att komma igång! :) Jag kan lägga till det i listan om nån timme om ingen annan hinner före.

Lägg gärna till mej också :) började spruta 29/10 och första vul 5/11!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa