IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Hålla rent från baciller :) Man får ju inte bada och sånt heller. Infektionskänslig.
Hålla rent från baciller :) Man får ju inte bada och sånt heller. Infektionskänslig.
Nervöst nu. Har bytt om till de snyggaste kläder nu å ligger å väntar på äp...
Hur länge ska ni andra som ruvar använda lutinus el liknande?
Hur går det för er? Nån som tänker börja testa snart? :)
Jag har fått ordination 3ggr/dag fram till test, sen får vi väl se, antar att jag slutar om det är minus och ev fortsätter om jag e gravid?
Känns som det forsar blod typ 3ggr/dag men blir en lättnad varje gång det bara vart flytningar!! Dag 10 idag, första träningspasset på lääänge! Men e så feg med för tunga vikter :) Kommer ev tjuvtesta på fre! Kan nog inte hålla mig!! :) Om jag inte blodat tills dess då, de här dagarna e väl mest kritiska :/
Hur går det för dig?? :)
Inget av våra två embryon hade utvecklas optimalt för frysning.... Då känns det inte som att vi kan ha så stora förhoppningar på det vi ruvar på heller?!
Då blir det till att börja om från börja isåfall...
Alltså egentligen vågar jag inte ens säga det för att jag kanske jinxar det, men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta på dag 4 efter blastocyst (dvs 9 dagar efter äp eller dag 6 om det hade varit ett vanligt embryo), och jag fick ett så svaaaagt svaaaagt plus, som en skugga eller antydan till streck. Det var 11 dagar efter orvitrellen och den ska bara sitta kvar upp till 10 dagar. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Tänkte jag ska testa igen på torsdag eller fredag, då har det gått 8-9 dagar efter blastocyst (eller 10-11 dagar om det hade varit ett vanligt embryo). Trodde ju liksom att det skulle vara tvärblankt. Så blev väldigt förvirrad och försöker att inte tänka på detta.
Tyvärr så klarade inte våra ägg att frysas ned. Nu känner jag nästan att hoppet är ute för det som de satte in. Fast de sa att det ägget såg jättefint ut.
Jag är på RD 6 och känner inget heller förutom ömma bröst men det är väll lutinusen :(
Jag har också testdag på fredag den 5/12!
Många som ska testa i veckan!
Spännande vilka som får plus :)
Själv har jag gett upp och får ta nya tag nästa år!
Nu har jag börjat blöda.... På ruvdag 9! Är inte det lite väl tidigt? Fast jag hade ju på känn att det inte skulle bli nått :(
Nej vad tråkigt! Har du testat? Han som satte in mitt ägg sa att det var väldigt vanligt att blöda fast man är gravid. Ge inte upp än. Det kanske fäst och att det är därför.
På Cvl ska man ta lutinus i bara 14 dagar!
Jag fick mens igår. Lite lätt. Ska ringa kliniken imorn men antar att nästa försök inte blir förrän i slutet på januari.
Lycka till ni som ruvar och ni som snart ruvar!
RD 9
Nu måste väll nån snart få plus!
Vågar nästan inte skriva detta, men jag fick plus på testet imorse... Men har blödigt till och från sedan lördag. Nu mer än då så det är väll ett tidigt missfall :(
Detta är tredje missfallet och det börjar kännas hopplöst!
Läskigt! Kan du be att få komma in för en kontroll så du slipper oroa dig?
Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?
Är i chock nu!! Tjuvtesta i morse, har testdag på onsdag egentligen. Å det var två streck på stickan det ena va ju inte lika skarpt men ändå väl synligt!! Hoppas det går vägen hela tiden nu å att den vill bo kvar!!
I dag är jag på RD 9 och det är 13 dagar sen ovitrellen (den höll inte i sig såhär länge förra gången.) Graviditets testet visar ett svagt plus men det syns. Ååh vet inte vad jag ska tro