• Tgj

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hade först 125 ie de första 6 dagarna men fick sedan höjt till 150!

Hur stora ägg hade du på vul 2?

• Tgj
    MTLL skrev 2014-11-10 21:41:03 följande:

Till er som har sprayat med Synarel - har ni haft illamående? E på spraydag 3 och mår riktigt illa! ????

Klarade mig helt utan biverkningar men när jag läste på så verkade det finnas väldigt många och illamående är säkert en av de!
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-11 19:41:47 följande:

Hej, hej! Fick problem med familjeliv. Tappat bort mitt lösenord och får inget nytt där jag frågar efter det. Har mailat forumvärden men har inte fått något svar. Ja, nu heter jag Pommac1 istället för Pommac. Så kan det gå. Här är det dags för spruta nr 4 ikväll och i morgon börjar jag med två sprutor. Sedan är det VUL på torsdag. Spännande, spännande! Samtidigt som det känns lite skräckfyllt. Har inga biverkningar eller symtom och inga humörsvängningar. Så man börjar ju undra om det verkligen händer nåt. Men brösten känner jag av ibland. Men det kan man ju göra ändå.

Samma här! Har inte känt nåt förrän idag på sprutdag 13.

Men enligt vul så växer det många iallafall :)
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-11 20:33:04 följande:

Oj. Dag 13? Jag hade tänkt att dag 11 nåt är då man plockar ut äggen. Men det är klart att det blir väl olika. Vill nog helst i min önskning att det ska bli äggplock så snart som möjligt. Men samtidigt förstår man ju att det tar ett tag. Man får ha tålamod. Gaa!

Jag är nog lite extra seg ;)

Har pco och bara en äggstock/ledare så dom är nog lite försiktig med gonalen. Men imorgon är det dax igen för vul och jag hoppas hoppas hoppas att vi får tid för äggplock!
  • Tgj

Oj. Dag 13? Jag hade tänkt att dag 11 nåt är då man plockar ut äggen. Men det är klart att det blir väl olika. Vill nog helst i min önskning att det ska bli äggplock så snart som möjligt. Men samtidigt förstår man ju att det tar ett tag. Man får ha tålamod. Gaa!

Jag är nog lite extra seg ;)

Har pco och bara en äggstock/ledare så dom är nog lite försiktig med gonalen. Men imorgon är det dax igen för vul och jag hoppas hoppas hoppas att vi får tid för äggplock!
  • Tgj

Så va min plan också, så det är superdrygt att dra över på tiden. Det enda man kan göra är att ta det med ro och hoppas på att det blir bra :)
  • Tgj
    EmyJ skrev 2014-11-12 14:23:58 följande:

Dom ringde precis från kliniken. Jag ska höja min dos Menopur från 112,5 till 150 och återkomma för ett VUL på måndag. Jag hade äggblåsor idag men dom var lite små. Men som sagt med PCO kan man inte gasa på hursomhelst så vi skyndar långsamt. Hon sa att ibland får man hålla på i tre veckor med sprutorna på PCO patienter.. Jippie :p

Jag har också pco. Började på 125 ie gonal-f och vart efter en vecka höjd till 150ie.

På fredag blir min sista spruta och då har jag sprutat i 17 dagar! Det går sakta men säkert :)
  • Tgj

Lycka till ni som plockat idag. Spännande!

Vi har äntligen fått tid på måndag :)

Nån mer som blivit rekommendera att ta bisolvon efter plock? Undra lite varför...

• Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-13 18:45:53 följande:

En fråga nu igen: hur många blodprov har ni tagit? Jag tog ett idag och hade ju VUL samma dag. Har ännu ett VUL på måndag. Ska det vara blodprov då också? Måste jag ringa och höra?

Jag fick lämna blodprov på alla tre vul!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa