• GrukanGrace

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej

Jag och min sambo ska snart starta vårt 4:e IVF. Jag har en som som är 11 från tidigare förhållande. Min man har inga barn. Jag är 40 år och tiden börjar rinna ut.

Får jag vara med här? (Trots att jag har barn sen tidigare?)

Kram

@sthlmsthlm dig har jag stött på tidigare

• GrukanGrace

Tack. Ville inte dyka in här om Det var respektlöst på något sätt.

Kram på er

Libra1 skrev 2014-11-02 06:40:56 följande:

GrukanGrace: Ursäkta jag missade dig. Du och din man har ju inga gemensamma barn så det är ok. Jag döpte tråden så här eftersom jag inte vill ha med syskonförsök här. Lycka till! :)

• GrukanGrace

Regeln jag fått är att första Månsdagen är den dag du vaknar med mens. Och oftast får jag besked på att ta spruta dag 2.

Kram

Sjöblomman skrev 2014-11-02 23:20:35 följande:

På min klinik sa de att om man får mens efter 18:00 så räknas dag 1 nästa dag. Plus att det ska blöda ordentligt.

• GrukanGrace

Jag har berättat för två som även är mina privata vänner. Till min chef ljuger jag. Har sagt att jag opererat min äggstock. Sen försöker jag få morgon, lunchtider. Då är det återbesök, tandläkare sjukgymnast osv

Pommac skrev 2014-11-02 23:37:41 följande:

Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?

• GrukanGrace

Mitt råd är att berätta för någon du har förtroende för först. Lite beroende på hur det går kan det vara jobbigt om alla vet. Alla ska tycka till om ditt humör osv. Och det är oftast lättast om folk runtomkring är som vanligt. En del har svårt att hantera informationen.

Kram

Pommac skrev 2014-11-02 23:37:41 följande:

Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?

• GrukanGrace

Det är bara att ta orgalutranen! Ingen fara. Den motverkar ägglossning. Ingen fara. Risken är större om du inte tar och dina äggblåsor är stora så att de lossar.

Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

• GrukanGrace

Så första morgonen med mens idag. Äntligen dags för start. (Sprutstart i morgon)

4e försöket och nytt upplägg nu

Gonal-F plus menopur från typ dag 5-8 och trombyl efter äggplock.

Icsi som de senaste två.

Kram

• GrukanGrace

Spraystart

6 okt Tiana, läkarbesök 27/11

4 nov- Belissa

Sprutstart

13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)

22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

27 Okt - Maka011 (112 Menopur)

29 okt - Tgj

31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)

1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)

4 nov - Så vit

5 nov - EmyJ (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur)

8 nov - Pommac

10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)

12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)

15 nov- Belissa ( 275 Puregon)

v.48 - Cegesi

15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)

VUL

20 okt - Sthlmsthlm

31 okt - Maka011

4 nov - Tgj

5 nov - Sjöblomman

7 nov - Libra1

7 nov - LadyMaria

10 nov - Så vit

12+17 nov - EmyJ

17 nov - Samira84

18 nov - HeyStella

20 nov - Belissa

ÄP

25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)

31 okt - MadArp

12 nov - LadyMaria

12 nov - Sjöblomman

13 nov - Libra1

14 nov - Så vit

Vecka 46 - EmyJ

Vecka 48 - HeyStella

ET/FET

3 nov - trina

14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1

Testdag

18 nov- trina

30 nov - Sjöblomman

2 December - Libra1

2 December - Flygekorre

VUL

Gravida & BF

Antal försök

Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)

dumdummast - Nr 1

Sjöblomman - Nr 1

EmyJ - Nr 1

HeyStella - Nr 1

Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)

Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)

Så vit - Nr 1

Cegesi - Nr 1

Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)

• GrukanGrace

I kväll säger vi fjärde gången gillt.

Nu testar vi en nytt upplägg. Har kört menopur och icsi med bra resultat men ingen graviditet. Så nu ändrar vi enbart för att ändra.

Elonva och sen istället för den vanliga kombon Gonal-F så kommer vi att lägga till Menopur för att maxa dessutom ska jag ta Trombyl efter äggplock för att ta bort risken för miniproppar.

Måste våga testa. Håll tummarna.

PS någon taggade mig men jag hittar inte inlägget skriv igen!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa