• GrukanGrace

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Åh fan. Stor kram

Linda8110 skrev 2014-12-11 07:07:55 följande:

Och där kom mensen... Börjar bli seriöst trött på denna besvikelse. Bryt ihop och kom igen...

• GrukanGrace

Vi är inne på vårt 4:e försök. Dessa saker har vi ändrat.

1. Icis eftersom flera ägg blev flerbefruktade i första försöket.

2. Tar nu trombyl för att minska risken för miniproppar i livmodern, vilket han vara en orsak till att det inte tar.

3. Aha - assisted hatching, slipning av ägg före återförande. Underlättar för ägget att fästa.

Hoppas att nästa försök är ert bästa och att allt går vägen.

Kram

Linda8110 skrev 2014-12-12 18:06:56 följande:

Ja verkligen det psykiska! Jag har alltid känt att IVF är den sista utvägen och då får vi i alla fall barn eftersom de inte är något fel på oss. Vad är problemet liksom? Varför funkar det inte? Ja man kan undra.

Önskar er en fantastisk jul också!

• GrukanGrace

I natt kom det lite rosa på pappret och nu har jag binda på och blöder. Skit

Det var visst ingen julklapp. Tror inte att det är någon liten blödning utan det är nog kört.

RD 10 idag

Känner mig ledsen

• GrukanGrace

Jag skrev en gång om de olika förändringar som vi gjort längs vägen och fick frågan om jag kunde skriva det igen. Så om någon är intresserad så kommer det här. Grattis till er som plussat och till er andra " vi ses i januari!)

1. Vi kör icis då blev fler av äggen rätt befruktade.

2. Vi bytte från Menopur (har ökat dos varje gång, över 300 finns ingen statistik på att det hjälper men senast hade jag 375).

3. Detta vårt 4:e försök bytte vi ut Menopur som "starthormon" mot Elonva, då tar man en spruta som varar i 7 dagar eller om det var 5, blev osäker nu. Sen efter vul så kompletterade vi med Menopur 375 i några dagar tills vul visade att äggen var stora nog för äp.

4. Sen fick jag utskrivet Trombyl, blodförtunnande, för att minska risken för små och för mig ofarliga proppar i livmodern. Det kan vara en orsak till att man inte blir gravid. Eftersom jag blöder lätt så började jag dagen efter äp.

5. Sen gjorde de en slipning av äggen (på dag 2 och 3 kan man göra det. Men man gör det inte på blastosyster.) Kallas assisted hatching AH behandling. Det ska underlätta för ägget att fästa.

Tyvärr fungerade det inte men jag hoppas på 2015 och denna sista gång fick vi trots allt en blastosyst till frysen.

Stor kram

• GrukanGrace

Varm kram till dig och hoppas att du snart mår bättre.

Libra1 skrev 2015-01-06 11:08:33 följande:

Grattis till alla plus!!! :)

Jag har hållit mig lite i bakgrunden och hejat på er för jag har inte mått så bra. Nu börjar livet se ljusare ut igen. Det blir tidigast ett nytt försök för oss i mars/april. Då blir det långa protokollet igen eftersom det fungerat bäst tidigare.

• GrukanGrace

Ni som ska fortsätta försöka kan väl komma med in i januaritråden?

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning

Bara att ta nya tag. Någon som vet när testet visar ej gravid efter missfall?

• GrukanGrace

Nä det är inte konstaterat men känner att jag blöder för mycket för att det ska vara något litet.men jag ringer dem på måndag.

Kram och tack för hjälpen

Linda8110 skrev 2015-01-18 00:23:23 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull...

Vet att testen kan visa gravid i många veckor efter ett missfall men ibland blir det negativt snabbt. Men har du fått konstaterat missfall hos läkare?

• GrukanGrace

Blev gravida på egen hand i julas. Tyvärr MF i V6

Gick nu och väntade på äl för att sätta tillbaka den bladtosyst vi har i frysen. Men tyvärr så finns det rester kvar i mig så om de inte är borta i morgon när jag ska på återbesök och vul så måste vi vänta. Suck vill inte vänta.

Kram

• GrukanGrace

Idag kl 10.30 sätter vi tillbaka vår frysta blasto. Dag 6,5 efter det att äl sprutan gav utslag. Håll tummarna

• GrukanGrace

Tyvärr vi hade bara en blasto i frysen. Just nu osäker. Om vi kör idag med nya sprutor så hamnar äggplock samma dag som vi har flyg till Frankrike och skidresa. Vi hade bokat med hänsyn till IVF men nu när det blev naturlig cykel så vändes allt över ända och det blev skit alltihop. Att få barn går naturligtvis före allt men ååååhhhhhh fan.

Skiter i skidresan men nu blev det liksom lite väl störigt.

Men vi tar nya tag. Kram på dig

EmyJ skrev 2015-02-16 13:47:08 följande:

:( Kram till dig! Själv är jag på dag 5 i naturlig cykel med en blastocyst och snacka om att tankarna snurrar.. Man blir ju galen!

Hur går ni vidare? Har du fler blastocyster i frysen? Hoppas verkligen att du får ditt plus framöver!

• GrukanGrace

Pratade med Pia på Nordic ivf i Malmö. Hon tyckte att vi skulle resa. Och så försöker vi själva då. Vi blev ju trots allt gravida själva i julas så det kan ju hända igen.

Så vi är pepp igen.

Kram alla

EmyJ skrev 2015-02-17 15:32:40 följande:

Det är så utmattande att hålla på med ivf och att bli besviken.. Det kanske gör er gott att åka på en resa. Även om jag förstår att det klaffar dåligt :/

Kram!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa