• GrukanGrace

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Nä det är lugnt, den är lite trubbigare men spänn huden så går det bra. Kör hårt!

Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

• GrukanGrace

Om det på dag 3 är tydligt vilket embryo som är bäst så sätts det tillbaka. Om flera är lika bra så kan man odla vidare. Men på min klinik så går de inte vidare till dag 5 om man inte har minst 3 som är toppen. De anser att man får idkar för mycket. Embryot trivs bäst i livmodern. Men fet finns säkert olika skolor.

Och att ha ett embryo dom klarar sig till blastosyster är toppen de är starka och ökar chanserna avsevärt. Håller tummarna gör er

Så vit skrev 2014-11-16 21:12:24 följande:

Vi fick 5 st ägg som befruktades. Lite av en besvikelse, vi hade ändå hoppats på en 7-8 st iaf. Men jaja det räcker ju med 1 som är bra! Eftersom det blev detta antal kommer kliniken att långtidsodla dem så att vi får sätta in en blastocyst på onsdag. Jag är bara väldigt orolig att det inte är tillräckligt många och att de inte ska klara sig så länge! Men det får man väl inte tro eller!

• GrukanGrace

Första igen gick jag upp 4,4 kg men då var det somnar och jag var på en veckas semester med all inclusive.

Nu 4 ingen så kör jag LCHF eftersom det visst ge bra resultat och är bra för kropp och graviditet. (Kör inte strikt utan liberalt)

Tänk efter vad du äter men ät riktig mat inte nutrilett mm ta hand om dig det är det viktigaste.

Och det medta är vatten precis som någon sa. Använd Seltinersalt istället för vanligt så binder du inte lika mycket.

Kram

samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

• GrukanGrace

Var på vul i fredags dag 7. Hade haft känningar i äggstockarna hela veckan och utgått ifrån att allt var bra. Men jävla skit min kropp hade inte svarat alls på nya medicinen ( inga över 10mm. Så nu komplett vi med maxdos 375 menopur. Bytt vul på onsdag.

Grät hela vägen från vul till jobbet. Sen nya tag. Detta är vårt 4 IVF. Tre första gav bra resultat men ingen graviditet. Så nu testade vi ny medicin.

Håll tummarna att vi får igång så att det blir några ägg. Denna gång ska jag också få trombyl eftersom min kropp kanske får/gör små blodproppar i livmodern och sabbar ev graviditeter.

Håll tummarna

• GrukanGrace

Tack för pepp.

Nä det finns inga bevis varken för att det hjälper eller att man haft små proppar. Men när allt verkar bra och allt annat är bra då kan man få trombyl (låg dos) det är en chansning men en vän till mig lyckades efter det att hon fått trombyl så jag håller tummarna. Propparna är så små att de är ofarliga men de förstör för embryot.

Kram

Kakan1976 skrev 2014-11-24 10:19:09 följande:

Fasen vad trist! Men förhoppningsvis så funkar det efter att dosen ökats. Håller tummarna! Jag körde själv igång med sprutorna förra veckan, fick ju missfall i vecka 6 sist :(. 

Spännande med Trombyl. Hur märkte de att du haft proppar? Hur mkt Trombyl tar du?

• GrukanGrace

Hej hittade äntligen ditt meddelande, det låg långt bak

Tack för att du frågar. Tidigare (3gånger) har vi kört menopur med bra resultat förutom att vi inte blivit gravida.

Nu bytte vi till en annan medicin. Elonva det är en spruta som man tar på andra blödningsfagen som varat i 7 dagar. Elonva ska ge många ägg snabbt jmf med menopur som ger en mer långsam tillväxt. Sen efter dag 7 kan man komplettera med lite Gonal-F eller Menopur.

Vi valde då menopur eftersom det funkar bra tidigare och eftersom det i nya studier verkar vara en bra kombo.

Men jag svarade i te på Elonva så i morgon kl 9 vet vi om menopuren lyckats spurta eller om det är kört.

Håller tummarna för dig Menopur är bra tycker jag

Kram!

Nu

Sthlmsthlm skrev 2014-11-24 14:02:59 följande:

Hur har det gått Grukan? Är det nu på onsdag det är nästa VUL? Håller tummarna.

Bytte du från Gonal-F till menopur? Jag har fått nytt behandlingsplan och ska byta från kort Gonal-f 150 IE till kort menopur 150IE, 

Kram

• GrukanGrace

Idag hade jag vul 2. Förra gången, i fredags blev jag ledsen för inget hade hänt. Och enl nya medicinen borde mycket ha hänt. Så väldigt små chanser. Men döm av min förvåning!!!! Idag så hade de växt till sig!

äggplock på måndag

Återförande

alt 1) onsdag då icis och assisted hatching (de slipar embryots äggskal) sätter tillbaka 2 st om det finns.

Alt2) om vi har 4 eller fler på dag 3 odlar vi till blastosyst.

Hade ca 6-7 äggblåsor idag inte så stora runt 11-12mm

Men ändå så glad att det hänt något!

• GrukanGrace

Kan någon uppdatera listan? Har just gjort äp och det gick kanon. 16 ägg!!!!! 4 ivf och tidigare har vi Max fått ut 8. Sen får vi se om alla är mogna.

Men ändå 1/12 äp

Kram

• GrukanGrace

Har också läst det men jag känner inte att det finns några alternativ. Blir ju inte gravid utan så det är väl vara att gilla läget.

kram

Kakan1976 skrev 2014-12-01 11:15:58 följande:

Hej alla,

Vad har ni hört om ökad risk för missfall vid IVF? Jag fick en liten chock när jag läste både på Gonal-f och Otrivelle-bruksanvisningarna att man har ökad risk för missfall vid assisterad befruktning. Jag har förut hört att det inte ska vara någon skillnad på naturlig befruktning och IVF.

• GrukanGrace

Hej igen

Jag var på äggplocj idag 4:e ivf denna gång Elonva + Menopur.

Fick ut 16 ägg!!!!! Tidigare har vi haft Max 8.

Lite beroende på hur det går med befruktning (icis) så blir det 2st 2 dagars, 2st 3 dagars, 1st 3 dagars och en blasto eller två blasto.

Går på nordic ivf i Malmö.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa