• Flygekorre

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hoppar in i tråden! :) 

Vårat första ivf-försök, sprutstart 1/11 och idag är det dags för första orgalutran- sprutan, första ultraljudet imorrn, nervös! 

Lycka till hörrni! <3

• Flygekorre

Tack för det varma välkomnandet! :)

Vad tråkigt att höra om era motgångar och dåliga mående :( Jag håller delvis med.. Borde vara glad och upprymd av detta men känns mest tufft och känslomässigt! 

Förstår att det måste vara jättejobbigt att kombinera med jobb, jag pluggar och jobbar extra, mindre jobbade nu dock, väldigt skönt att jag inte jobbar heltid, blir många bortförklaringar och lediga dagar :/

Känns bättre idag dock, gjort VUL precis, såg jättebra ut! En extrakoll på måndag sen blir det ev ÄP på ons eller tors :) Men är det bara jag som har jätteproblem med orgalutan sprutorna?! HERREGUD! Blödde (sambon fick ta, jag blev yrslig och svimfärdig) haha känner mig så löjlig! :O

• Flygekorre
    maka011 skrev 2014-11-07 12:57:35 följande:

Försöket är nu officiellt avbrutet. Äggen hade krympt och slemhinnan också.

Så nu blir det till att avvakta vad det blir av denna blödningen.

Usch vad trist! :( <3
  • Flygekorre

Någon här som fått blodpropp av (gonal-f?) jag vart jätteskraj igår, ena vaden syns blodådrorna på ganska tydligt och har ont i knät och höften, googlade lite men det blir man ju inet klokare på.... Det är inte svullet dock så avvaktar och ser (förhoppningsvis bara inbillning) men eftersom det är en av biverkningarna blir man ju lite orolig! Fick mig en tankeställare iom detta trots allt, det är ju inte riskfritt och det kanske finns något gott i att sjukvården är försiktiga och de första ivf-erna misslyckas för att man fått för låg dos m.m... Är ju verkligen ingen tröst men fick mig att tänka till vad jag faktiskt utsätter min kropp för...

• Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-08 10:15:09 följande: