• Flygekorre

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hoppar in i tråden! :) 

Vårat första ivf-försök, sprutstart 1/11 och idag är det dags för första orgalutran- sprutan, första ultraljudet imorrn, nervös! 

Lycka till hörrni! <3

• Flygekorre

Tack för det varma välkomnandet! :)

Vad tråkigt att höra om era motgångar och dåliga mående :( Jag håller delvis med.. Borde vara glad och upprymd av detta men känns mest tufft och känslomässigt! 

Förstår att det måste vara jättejobbigt att kombinera med jobb, jag pluggar och jobbar extra, mindre jobbade nu dock, väldigt skönt att jag inte jobbar heltid, blir många bortförklaringar och lediga dagar :/

Känns bättre idag dock, gjort VUL precis, såg jättebra ut! En extrakoll på måndag sen blir det ev ÄP på ons eller tors :) Men är det bara jag som har jätteproblem med orgalutan sprutorna?! HERREGUD! Blödde (sambon fick ta, jag blev yrslig och svimfärdig) haha känner mig så löjlig! :O

• Flygekorre
    maka011 skrev 2014-11-07 12:57:35 följande:

Försöket är nu officiellt avbrutet. Äggen hade krympt och slemhinnan också.

Så nu blir det till att avvakta vad det blir av denna blödningen.

Usch vad trist! :( <3
  • Flygekorre

Någon här som fått blodpropp av (gonal-f?) jag vart jätteskraj igår, ena vaden syns blodådrorna på ganska tydligt och har ont i knät och höften, googlade lite men det blir man ju inet klokare på.... Det är inte svullet dock så avvaktar och ser (förhoppningsvis bara inbillning) men eftersom det är en av biverkningarna blir man ju lite orolig! Fick mig en tankeställare iom detta trots allt, det är ju inte riskfritt och det kanske finns något gott i att sjukvården är försiktiga och de första ivf-erna misslyckas för att man fått för låg dos m.m... Är ju verkligen ingen tröst men fick mig att tänka till vad jag faktiskt utsätter min kropp för...

• Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-08 10:15:09 följande:

Jag tycker att du ska ringa Vårdguiden! Blodproppar är inte att leka med. Bättre att vara extra försiktig

Jo men de kommer förmodligen säga att jag ska åka in akut... Och tänkte mer om d e nån mening att oroa sig men d kanske det är :/
  • Flygekorre
    Så vit skrev 2014-11-08 11:22:05 följande:

Har nu tagit 4 st sprutor. Dag 5 idag och ska börja med orgalutran idag. VUL på måndag. Jag känner typ ingenting. Jag är jätteorolig att de ger mig för låg dos, jag tar ju bara 112,5 Gonal-F vilket verkar vara hur lite som helst jämfört med er andra, så tänk om det inte blir nånting för att jag har för låg dos! Och imorse fick jag ägglossningsflytningar, så nu är jag också orolig för det.... Fast jag är på dag 7 på mensen, så det kan ju egentligen inte vara det. Tur att jag ska på VUL på måndag så att jag slipper oroa mig särskilt länge till!

Jag tar bara 100 gonal-f, va på vul i fredags och det såg jättebra ut, ska komma på ett extra vul på måndag för att bestämma dag för ÄP så tror inte du behöver oroa dig för dosen! :)
  • Flygekorre

Tgj, Jag känner precis igen mig i det du skriver! Är nog jordens största pessimist! MEN det mesta i mitt liv har löst sig trots att vägen dit kan vara knagglig, jag försöker att avdramatisera det... Har bestämt mig för att ge detta 3 helhjärtade försök, lyckas vi inte denna gång kommer jag lägga detta på hyllan, att få barn är i alla fall inte -allt- även om det känns så nu... Men alla är ju olika, jag vägrar iaf att låta den här "besattheten" stjäla fler år av mitt liv... 

Jag hade också VUL idag, såg jättebra ut så det blir ÄP på onsdag och insättning på fre! Gud så spännande och nervöst!!! :)

• Flygekorre

Åh vad skönt med information! Jag har och ÄP imorrn men börjar fundera på om ovitrelle inte bitit på mig - känner ingenting?! :( Hur var det för er som tagit ovitrelle??

• Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-11 20:10:36 följande:

Massor av lycka till! Du får veta direkt när de är klara hur många ägg de fick ut.

Goda nyheter att man får veta direkt!! :) Om det nu blir nåt (överanalyserar allt nu sista timmarna haha... :( )
  • Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-11 20:14:27 följande:

Det blir ägg :)

Men tänker om ägglossningen inte satt igång!? Usch vad löjlig jag känner mig! Sambon bara driver med mitt nojjande haha! :D
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa